Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

2019 Frame Flinke artifacting bij afspelen video's

(Onderwerp aangemaakt op: 13-03-2020 06:09 PM)
638 Weergaven
Printscreen
Journeyman
Opties

Bij het afspelen van vooral HVEC gecodeerde video's heb ik enorm last van artifacting, ik kan de bewuste serie of film daardoor echt niet bekijken op de tv. Het zelfde bestand op de computer geeft nul problemen.

Ik speel zelf af via de Plex app, bestanden zijn 4k of 1080p, ik dacht eerst dat het alleen bij 4k een probleem was maar 1080p in h265/hvec codering geven het zelfde probleem. 

Ik heb een QE43LS03. Bestanden staan op een NAS met plex server, netwerk verbinding is via kabel. Veel films lopen gewon wel goed. Maar veel zijn dus niet te bekijken vanwege dit probleem. Iemand een idee? Ziet er zo uit:

IMG_3731.jpgIMG_3729.jpg

0 Likes
10 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Printscreen ,

Een mooie The Frame met een beroerd beeld kan natuurlijk niet 😉.

Even wat vragen:

• Is de volledige Model Code van de tv QE43LS03RASXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Dit zal natuurlijk moeilijk gaan, omdat de tv aan de muur hangt. Misschien op het aankoopbewijs?
  • Is de huidige softwareversie van de tv de 1352.0? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
  • Wat is de bron van deze films/series?

Het HVEC/H.265 videoformaat wordt niet ondersteund door de tv, maar daar is idd de Plex Media Server voor nodig.

Het probleem dat je op het scherm van je tv ziet, wordt ws. niet veroorzaakt door de tv. In plaats daarvan is het een video-artefact, genaamd macroblocking, dat wordt veroorzaakt door de programmaleverancier die compressie toepast op het videosignaal. Dergelijke artefacten komen vaak voor bij kabel- en satellietbronnen.

Het converteren van het HVEC/H.265 videoformaat naar .mp4 of .mkv zal volgens mij daarom geen zin hebben.

Graag verneem ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Printscreen
Journeyman
Opties

Hay, uh, vind het heel raar dat je zegt dat HVEC/H.265 videoformaat niet wordt ondersteund door de tv. Dit was bij mijn oude tv uit 2013 idd niet het geval, maar hier werkt het perfect. Volgens mij gebruikt Plex alsnog de native afspeel mogelijkheden van de tv. Ik forceer altijd direct play als het kan, de NAS is niet sterk genoeg om te transcoderen, vind dat uberhaupt niet logisch. Weet wel dat de tv geen DTS audio ondersteund, maar dat is weer een ander verhaal.

Model code die je noemt is idd de gene die ik heb, software is gewoon up to date nu 1352. Bron zijn downloads....
Denk dat het daar ook fout gaat, soms heeft een bestand 0 issues, andere weer wel. Dus de maker van de file heeft misschien ergens iets fout, ik zit niet in die materie.  (alle bestanden waar ik hier over spreek zijn al .mkv dus ik snap even niet waarom je het over converteren hebt?

Het is gewoon klote dat ik de bewuste dingen dus niet op m'n tv kan kijken en moet terug vallen naar macbook, gelukkig heb ik daar ook nog een mooie 4k monitor bij.

DickKoster
MegaStar
Opties

Hey @Printscreen ,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Misschien zat ik ff fout betreffende de ondersteuning van de tv.

Anders even bij de specs kijken. Heb ik dus niet gedaan. Bummer 🙈!

Ik wist even niet, had je ook niet meegedeeld, dat de bestanden al .mkv waren.

Zeker k.dt, but don't blame the TV 😉 en een MacBook is natuurlijk great. Heb zelf een iMac.

Maar ja, als je dit hier zegt, krijg je gelijk commentaar. Mot natuurlijk een Samsung zijn, haha!

Fijn weekend nog!

Groet, Dick
0 Likes
Printscreen
Journeyman
Opties

Ik heb net nog even iets getest, een zelfde mkv file op een ssd gezet. Direct aan de connectbox gehangen. Afgespeeld, dit loopt dus gewoon 100% via de native player van de tv. Zelfde resultaat, niet kijkbaar. Hij loopt wel zonder issues, maar het beeld faalt compleet, audio hapert kleinbeetje soms.
Maar het bevestigd iig dat het niet aan plex ligt.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Printscreen ,

Dat het niet aan de Plex Server ligt, was wel te verwachten.

Ik denk dat je nu wel kunt stellen dat het gewoon aan de bronbestanden ligt..

Groet, Dick
0 Likes
Printscreen
Journeyman
Opties

Ben nog ff bij hifi klubben geweest om in de winkel te testen. Zelfde verhaal, dus het ligt ook niet aan mijn tv wat ik al verwachtte. Ik gooi het ook nog even op Reddit, kijken of iemand het daar herkent.

DickKoster
MegaStar
Opties

Hey @Printscreen ,

Bedankt voor je bericht! Laat je het hier ook nog ff weten? Thanks!

Suc6 met je zoektocht!

Groet, Dick
0 Likes
Bas1983
Explorer
Opties

Beste Journeyman,

Heb je nog een oplossing voor jouw probleem gevonden?

Ik heb hetzelfde probleem op de tv in de woonkamer. (UE55MU7070 uit 2018)

Ik ben er wel achter dat het probleem niet speelt op mijn recente nieuwe samsung tv op de slaapkamer, daar speelt die het mkv bestand wel gewoon vlekkeloos.

Ik download zelfs ook veel films en series en bekijk deze via een Externe hdd altijd. 90% speelt gewoon  goed af maar soms inderdaad gestotter. ( Altijd wanneer je er net lekker voor gaat zitten )

Ik hoop dat je een oplossing voor het probleem hebt gevonden.

Hoor het graag! 

Mvg,

Zwollenaar

0 Likes
Printscreen
Journeyman
Opties

Hah, was dit issue al weer helemaal vergeten. Want redelijk overgeswitched naar de legale streaming opties, 0 isssues daar over het algemeen. Ondertussen ook al weer 2 jaar 65" nieuwer model.

0 Likes