Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Verificatiefout wifi

(Onderwerp aangemaakt op: 23-10-2017 09:21 PM)
36467 Weergaven
KN
First Poster
Opties

Sinds vandaag kan ik met mijn Samsung A5 2016 geen verbinding meer maken met de wifi. Melding: verificatiefout. Mijn Samsung tablet maakt wel verbinding. Router al opnieuw opgestart, wifi netwerk op telefoon al vergeten en opnieuw ingesteld, telefoon opnieuw opgestart maar helaas...

Iemand een idee?

0 Likes
13 Antwoorden
SjorsK
Maestro
Opties
Probeer is het wifi netwerk te verwijderen, wifi uit te zetten en vervolgens de telefoon opnieuw opstarten (In die specefieke volgorde). Dat lost dergelijke problemen 9 van de 10x op.
0 Likes
Drahcir
Journeyman
Opties

Heb hetzelfde probleem gehad na een update van samsung;

Bij mij was dit opgelost door de router instellingen aan te passen;

de 2.4 Ghz en 5 Ghz band hadden beide dezelfde ssid, hier heb ik de 5Ghz een toevoeging gegeven (5Ghz) en daarna de telefoon met beide netwerken weer opnieuw te verbinden.

Hierna was mijn verificatiefout verdwenen.

Waarschijnlijk zorgt de samsung update ervoor dat er niet zomaar van netwerk gewisseld kan worden met dezelfde naam (ssid)

Hopenlijk hebben jullie hier wat aan, mij heeft het geholpen na wat speurwerk ^^

Met vriendelijke groet,

Richard

0 Likes
JetM
Pioneer
Opties

Hi @KN, er is inmiddels een update uitgerold die dit issue zou moeten verhelpen!  Als de update nog niet beschikbaar is op je toestel, check dan even Smart Switch

De tip van @Drahcir is ook zeker een hele goede, maar zou na de update dus niet meer nodig moeten zijn! :smiling-face:  

---------
Signature-S10
0 Likes
Galaksie01
Apprentice
Opties

Dag allen,

Ik zit nu ook met authenticatieprobleem op mijn Galaxy Tab S.

1. Ontstaan nadat een update automatisch ging draaien net voordat batterij op was en dus niet volledig geinstalleerd werd.
  2. Alle andere apparaten werken thuis perfect op mijn wifi modem
  3. Tablet naar mijn werk meegenomen, daar gewoon op wifi gekomen en update afgerond.
  4. Terug thuis: tablet komt weer niet op wifi.
  5. Alle suggesties op Internet bekeken maar ben vooralsnog van mijn modem afgebleven want zoals gezegd werken alle andere apparaten probleemloos.

Graag advies. Erg irritant hoor. Lijkt alleen maar bij Samsung voor te komen als ik Internet een beetje overzie.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Galaksie01,

Heb je al geprobeerd om het Wi-Fi netwerk te 'vergeten' uit de lijst  en hem opnieuw in te stellen?

En welke suggesties heb je zoal al geprobeerd? Anders doen we dingen dubbel.

rsz-846676
0 Likes
Galaksie01
Apprentice
Opties

Hoi Bruce,

Dat heb ik geprobeerd, maar ik krijg het niet weg. Lukt dus niet.

Andere zaken die ik heb geprobeerd:

1. modem 5 min uitzetten en weer aanzetten.
  2. netwerk-instellingen resetten op de tablet.

Zoals gezegd: tablet werkt probleemloos op een ander wifi-modem en al mijn andere apparaten werken probleemloos op mijn thuismodem...

Ik zie veel wifi-authenticatieproblemen op Internet nadat er een Android update heeft gedraaid op een Samsung apparaat.

vrgr

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Zend jouw router zowel 2.4 als 5GHz uit? Dan kun je proberen om de kanalen beide een andere naam te geven. 

Bijvoorbeeld kanaal 2.4 en kanaal 5. Als je dan verbindt met kanaal 2.4, werkt het dan wel? 

rsz-846676
0 Likes
Galaksie01
Apprentice
Opties

Ja Bruce, zowel 2.4 als 5 Ghz. Maar waarom zou ik die kanalen een andere naam geven als alle andere apparaten goed werken. Dan moet ik dus mijn routerinstellingen gaan aanpassen voor 1 Samsung-apparaat (terwijl ik nog 4 andere Samsung-apparaten thuis heb die probleemloos werken) omdat de Android-update vanuit Samsung niet goed is getest op bugfixes? Dit stuit me echt tegen de borst. Want wellicht vernaggel ik de nu goed werkende andere apparaten als ik ga rommelen aan mijn router...

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dan zou het wel moeten werken. Zo niet, kun je het terugzetten naar de oorspronkelijke instellingen.

rsz-846676
0 Likes