op 23-10-2017 09:21 PM
Sinds vandaag kan ik met mijn Samsung A5 2016 geen verbinding meer maken met de wifi. Melding: verificatiefout. Mijn Samsung tablet maakt wel verbinding. Router al opnieuw opgestart, wifi netwerk op telefoon al vergeten en opnieuw ingesteld, telefoon opnieuw opgestart maar helaas...
Iemand een idee?
op 24-10-2017 04:52 PM
op 07-12-2017 11:28 AM
Heb hetzelfde probleem gehad na een update van samsung;
Bij mij was dit opgelost door de router instellingen aan te passen;
de 2.4 Ghz en 5 Ghz band hadden beide dezelfde ssid, hier heb ik de 5Ghz een toevoeging gegeven (5Ghz) en daarna de telefoon met beide netwerken weer opnieuw te verbinden.
Hierna was mijn verificatiefout verdwenen.
Waarschijnlijk zorgt de samsung update ervoor dat er niet zomaar van netwerk gewisseld kan worden met dezelfde naam (ssid)
Hopenlijk hebben jullie hier wat aan, mij heeft het geholpen na wat speurwerk ^^
Met vriendelijke groet,
Richard
op 07-12-2017 12:12 PM
Hi @KN, er is inmiddels een update uitgerold die dit issue zou moeten verhelpen! Als de update nog niet beschikbaar is op je toestel, check dan even Smart Switch.
De tip van @Drahcir is ook zeker een hele goede, maar zou na de update dus niet meer nodig moeten zijn!
op 27-09-2018 11:07 PM
Dag allen,
Ik zit nu ook met authenticatieprobleem op mijn Galaxy Tab S.
Graag advies. Erg irritant hoor. Lijkt alleen maar bij Samsung voor te komen als ik Internet een beetje overzie.
op 28-09-2018 10:01 AM
Hi @Galaksie01,
Heb je al geprobeerd om het Wi-Fi netwerk te 'vergeten' uit de lijst en hem opnieuw in te stellen?
En welke suggesties heb je zoal al geprobeerd? Anders doen we dingen dubbel.
op 28-09-2018 12:15 PM
Hoi Bruce,
Dat heb ik geprobeerd, maar ik krijg het niet weg. Lukt dus niet.
Andere zaken die ik heb geprobeerd:
Zoals gezegd: tablet werkt probleemloos op een ander wifi-modem en al mijn andere apparaten werken probleemloos op mijn thuismodem...
Ik zie veel wifi-authenticatieproblemen op Internet nadat er een Android update heeft gedraaid op een Samsung apparaat.
vrgr
op 28-09-2018 12:55 PM
op 28-09-2018 01:37 PM
Ja Bruce, zowel 2.4 als 5 Ghz. Maar waarom zou ik die kanalen een andere naam geven als alle andere apparaten goed werken. Dan moet ik dus mijn routerinstellingen gaan aanpassen voor 1 Samsung-apparaat (terwijl ik nog 4 andere Samsung-apparaten thuis heb die probleemloos werken) omdat de Android-update vanuit Samsung niet goed is getest op bugfixes? Dit stuit me echt tegen de borst. Want wellicht vernaggel ik de nu goed werkende andere apparaten als ik ga rommelen aan mijn router...
op 28-09-2018 01:57 PM