Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Vraag mbt batterij, CPU en GPU temperaturen

(Onderwerp aangemaakt op: 26-07-2018 03:55 AM)
794 Weergaven
Mk134
First Poster
Opties

Hallo mensen,

Een aantal maanden heb ik een vervangende en vaste toestel van KPN ontvangen: Samsung A5 2016. Mijn telefoon voelde vandaag wat warm aan en besloot de temperaturen te meten met CPU-Z. Daarop kwam de volgende temps op idle (voor de mensen die dat niet weten, toestel staat aan zonder apps en alleen de nodige apps om android te draaien) naar boven:

- Therm_zone0: 49.0 graden Celcius

- Therm_zone1:  50.0 graden Celcius

- Therm_zone2:  46.0 graden Celcius

- Batterij:              37.6 graden Celcius

(Therm_zone0 en therm_zone1 zijn meestal de CPU en GPU. Omdat de temperaturen beiden relatief hetzelfde zijn, is het onnodig om te weten welke nou wat is)

Als ik Google Chrome open, springen mijn therm temps naar 60.0 graden Celcius. Hij voelt ook snel warm aan. Niet kokend heet, maar gewoon warm.

Graag zou ik daarom willen weten of deze temperaturen normaal zijn voor dit apparaat en veilig voor gebruik zijn.

Ik zie de reacties graag tegemoet.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Mk134

0 Likes
2 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Je kunt het beste even langs een servicepunt gaan, daar kunnen ze meteen zien en voelen of dat normaal is.

https://www.samsung.com/nl/reparatie/bezoek-servicelocatie/
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
Talí
Helping Hand
Opties
Hi Mk134,

Heeft je toestel onlangs een update gehad? Zo ja dan komt het vaak voor dat het toestel meer energie vebruikt in de dagen na de update.

Ik weet zelf niet wat als binnen specificatie wordt gerekend maar we kunnen wel vergelijken. FYI: mijn laatste update was ongeveer een maand geleden.

Hieronder mijn temperaturen(idle) op een Samsung s8:
CPU: 32 graden Celcius
GPU: 32 graden Celcius
Batterij: 33 graden Celcius.

Hieronder mijn temperaturen (met 1x een game, 1x chrome en 1x whatsapp + Temp tracker) op een s8:
CPU: 35 graden Celcius
GPU: 35 graden Celcius
Batterij: 35 graden Celcius

Het lijkt erop dat je toestel dus veel hogere sprongen maakt in temperatuur dan mijn s8 dat doet.

Je kan ook proberen het toestel een hard reset geven en dezelfde test nogmaals te doen om te kijken of het aan de apps/files of het toestel ligt. Het kan zo zijn dat je veel bloatware op je toestel hebt.

---------
:white-medium-star:Never gonna give you up!:white-medium-star:
Mvg,
T.K.
0 Likes