op 11-01-2022 11:48 AM
Goedemiddag,
Ik heb mijn Samsung Tablet A8 2021 ongeveer 1 week.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik zonet de melding dat het geheugen van mijn tablet al bijna vol zou staan...
Als ik ging gaan kijken bleek dat er voor ongeveer 20,5GB van mijn interne opslag gebruikt wordt in de map "Overig".
Ik kan dit op geen manier verwijderen, opschonen helpt niet, caches van apps verwijderen lost niets op.
Als ik zoek naar verborgen mappen kan ik niks terug vinden, zelfs als ik hem koppel aan mijn PC vind ik absoluut niets terug.
Er staan amper apps op, geen games geïnstalleerd. Ik gebruik de tablet voornamelijk voor Netflix of Youtube.
Dan kan het volgens mij toch niet de bedoeling zijn dat deze na amper 1 week al vol staat?
Weet niet of dit mag maar ik heb een screenshot gemaakt van de interne opslag zie link hier beneden:
https://paste.pics/5d3511bbdde02be499e8bddb70cc719f
Iemand enige tips of tricks hoe ik die bestanden kan verwijderen want zo is de tablet niet bruikbaar...
Alvast bedankt!
Groeten,
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 26-01-2022 08:24 AM
op 26-01-2022 12:55 PM
op 26-01-2022 03:37 PM
Hi @Members_n65Vcto, goedemiddag.
Goed dat je ons een berichtje stuurt. Heb je na de rest de tablet ook als nieuw ingesteld, dus zonder het terugzetten van een back-up? Wanneer een reset niet heeft geholpen kan je via de Samsung Members-app een foutrapport indienen. Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.
Groeten,
Martijn
op 27-01-2022 10:41 AM
Op je screenshot staat nog een (i) achter apps. Door hierop te klikken kan je hier nog instellen dat wordt aangegeven hoeveel geheugen je apps gebruiken en dit gaat dan van overig af. Ik vraag me dan nog steeds af wat wordt opgeslagen in dat overig.
op 27-01-2022 11:13 AM
op 30-01-2022 10:18 PM
op 30-01-2022 10:31 PM
op 01-02-2022 10:49 AM
Hoi @Suyske, goedemorgen.
Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw tablet en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold. Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.
Groeten,
Martijn
03-02-2022 01:16 PM - bewerkt 03-02-2022 01:17 PM
Ook bij mij werd onder "Overig" een enorme opslagruimte geclaimd (49 GB) die op geen enkele manier te verklaren was. Zojuist heb ik een software update uitgevoerd (X200XXU1AVAB/X200OXM1AVAB) . En nu wordt onder Overig nog "slechts" 10GB geclaimd, wat ik nog steeds veel onverklaarbare ruimte vind . Echter, het interne opslag gebruik is nu gezakt van 99% naar 37%. Wanneer dit percentage weer snel en fors stijgt, zal ik het hier melden.
op 26-07-2024 07:55 AM
Hoi Martijn,
Wij hebben dit probleem ook ervaren met de tablets van onze kinderen. Nu zijn ze inmiddels aan vervanging toe. Is deze bug inmiddels verholpen? Anders stappen we denk ik over op een ander merk.
Vriendelijke groeten, Margje