op 20-10-2017 03:23 PM - laatst bewerkt op 21-03-2019 04:29 PM door RobertS
Hallo,
In Mijn bestanden heb ik een map aangemaakt met daarin 288 foto's. Wanneer ik naar Galerij ga, staan daar maar 174 foto's. Is er iemand die weet hoe dat komt? En wat ik er aan kan doen om de aantallen weer gelijk te krijgen?
De foto's heb ik via mijn laptop op de SD kaart van mijn tablet geplaatst. Ik hoor graag een reactie.
Groeten van Inge
op 23-10-2017 10:07 AM
Hi Inge, wat apart dat de foto's in de galerij niet goed te zien zijn maar in mijn bestanden wel. Kun je even kijken of het bestandtype anders is van de foto's. Het kan zijn dat de galerij sommige foto's niet kan lezen vanwege het type.
op 23-10-2017 06:34 PM
Hoi Nick,
alvast dank voor je reactie.
Alle foto's zijn JPG bestanden. En alle bestandsnamen zijn anders. Daar ligt het helaas niet aan.
Ik heb zowel foto's met een gewone fotocamera gemaakt en ook met twee mobiele telefoons. Al deze bestanden zijn jpg-bestanden. Het is niet zo dat ik specifiek foto's van één van de mobiele telefoons of de juist de camera mis. Daarnaast hebben de foto's een bestandsgrootte varierend tussen 2 en 5,8 MB. Het is niet zo dat alleen de 'grotere of zwaardere' foto's niet in de Galerij te zien zijn. Het lijkt wel willekeur.
Heb je nog een idee wat het zou kunnen zijn? Ik hoor het graag.
op 24-10-2017 08:25 AM
Dat sluit meteen een groot deel van de issues uit .. Je ziet dus wel verder de folder als je naar de galerij gaat? Wat je nog kunt doen is de Galerij app resetten, dit verwijdert geen foto's. De instructies voor het resetten van een specifieke app kun je hier op de Community vinden.
op 24-10-2017 07:01 PM
Dank ook voor deze optie.
Helaas, het heeft niet geholpen.
Inmiddels heb ik nu een andere app op mijn tablet staan, QuickPic. Hierop staan wel alle foto's zoals ze ook in Mijn bestanden staan. Ik heb ook nog een ander map aangemaakt met foto's van vorig jaar. Deze worden wel allemaal getoont in de Galerij. Je snap dat ik het ontzettend irritant vind, dat het met de meest recente foto's niet lukt.
Dus mocht je nog een andere optie hebben die ik kan proberen, dan hoor ik het uiteraard graag.
op 25-10-2017 09:19 AM
Ik zit momenteel ook te gissen, aangezien het heel apart is dat bepaalde foto's niet weergegeven worden, maar een andere map bijvoorbeeld weer wel.
Aangezien de foto's in de nieuwe map wel werken kun je de foto's een keer verplaatsen, dus een nieuwe map aanmaken en de foto's daarin verplaatsen. Indien dan weer dezelfde foto's zichtbaar zijn, dan lijkt het toch iets met het bestand te maken te hebben i.c.m. de galerij app. Wat dan precies de oorzaak is? Dat is lastig te zeggen.
Wat we anders nog kunnen doen is een Smart Tutor afspraak. We maken dan samen een afspraak, een collega belt jou op en de telefoon wordt dan vanaf hier overgenomen via een app genaamd Smart Tutor.
op 27-10-2017 08:14 AM
op 27-10-2017 05:05 PM
Beide bedankt voor jullie reactie.
@ThaliK. Ik heb je tip opgevolgd, maar ook dit heeft niet tot de oplossing geleid.
Inmiddel heb ik wederom iemand van samsung gesproken. Dit keer de SD-kaart geformatteerd. Ook dit mocht niet baten.
Nu, misschien wel de laatste poging, een bezoekje brengen aan een servicepunt op nieuwe software te laten installeren.
Ik hoop dat lukt, want ik verlies bijna de hoop op een goede afloop.
27-10-2017 06:15 PM - bewerkt 27-10-2017 06:16 PM
Hi @IngeWiegeraad,
laat je weten hoe het is afgelopen? Of ik kan nog een meekijkafspraak inplannen zoals Nick aangaf.
op 04-11-2017 09:57 AM
Dag,
afeglopen week ben ik naar een Samsung servicepunt gegaan. Daar heb ik het probleem voorgelegd dat het aantal foto's in 'mijn bestanden' niet overeen komt met het aantal foto's in de galerij. Ook nu weer de reactie dat het wel heel gek is. Dat klopt!. Besloten is om dan nieuwe software op de tablet te zetten. Dat dus gedaan. Helaas ook dit heeft het probleem niet opgelost. Het blijft een raadsel. En voor mij houdt het hier een beetje op, tenzij iemand dit probleem ook heeft gehad en dit opgelost is, dan hoor ik het natuurlijk graag. Al met al bedankt vor jullie reacties.
Mvg, Inge