op 01-03-2021 11:40 AM
Ik heb een Samsung 55RU8000 en deze kan ik middels Google Assistent / Google Home wél uit zetten, maar niet meer aan. Nu heb ik wel eens gelezen dat dit komt, omdat ik de TV bedraad op het netwerk heb aangesloten en niet via WiFi.
De kabel er uit trekken is natuurlijk geen oplossing; dat is een work around. Wordt dit probleem ook nog een keer opgelost?
op 02-03-2021 01:10 PM
op 02-03-2021 01:49 PM
Nee, volgens mij heb ik in de Google Home app rechtstreeks de TV toegevoegd. Goed punt! Ik ga dit later vandaag even testen. Via de SmartThings app kan ik de TV inderdaad wel aan zetten, dus als ik die link aan Google Home moet het haast wel werken
op 02-03-2021 02:51 PM
op 02-03-2021 06:51 PM
Zo, na alle zwaar overdreven beveiliging weer doorlopen te hebben, ben ik ingelogd.
Ik had mijn Smart Things app al op deze manier gekoppeld. En inderdaad, het werkt niet. Het interessante is dus, dat het via de Smart Things app zelf wel werkt.
Ik zal nog eens proberen te ontkoppelen en weer te koppelen
op 02-03-2021 08:30 PM
Ontkoppeld en opnieuw gekoppeld: in de SmartThings app kan ik de TV wel aan zetten wanneer deze uit is, in Google Home niet.
op 03-03-2021 09:26 AM
Zie je de TV wel in de Google Home app terugkomen? Doorloop ook nog eens deze stappen: https://bit.ly/2RRbhEn
Ik zie ook het volgende terugkomen; Voice assistants cannot turn on Samsung TVs that are connected to the internet via a LAN cable.
Ik ben daarom bang, met hetgeen wat je zelf ook al hebt aangegeven, dat het op deze manier helaas niet mogelijk is.
op 03-03-2021 09:34 AM
Ja, ik zie de TV in de Google Home app en ik kan de TV ook gewoon uitzetten middels de voice assistant of een druk op de knop in de Google Home app.
Met de Smart Things app kan ik de TV wel aan zetten.
"Voice assistants cannot turn on Samsung TVs that are connected to the internet via a LAN cable. If turn on commands are not working, try connecting your TV to the internet via Wi-Fi."
Tja.... misschien wordt het tijd dat iemand die bug een keer fixt? Ik kan me geen enkel scenario voorstellen waarin dit een gewenste feature is. Dus dan kom ik ook terug bij wat ik in het begin al zei: Via WiFi verbinden is geen oplossing, maar een work around. Dit is ook niet iets wat de afgelopen twee weken een bug is, maar dit speelt al jaren.... (De eerste stap die ik gedaan heb was uiteraard checken of ik de meest recente updates op de TV geïnstalleerd had)
op 03-03-2021 09:43 AM
op 03-03-2021 09:58 AM
Thanks... aangezien het al jaren speelt verwacht ik eerlijk gezegd niet dat het nu opgelost wordt. Maar je weet maar nooit.
Ben echt zeer te spreken over de producten van Samsung en de kwaliteit ervan. Maar als het gaat om wijzigingen en bug fixing hoef je niets te verwachten. Dat is wel erg jammer!
Zo is er bijvoorbeeld nog steeds geen web interface voor de S Health app. Daarnaast dus bovengenoemde bug. En zo zijn er wel meer punten die erg teleurstellend zijn. Ook worden features uit apps verwijderd alsof het Google is
Nou ja, we zullen het er maar mee moeten doen!