Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Batterij S6 extreem snel leeg

(Onderwerp aangemaakt op: 08-04-2021 01:14 PM)
399 Weergaven
bys1
First Poster
Opties

Tot vorig jaar kon ik 2 à 3 dagen op één batterijlading doen met mijn Galaxy S6. Nadat de telefoon tijdens het lezen van een nieuwsartikel plotseling vastliep en ik een force restart heb gedaan, was de batterij plotseling kapot en hield hij het nog nauwelijks een dag vol. Het afgelopen jaar is de situatie steeds verder verslechterd en de batterij houdt het nu nog amper 6-8 uur vol.

Daar komt bij dat het weergegeven batterijpercentage vaak onjuist is. Soms haal ik de telefoon van de lader en springt hij direct van 100 naar 97 procent, andere momenten sluit ik met 15% de lader aan en springt het direct naar 35%. Soms valt de telefoon bij ruim 30% batterijlading plotseling uit, omdat de batterij toch leeg blijkt te zijn. Daarnaast laadt de telefoon in sommige gevallen helemaal niet op als ik de lader aansluit (lader wordt volledig genegeerd) tot ik de telefoon opnieuw opstart.

Nu vraag ik mij af hoe dit op te lossen is en of het vervangen van de batterij het probleem daadwerkelijk zou oplossen. Ik kan mij niet voorstellen dat de batterij door een force restart plotseling kapot gaat en dat ook het constant weergeven van totaal niet kloppende percentages hiermee te maken heeft.

0 Likes
2 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag, dit gaat om een toestel uit 2015. Een nieuwe batterij kost meer dan wat het toestel nog waard is.

Als je het perse wilt is een nieuwe batterjj natuurlijk mogelijk maar ik zou adviseren om te kijken voor een recenter model.
Een telefoon uit 2015 heeft ook geen beveiligings updates meer en is dus niet handig.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
Tessa
Moderator
Moderator
Opties

Goedemorgen en welkom op de Community, @bys1

Door verloop van tijd kan de werking van de batterij achteruit gaan en is de kans aanwezig dat het daardoor komt. Heb je al stappen ondernomen om dit te verhelpen? Zoals bijvoorbeeld een reset van het toestel of eventuele software-update. 

Als dit geen verschil maakt kan je het toestel laten nakijken en herstellen door één van onze monteurs via de Ophaalservice (https://bit.ly/2jwV3SJ), maar dan is inderdaad de vraag of dit het waard is en of het probleem daadwerkelijk bij de batterij ligt of wellicht aan iets anders.

rsz-846676\
0 Likes