op 23-11-2020 11:08 PM
Hi,
Mijn nieuwe tv aan het installeren. Ik heb T-Mobile, werkt prima via 'kastje'. Tussen T-Mobile kastje en TV zit een Samsung HTE 5500 set. Dat gaat goed en geluid is te regelen via de 'HTE'. Als ik Youtube kijk echter, dat via wifi gaat en rechtstreeks naar TV, gaat dat dus via TV-speakers. Vraag is: hoe kan ik de internet functionaliteit via de HTE-5500 laten lopen?
Dank alvast!
Groet,
Eric
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 01-12-2020 09:30 AM
Goedemorgen @hcpbrouwer , Eric,
Met 2 kabels verbinden, lijkt me niet de bedoeling 😉.
Laat even weten of het gelukt is..
op 24-11-2020 09:25 AM
Is de Model Code van de tv QE50Q80TALXXN? Deze staat in het omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Over welk 'T-Mobile kastje' gaat het? Hoe is de is de HTE 550 aangesloten op de tv?
Graag hoor ik van je..
op 26-11-2020 11:05 PM
Dag Dick,
Dank alvast voor de reactie.
Ja, klopt, dat nummer. Ik heb mijn abonnement bij T-Mobile, dus daar krijg ik TV op binnen. Dan heb ik dat T-Mobile kastje via de BlueRay (BR) speler doorverbonden met de TV. Tussen BR en TV zit een HDMI-kabel.
Groet,
Eric
op 27-11-2020 08:59 AM
Ik heb nog geen antwoord gehad op de volgende vragen. Is de Model Code van de tv QE50Q80TALXXN?
Deze staat in het omlijnde vak op de sticker achterop de tv. Over welk T-Mobile kastje gaat het? Type?
Ik begrijp niet waarom je je T-Mobile decoder op een Blue-ray speler hebt aangesloten.
Deze hoort rechtstreeks op de tv of op de HTE-5500 en de HTE-5500 moet de tv verbonden zijn via HDMI (ARC)..
op 29-11-2020 09:00 PM
Goedenavond,
Jawel, daar begon ik mee: 'Ja, klopt, dat nummer'. Dat is dus inderdaad wat achterop staat. De Blue Ray speler is HTE-5500 (die inderdaad vervolgens doorverbonden is met HDMI). Mijn internetsignaal komt echter op de TV binnen, slaat de HTE-5500 dus over als het ware. Moet ik de TV dan alsnog aansluiten op de HTE middels een optische kabel wellicht?
Groet,
Eric
op 30-11-2020 10:30 AM
Goeiemorgen @hcpbrouwer , Eric,
Excuses dat ik nogmaals om de Model Code vroeg. Even overheen gelezen 🙈.
Aansluiten met een optische kabel klinkt een stuk beter. De Geluidsuitsvoer van de tv wel op Audio-uitgang/optisch zetten.
Het volume kun je dan niet meer op de tv regelen en moet dus op de HTE-5500 gebeuren.
De optische poort van de tv levert namelijk 'pure digital signal', dus onversterkt.
In principe heb je dan geen HDMI kabel meer nodig. Houd er rekening mee dat optisch geen ondersteuning biedt voor HD-audioformaten als Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio
Dit komt door de beperkte bandbreedte van de kabel. Ondersteunt wel Dolby Digital of DTS..
op 30-11-2020 09:50 PM
Bedankt, goede info! Ik ga dit binnenkort even uitproberen (kabel regelen en zo). Ik meld mij daarna even.
Ik heb de HDMI kabel toch nog wel nodig om de HTE met de TV te verbinden, of?
Groet,
Eric
op 01-12-2020 09:30 AM
Met 2 kabels verbinden, lijkt me niet de bedoeling 😉.
Laat even weten of het gelukt is..
op 12-12-2020 06:20 PM
op 12-12-2020 06:22 PM
Hey @hcpbrouwer , Eric!
Geen dank! Jij bedankt voor je terugkoppeling.
Super dat het weer werkt!
Fijn weekend!