op 21-12-2021 08:33 AM
Mijn dochter wil heel graag een iPad om Procreate en nog een andere app te gebruiken. Nu hebben we hier niets van Apple in huis en ik wil dat ook zo lang mogelijk voorkomen. Daar hoeven we geen discussie over te hebben
Ik heb er even serieus naar gekeken, maar ik zag dat ik met een toetsenbordje en een Apple pencil al snel rond de € 700,- zat!
Ik wil op zich wel een nieuwe tablet voor haar kopen waar ze wél op kan tekenen. Ze heeft nu een Galaxy Tab S 2019 van 10,1". Ze is telkens aan het kijken voor pennetjes die gebruikt kunnen worden op deze tablet, maar dat is natuurlijk niets vergeleken met een actieve pen zoals de S Pen.
Nu heb ik gekeken naar een Galaxy Tab S6 Lite en dat ziet er wel heel interessant uit. Alleen is het apparaat al bijna 2 jaar geleden uitgekomen. Ondertussen is er ook de Galaxy Tab A8, maar daar vind ik ik maar weinig over.
Kan je op de Galaxy Tab A8 ook een S Pen gebruiken? Zo nee, zijn er nog andere alternatieven die de moeite waard zijn om te overwegen? Eventueel even wachten tot er een A7 of A8 Lite komt die S Pen ondersteunt is me ook prima.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 22-12-2021 03:31 PM
Waarom zou je de S7 FE verkiezen boven de S6 Lite?
De goedkoopste S7 FE is € 489,- en dan krijg je inderdaad het pennetje erbij.
De goedkoopste iPad moet je inderdaad nog een pen bij kopen...maar die kost € 389,- en dan ben je nog rond de € 100,- voor een pennetje kwijt. Duuuuuus.... dan kan ik beter direct een iPad kopen als ik die misschien over 1,5 jaar moet kopen van school. Is niet zozeer dat ik dat wil hoor...
Maar vandaar, dat ik voor nu dacht om een stapje goedkoper te nemen. Maar het antwoord op de vraag heb ik eigenlijk ook al: de A serie komt bijna nooit met pen. Bij deze werkte het namelijk wel: Galaxy Tab A & S Pen (9.7, Wi-Fi) | Samsung NL
21-12-2021 03:06 PM - bewerkt 21-12-2021 03:07 PM
op 21-12-2021 04:57 PM
Ah, dat lijkt me een mooie optie! Daar was ik eigenlijk ook naar op zoek, alleen bestaat de FE lite niet.
De 7 FE is wel een stuk groter dan de 6 Lite en ook een stuk duurder. Mijn dochter zit nu in groep 7 en er zit een kans in, dat ze na groep 8 een iPad moet hebben. Dus ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten, maar met een 7 FE krijg ik met een hoesje enz al snel prijzen die gaan richting iPad prijzen.
op 21-12-2021 09:58 PM
op 22-12-2021 03:31 PM
Waarom zou je de S7 FE verkiezen boven de S6 Lite?
De goedkoopste S7 FE is € 489,- en dan krijg je inderdaad het pennetje erbij.
De goedkoopste iPad moet je inderdaad nog een pen bij kopen...maar die kost € 389,- en dan ben je nog rond de € 100,- voor een pennetje kwijt. Duuuuuus.... dan kan ik beter direct een iPad kopen als ik die misschien over 1,5 jaar moet kopen van school. Is niet zozeer dat ik dat wil hoor...
Maar vandaar, dat ik voor nu dacht om een stapje goedkoper te nemen. Maar het antwoord op de vraag heb ik eigenlijk ook al: de A serie komt bijna nooit met pen. Bij deze werkte het namelijk wel: Galaxy Tab A & S Pen (9.7, Wi-Fi) | Samsung NL
op 22-12-2021 04:22 PM
Omdat de S7 FE van augustus 2021 is geloof ik. Dus 1,5 jaar langer software update tegenover de S6 Lite. En omdat de S7 FE hardware van 2021 heeft, sneller en beter Android is 1000x fijner dan IOS. Je kunt er zoveel meer mee doen!
https://support.apple.com/nl-nl/HT211029 hier kan je zien welke ipad's geschikt zijn voor welke pencil.
Galaxy Tab A & Spen is meer dan 3 jaar oud haha. Die wil je dus niet.
Ik zou voorlopig gewoon even afwachten en pas kopen op het moment dat je 100% zeker weet of je een Ipad of Tablet nodig hebt. En als de Pen echt super belangrijk is dan afhankelijk van de keuze zou ik zelfs voor de normale S7 gaan of de S8 tegen die tijd.
op 22-12-2021 04:33 PM
Ja, dat was ook de enige reden voor mij om de S7 FE interessant te vinden: nieuwere hardware. Ik mag hopen, dat de S6 Lite ook gewoon software updates krijgt!
Of Android beter is dan iOS maakt me niet uit. In principe is bij ons thuis Windows en Android. Maar als mijn dochtertje voor school een iPad MOET kom ik er niet onderuit. En daarom ben ik nu ook aan het kijken naar een tablet die net wat goedkoper is.
Dat de Galaxy Tab A en S Pen oud is, snap ik. Ging me er puur om, dat het dus niet is "Tab A = geen S Pen"
Lees anders de vraag nog even goed. Ze heeft een Tab A 2019 en wil graag tekenen. Als ze misschien over 1,5 jaar een iPad MOET hebben, ga ik nu geen tablet kopen van € 600,- of meer puur zodat ze nu kan tekenen. Nu een tablet van rond de € 300,- maar waar ze wel lekker mee kan tekenen vind ik dan weer wel ok. Als ze dan eventueel over 1,5 jaar toch echt een iPad nodig zou hebben (wat ik nog steeds belachelijk vind!) dan kan die Android door naar mijn zoontje.
op 22-12-2021 04:50 PM
op 22-12-2021 06:03 PM
Haha! Die heeft ze echt wel al een paar versleten. Maar die hebben geen palm muting en drukgevoeligheid. Ik snap dat dat voor geen meter werkt.
op 24-12-2021 09:32 AM
HI @Plantje, goedemorgen.
Dat is inderdaad een wat lastige afweging. Mocht je toch de keus maken voor een Samsung tablet, stuur mij dan een privé berichtje en misschien heb ik dan nog wel iets leuks voor je 😇
Groeten,
Martijn