Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung S8 maakt geen verbinding met laptop via USB

(Onderwerp aangemaakt op: 10-01-2020 04:25 PM)
7383 Weergaven
wietske1985
First Poster
Opties

Hallo,

Ik wil graag mijn foto's op mijn laptop zetten van mijn samsung Galaxy S8 naar mijn laptop. Ik probeer het op een MacBookAir en op een Lenovo laptop. 
Als ik de kabel in mijn telefoon en laptop doe, laten beide apparaten niets weten van enige verbinding. Ook niet als ik op mijn telefoon van boven naar beneden veeg, ik zie niets over een USB verbinding.

Wat kan ik doen?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Okay, dan staat dat goed. Kun je een andere USB-kabel, USB-poort of desnoods een andere PC of laptop proberen?

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
7 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @wietske1985,

Laadt het toestel wel op zodra hij is aangesloten op de laptop?

Probeer eens bij Telefoon in te toetsen: *#0808# en kies voor MTP + ADB. Start het toestel opnieuw op en probeer het dan nog eens.

rsz-846676
0 Likes
Marliss
Pathfinder
Opties
Over 'n MacBook weet ik vrij weinig, met die Lenovo Laptop zou het lijkt me gewoon moeten lukken om via USB-kabel verbinding te maken!?
Heb nu zelf ook een Samsung Galaxy S8 en toevallig kort geleden wilde ik ook mijn foto's over zetten van mijn S8 naar mijn (Samsung) Laptop, ik kreeg wel meteen verbinding tussen beide apparaten (via ook 'n USB-kabel) Soms heb ik namelijk ook problemen met verbinding krijgen via USB.

Gelukkig zijn er nog andere manieren waarmee je de apparaten kan verbinden en je bestanden kan overzetten, namelijk via speciale apps/programma's die hiervoor zijn gemaakt!
Marliss
0 Likes
sluij003
First Poster
Opties

Ook ik heb dezelfde problemen met zowel laptop als pc. In de Samsung winkel in Utrecht was mijn s8 wel zichtbaar in de verkenners. Hierdoor kan ik geen backup maken van mijn gehele s8 telefoon.

0 Likes
wietske1985
First Poster
Opties

Hoi Bruce,

Dankjewel voor je hulp. Ik heb nu eindelijk tijd om eens goed te kijken hoe het werkt..

Wanneer ik mijn telefoon verbind aan mijn laptop begint de batterij van mijn telefoon met opladen.

Verder lukt het nog steeds niet om bestanden over te zetten en kan ik mijn telefoon niet vinden op mijn laptop. 

Ik heb je code uitgeprobeerd en heb 2 opties:

- MTP

- RNDIS + ACM + DM

Hij stond automatisch op MTP. Ik heb de andere optie ook uitgeprobeerd, maar dit helpt helaas niet.

Enig idee wat ik nog meer kan uitproberen?

Ik ben benieuwd..

Groetjes,

Wietske 

0 Likes
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Okay, dan staat dat goed. Kun je een andere USB-kabel, USB-poort of desnoods een andere PC of laptop proberen?

rsz-846676
0 Likes
wietske1985
First Poster
Opties

Ja hij doet t! Ik heb een andere kabel gevonden en met deze kabel werkt het wel..

Super.

Dankjewel voor je hulp!

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Geen probleem! Fijn dat het nu wel lukt. 

rsz-846676
0 Likes