Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Interne Opslag Galaxy Tab A8 map "Overig"

(Onderwerp aangemaakt op: 11-01-2022 11:48 AM)
13472 Weergaven
Members_HRS9ilF
First Poster
Opties

Goedemiddag, 

Ik heb mijn Samsung Tablet A8 2021 ongeveer 1 week.

Tot mijn grote verbazing kreeg ik zonet de melding dat het geheugen van mijn tablet al bijna vol zou staan...

Als ik ging gaan kijken bleek dat er voor ongeveer 20,5GB van mijn interne opslag gebruikt wordt in de map "Overig".

Ik kan dit op geen manier verwijderen, opschonen helpt niet, caches van apps verwijderen lost niets op.

Als ik zoek naar verborgen mappen kan ik niks terug vinden, zelfs als ik hem koppel aan mijn PC vind ik absoluut niets terug.

Er staan amper apps op, geen games geïnstalleerd. Ik gebruik de tablet voornamelijk voor Netflix of Youtube.

Dan kan het volgens mij toch niet de bedoeling zijn dat deze na amper 1 week al vol staat? 

Weet niet of dit mag maar ik heb een screenshot gemaakt van de interne opslag zie link hier beneden:

https://paste.pics/5d3511bbdde02be499e8bddb70cc719f

Iemand enige tips of tricks hoe ik die bestanden kan verwijderen want zo is de tablet niet bruikbaar... 

Alvast bedankt!

Groeten, 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
clib37
First Poster
Opties

Ook bij mij werd onder "Overig" een enorme opslagruimte geclaimd (49 GB) die op geen enkele manier te verklaren was. Zojuist heb ik een software update uitgevoerd (X200XXU1AVAB/X200OXM1AVAB) . En nu wordt onder Overig nog  "slechts" 10GB geclaimd, wat ik nog steeds veel onverklaarbare ruimte vind . Echter, het interne opslag gebruik is nu gezakt van 99% naar 37%.   Wanneer dit percentage weer snel en fors stijgt, zal ik het hier melden.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

30 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag,

Zou je eens dit kunnen proberen?

Zet het toestel uit en daarna volume omhoog en de aanuit knop ingedrukt houden. Dan kom je in een menu. Zoek de optie wipe cache partition. Hierna herstart het toestel, heeft dit effect?

Heb je toevallig een cloud op het toestel staan die backups synchroniseert? Het zou kunnen zijn dat je opslag hierdoor vol raakt.

Op mijn telefoon zijn overige bestanden allemaal mappen van mezelf, muziek voornamelijk. Een fabrieksherstel lijkt mij de beste optie als je er niet uit komt. 

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Members_HRS9ilF
First Poster
Opties

De Netflix Cache had ik al geprobeerd zonder effect.

De wipe cache partition heeft enkele MB verwijderd maar niet meer dan dat.

En voor zover ik weet heb ik geen cloud gesynchroniseerd, toch niet dat ik kan terug vinden op de tablet.

Ik had al eens een fabrieksherstel gedaan toen de map "Overige" aan 10GB zat. Na enkele dagen zit deze nu dus aan 20GB+... Ik zal nogmaals fabrieksherstel doen in goede hoop en deze keer zal ik mijn bestaand google account niet synchroniseren aan deze nieuwe tablet in de hoop dat er zo geen back-ups worden op gezet.

Mocht er iemand anders een idee hebben wat dit veroorzaakt hoor ik het graag!

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Overige bestanden zijn in mijn geval altijd mijn overige. Ik heb een aantal mappen met muziek en videos. Deze zijn 35GB samen en mijn overige bestanden staat. altijd op 35GB door deze mappen.  Dus ik vermoed dat deze 20GB van jou gewoon bestanden zijn die ergens in een map staan.

Open mijn bestanden en klik per map op meer info en details en zoek de map waar deze 20GB in staat. Laat maar even weten om welke map het gaat. Zorg dat verborgen mappen weergeven op aan staat.

Hier heb je nog meer topics die dit bespreken.

https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s10-series/internal-memory-full-quot-other-quot-category/...

https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s20-series/what-is-other-in-storage/td-p/3340172

https://us.community.samsung.com/t5/Galaxy-S-Phones/Storage-Taken-Up-By-quot-Other-quot/td-p/1264747

MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Members_HRS9ilF, goedemiddag.

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder!

Hoe gaat het inmiddels met je tablet? Ben je er al achter wat dit is? Wij hebben ook een mogelijkheid voor hulp op afstand. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Members_n65Vcto
First Poster
Opties

Goedenavond,

Helaas ervaren wij ditzelfde probleem.. Onze tablet a8 kreeg binnen een maand een melding dat het geheugen vol stond terwijl we de tablet alleen gebruiken voor youtube/netflix en een aantal spelletjes. Er stond 40.9 GB!! in de map overig wat op geen enkele manier te verwijderen was.

We hebben al contact gehad met Samsung en de tips opgevolgd. De tablet hebben we op den duur terug gezet naar fabrieksinstellingen. Maar er komt elke dag weer 3 GB in de map overig bij terwijl we niks met de tablet ebben gedaan / geen apps hebben gedownload. 

Wij snappen er ook niks van, maar zo is de tablet niet goed bruikbaar.

Met vriendelijke groet.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Members_n65Vcto, goedemorgen.

Welkom op de Samsung Community en bedankt voor je bericht, we helpen je dan ook graag verder!

Dit is natuurlijk niet handig. Heb je een koppeling gemaakt tussen jouw nieuwe tablet en een ander Samsung device? Worden er foto's of andere bestanden gesynchroniseerd? Denk hierbij aan de verschillende cloud diensten van bijvoorbeeld Google of Microsoft.

Heb je ook al een afspraak gehad of gemaakt voor Hulp-op-Afstand? Kijk hier voor meer informatie: Hulp op Afstand | Samsung Nederland

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Tommy2620
First Poster
Opties
Zelfde probleem hier. Melding gemaakt via hulp op afstand en case doorgestuurd. Nu hopelijk snel een oplossing.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Een fabrieksherstel is de oplossing.

Tommy2620
First Poster
Opties
Reset naar fabrieksinstellingen? Ik las dat het probleem zich dan mogelijk opnieuw voordoet?
En hoe zit het met in app aangekochte items bij reset naar fabrieksinstellingen?
0 Likes