op 23-09-2020 10:55 AM
Hallo,
Daar ben ik weer. Nu met een vraag:
Kan het zijn dat Android 10 het Bellen via Wi-Fi onmogelijk maakt?
Mijn vrouw heeft met Android 9 geen enkel probleem hiermee.
Maar mijn A20e kreeg na 1e keer opstarten meteen de update naar Android 10.
Dus dacht ik. Meteen maar doen. Is het klaar voor de toekomst.
Maar nu krijg ik met geen mogelijkheid Bellen via Wi-Fi aan de praat.
Kun je hierover informatie vragen bij Google of zo? Of weet iemand van jullie hierover meer te zeggen?
Of is de oplossing: Terug naar de fabrieksinstellingen na het maken van een backup?
Ik weet het niet meer...
Met hartelijke groet, WeTiek.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 23-09-2020 11:06 AM
op 23-09-2020 12:04 PM
op 24-09-2020 11:55 AM
op 24-09-2020 09:19 PM
Antwoord is simpel: T-Mobile. Vandaag nieuwe sim-kaart ontvangen en geïnstalleerd. Of het verschil maakt? Ik weet het niet. Maar de sim-kaart is in elk geval nu up to date.
Maar daar zal het wel niet aan liggen. Ik denk dat de leverancier wel eens gelijk kon hebben. Android 10 gaat er anders mee om.
Ook een ander die op mijn vragen reageert kon wel eens gelijk hebben, dat de juffrouw van T-Mobile gelijk had, dat het aan het land van assemblage kan liggen.
Voorlopig ga ik er van uit dat de oorzaak ligt bij de update naar Android 10.
op 25-09-2020 09:04 AM
op 25-09-2020 09:45 AM
Heb er met de leverancier over gesproken. Hij lijkt niet happig om het toestel om te ruilen voor een Benelux-toestel. Hij gooit het op Android 10. Dat zou automatisch kiezen tussen 4G of Wi-Fi. Maar alles wijst erop, dat ook Android 10 een Wifi-bellen icoon doet verschijnen. Zal hem er nog eens over benaderen.
op 25-09-2020 10:02 AM
op 25-09-2020 02:42 PM
Hi BruceH,
Het is nog niet afgelopen... De verkoper vraagt mij dingen te doen die ik al eerder eens moest doen van iemand. Maar dat doet het nog steeds niet. Via de Vliegtuigstand.
Als dat niet hielp moest ik bij T-Mobile gaan vragen of op mijn abonnement het Bellen via Wi-Fi wel is ingesteld. Die vraag is gesteld. Zit te wachten op een retour telefoontje van de IT technische dienst.
Als die optie wel is ingeschakeld, kan ik terug naar de leverancier om verdere hulp.
Citaat uit hun e-mail: " Mocht u na het proberen er niet uitkomen nodig ik u uit om ons te mailen en gaan wij samen verder zoeken naar een oplossing."
Ben benieuwd naar de verdere gang van zaken. Het lijkt wel een continuing story.
Groet, WeTiek.
op 25-09-2020 03:15 PM