op 29-01-2019 08:45 AM
heb sinds afgelopen weekend een QLED 55Q8D in huis.
Helaas valt me op dat bij hoge uittrappen van een keeper tijdens voetbal wedstrijden de bal niet vloeiend beweegt.
Dit zelfde gebeurd tijdens een potje fifa19 op de PS4. Als de keeper een achterbal wegschiet dan is de keeper vlak voordat ie schiet haperig, ook de eerste meters van de bal zijn niet vloeiend (staat op gamemode). Ook lijkt veel actie in het strafschopsgebied de Q8D teveel.
Lees is posts over andere tv's hier op het forum dat een software update zou helpen, maar ik zit op de laatste software versie (1202).
Is dit iets wat hoort bij een TV in deze prijsklasse of is er iets dat ik kan aapassen waardoor ik dit niet heb?
Voor mij is dit dusdanig storend dat ik bij geen verbetering de tv ga terugsturen. Dan kijk ik liever naar mn 10 jaar oude tv...
29-01-2019 09:40 AM - bewerkt 29-01-2019 09:46 AM
Hoi @RVE ,
Erg vervelend dat je dit ervaart met een nieuwe tv van rond de € 1500,-!
Is de Volledige Model Code van de tv QE55Q8DNALXXN? Zie de sticker op de achterzijde.
De softwareversie is in ieder geval up-to-date (1202.3). Hier komen toch goeie reviews uit:
https://www.coolblue.nl/product-reviews/819147/samsung-qe55q8d-2018-qled.html
Maar dat zegt natuurlijk niet zoveel. Kun je misschien naar je beeldinstellingen kijken?
Hierbij de mijne. Wel een ander toestel:
Auto Motion Plus-instellingen en Clear Digital View zijn de belangrijkste.
Bij Auto Motion Plus-instellingen (standaard op Auto) kun je nog wat spelen met de settings.
Hopelijk helpt het en anders onder de garantie laten vallen.
Je kunt echter altijd nog gebruikmaken van de wettelijke termijn van veertien dagen (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt..
op 29-01-2019 09:47 AM
op 29-01-2019 09:51 AM
Hi @RVE ,
Dat klinkt in ieder geval wat positiever!
Houd me even op de hoogte.
Fijne dag!
29-01-2019 10:50 AM - bewerkt 29-01-2019 11:12 AM
Hoi Dick,
Begrijp ik jou goed dat met de instellingen die jij stuurde, jij de genoemde problemen niet ervaart?
de op zicht periode is idd nog niet voorbij, daaar kan ik gebruik van maken en natuurlijk kan het onder garantie, maar als dit niet iets is dat specifiek aan mijn toestel ligt, dan heeft het terugsturen onder garantie oid niet zoveel zin.
Is er een manier om te testen of dit een specifiek probleem voor mijn toestel, mijn type of juist een algemeen (samsung) qled issue is?
gR ronald
29-01-2019 11:03 AM - bewerkt 29-01-2019 11:08 AM
Hoi @RVE , Ronald,
De tv van mij is een heel ander type (UE43MU6100WXXN). Sowieso een kleinere inch versie.
https://www.coolblue.nl/product/783943/samsung-ue43mu6100.html
Ik had mijn instellingen gestuurd als indicatie. Zelf geen problemen.
Een manier om te testen hebben we eigenlijk al een beetje gedaan door de instellingen te wijzigen.
Ik zou niet weten op welke andere manier je dit kunt testen.Je zou dit in een winkel kunnen vergelijken.
Of dit een specifiek een probleem is met de QLED is, weet ik niet.
Ik ben niet in dienst van Samsung. Misschien toch die 14 dagen hanteren.
Dit kan sowieso geen kwaad..
op 29-01-2019 11:08 AM
maar jij hebt deze problemen niet?
op 29-01-2019 11:10 AM
Hoi @RVE , Ronald,
Ik heb net mijn vorige bericht aangepast, sorry 😉..