Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Snelladen werkt niet s8

(Onderwerp aangemaakt op: 15-05-2017 03:16 PM)
21957 Weergaven
Wilco1
Student
Opties

Wie krijgt ewr ook steeds een foutmalding dat je originele lader moet aansluiten om snellaaden te activeren terwijl er de originele opladere is aangesloten? Wat is hieraan te doen?

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @rmuije,

 

welkom op de Community!

 

Heb je ook gecontroleerd op vuil/stof in de USB-poort

 

Als je met verschillende laders niet goed kunt opladen, kun je hem eventueel nog resetten na een back-up te hebben gemaakt. Als je dan nog steeds issues ondervindt, raad ik je aan het toestel via de ophaalservice aan te melden of langs een servicepunt van ons te gaan. 

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
44 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi Wilco,

 

Ik heb op mijn S7 iets soortgelijks gehad. In mijn geval was er een erg intensieve applicatie open die zoveel stroom verbruikte dat de batterij heel traag werd opgeladen, waardoor de telefoon dacht dat het een niet originele lader was en dus ook waarschuwde. Om te testen of dit bij jouw S8 ook het geval is, kun je het snel laden proberen in de veilige modus. Houd hiervoor bij het opstarten van je telefoon de volume omlaag-knop ingedrukt.

 

Anders kun je kijken of er geen vuil in de lader of de USB poort van je telefoon is gekomen die de oplaadprestaties benadelen.


kevin-sig
0 Likes
Wilco1
Student
Opties

Bedankt voor de tip. Heb het geprobeerd, maar helaas blijft dezelfde melding naar voren komen. Ook het schoonmaken heeft niet geholpen. 

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Hmm, in dit geval wil ik graag verder kijken of dit op te lossen is. Kun je de snellaad-functie eens uit- en inschakelen via Instellingen > Batterij? 

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
JaySha
First Poster
Opties

Ik heb dit ook...weet iemand inmiddels wat het kan zijn?

0 Likes
NadiaL
Pathfinder
Opties

@JaySha heb je de veilige modus en het uit- en inschakelen van de snellaad functie al geprobeerd? Om uit te sluiten dat het aan je lader ligt, kan je een andere lader testen. Ondanks dat het een originele is, kan het zijn dat de lader kuren vertoont. 

 

Mocht ook dit niet baten, kan je altijd nog een back-up van je gegevens maken en een hard reset uitvoeren.


---------
Signature-S10
0 Likes
JaySha
First Poster
Opties

@NadiaL ik heb dit allemaal al geprobeert.

En ik heb maar 1 fast charger (originele) ..hij laad wel..alleen in langzame modus...en blijf de melding krijgen dat ik de originele lader moet gebruiken.

Hoe maak ik een hard reset?

Gewoon terug naar fabriekinstellingen?

0 Likes
NadiaL
Pathfinder
Opties

Kan je via vrienden of kennissen eventueel een andere lader bemachtigen @JaySha

 

De hard reset is inderdaad terug naar de fabrieksinstellingen, je kan in mijn vorige post klikken op de back-up en reset voor meer informatie. Vergeet de back-up niet, anders ben je al je gegevens kwijt en dat zou natuurlijk zonde zijn.


---------
Signature-S10
0 Likes
JaySha
First Poster
Opties

Nee helaas allemaal aan de iphones...

Maar ik zal binnenkort even een reset doen dan maar...

Bedankt voor je hulp :smiling-face:

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Hi @JaySha, laat ons weten hoe het na de reset gaat. We zijn benieuwd! 

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes