Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Video verbeteren

(Onderwerp aangemaakt op: 24-10-2017 12:55 PM)
1694 Weergaven
8Note8
Helping Hand
Opties

Hallo, 

Kan iemand mij vertellen wat deze functie precies uitvoert? 'Instellingen > Geavanceerde functies > Video verbeteren'

Wordt slechts de kleurbalans veranderd?

Groet

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi!

Die functie past de kleurbalans inderdaad ietsjes aan, en verhoogt de helderheid. Dit alleen wanneer je een video-app zoals Youtube, Netflix of de videospeler opent.

Persoonlijk vind ik het niet heel bijzonder - aanpassing kleuren merk ik eerlijk gezegd niet en helderheid verhogen doe ik zelf wel als het nodig is, - maar sommige mensen zweren erbij.

De prestatiestand - te bereiken vanaf de knoppen in je notificatiepaneel - vind ik dan weer wel geweldig voor als ik een film of serie ga kijken.

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 Antwoorden
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi!

Die functie past de kleurbalans inderdaad ietsjes aan, en verhoogt de helderheid. Dit alleen wanneer je een video-app zoals Youtube, Netflix of de videospeler opent.

Persoonlijk vind ik het niet heel bijzonder - aanpassing kleuren merk ik eerlijk gezegd niet en helderheid verhogen doe ik zelf wel als het nodig is, - maar sommige mensen zweren erbij.

De prestatiestand - te bereiken vanaf de knoppen in je notificatiepaneel - vind ik dan weer wel geweldig voor als ik een film of serie ga kijken.

kevin-sig
8Note8
Helping Hand
Opties

Duidelijk. Bedankt! 

Puur uit nieuwsgierigheid (en je status als expert :smileytongue: 😞 is er een reden dat je gaat voor Hoge Prestaties in plaats van Amusement, voor het bekijken van beeldmateriaal? 

Op de optie voor UHQ-upscaling in Amusement zie ik op het eerste gezicht geen verschil :smileytongue:

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Ik zet hem, door op de letters prestatiestand te drukken, inderdaad op amusement voor video's en hoge prestaties voor games met hoge graphics. In amusement zit dan ook weer de videoverbeteraar, dus daarom heb ik helderheid verhogen in deze stand uitgeschakeld. 

20171024_133800.jpg

De UHQ-opschaler heeft met audio te maken en is ook apart te vinden onder Instellingen >> Geluiden en Trillen >> Geluidskwaliteit en -effecten. Het doet alleen echt iets als je met een headset luistert, dus via de speakers zul je inderdaad geen verschil merken :winking-face:

kevin-sig
0 Likes
murdockdeechte
Navigator
Opties

Mijn vraag is of de baterij sneller leeg raakt als je de fuctie video verbeteren gebruikt ? Op mijne 10+ werkt het met veel apps ook hln enzz maar hoenadelig is dat voor je accu? 

Voor de ogen is het wel een pak feller en of dat zo gezond is? 

Wie kan me raad geven? 

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hey @murdockdeechte,

Omdat het onder andere de schermhelderheid verhoogt, zal de batterij inderdaad iets sneller leeglopen wanner je voor een langere tijd deze functie gebruikt.

Als je gezonde ogen hebt, dan kan het geen kwaad. Wel is het zo dat een helder scherm kan irriteren als je in een donkere omgeving kijkt. Als dat het geval is, dan kun je beter de helderheid weer wat omlaag zetten. Mocht je dit nou erg vaak moeten doen, of merken dat je eigenlijk niet veel aan deze functie hebt, dan kun je video verbeteren misschien beter uitzetten.

kevin-sig