op 11-03-2017 10:09 PM - laatst bewerkt op 21-03-2017 09:41 AM door Jaimy
Hallo,
De lens cover van mijn Galaxy s7 is spontaan gesprongen, ik gebruik 'm altijd met een hoesje, het glas op beide kanten van de telefoon is niet stuk. Is dit een bekend probleem? Heb ik hier garantie op?
mvg
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 21-03-2017 09:42 AM
Ai, wat zonde van jullie camera's!
Het enige wat ik kan aanraden is een reparatie. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor de Ophaalservice. De monteur zal beoordelen of dit onder garantie valt, maar ik vrees dat dit onder gebruikersschade zal vallen. Het lijkt hier namelijk om impactschade te gaan.
op 13-03-2017 04:35 PM - laatst bewerkt op 21-03-2017 09:38 AM door Jaimy
Hey aandre,
welkom op de Community!
Wat zonde van je S7, het kan natuurlijk altijd gebeuren dat deze in je zak of tas etc. een stootje krijgt precies op het glas. Ik heb er in ieder geval niet eerder van gehoord dat dit spontaan gebeurt.
Zijn er verder geen sporen van vallen of stoten te bekennen aan het toestel?
op 20-03-2017 05:34 PM
Hoi Aandre,
Ik heb dit ook. Gisteren wilde ik een foto maken en zag ik dat het beeld heel vaag was. Wat bleek, het glas van de camera was gesprongen. Dit was 's ochtends.
Frapant was dat de avond ervoor het glas nog niet kapot was. In de tussentijd sliep ik, dus het lijkt erop dat het glas bij mij spontaan gebroken is. Na wat Googlen zag ik dat het vaker is gebeurd...
.
op 20-03-2017 05:50 PM
Hallo,
Nee, er zijn geen sporen van schade verder. Ik gebruik een duur Spigen hoesje en een glazen screenprotector op mijn telefoon, dus er zit geen krasje op.
op 20-03-2017 05:52 PM
op 21-03-2017 09:42 AM
Ai, wat zonde van jullie camera's!
Het enige wat ik kan aanraden is een reparatie. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor de Ophaalservice. De monteur zal beoordelen of dit onder garantie valt, maar ik vrees dat dit onder gebruikersschade zal vallen. Het lijkt hier namelijk om impactschade te gaan.
op 08-03-2018 11:59 AM
Ik heb precies hetzelfde gehad in mijn samsung s7.
Ik heb mijn tlefoon gekocht in oktober 2017 bij de mediamarkt en in februari zat er een barst in de camera.
Ook dit gebeurde spontaan zonder vallen, terwijl die op bed lag terwijl ik een douche nam.
Online is te vinden dat hier veel gevallen zijn met hetzelfde probleem en vind het dus bijna overduidelijk dat er een fout zit in de productie. hier een zelfde forumtopic uit de US: https://us.community.samsung.com/t5/Galaxy-S-Phones/s7-edge-rear-camera-glass-broken/td-p/2963
Ik heb mijn telefoon afgeleverd bij d emediamarkt voor reparatie en kreeg gisteren de opgave.
200 euro!! en dat voor het repareren van een fout die niet mijn schuld is. echt ongelovelijk.
Ik wilde nooit van Apple kopen omdat reparaties en onderdelen belachelijk duur zijn en ik het idee dat ze misbruik willen maken van het verkijgen van een monopoly op de markt maar ik zie nu in dat Samsung net zo erg is. dit is mijn derde samsungtelefoon. Mijn vorige telefoon ws een Samsung A3 en die had na gebruik van 6 maanden al kuren met niet willen opladen en soms reageerde het touchescreen niet. maar elke keer als ik terug wilde gaan naar de winkel deed hij het opeens normaal. Toen ervoor gekozen te investeren in een duurder model, maar nu levert me dat ook alleen maar meer kosten op. 200 euro is echt belachelijk, al helemaal voor een probleem dat wereldwijd gebeurd bij deze telefoons. ik raad het iedereen af.
op 09-03-2018 09:07 AM
Wat balen dat jou hetzelfde is overkomen, Donnadj. Helaas, zoals voorgaand gezegd, zal dit hoogstwaarschijnlijk niet binnen garantie vallen. Tot nu toe is niet gebleken dat zoiets spontaan is gebeurd. Ons reparatiecentrum doet dan ook meteen onderzoek om te zien of er externe schade te zien is.
op 17-07-2018 03:21 PM
Zelfde probleem. Mijn S7 is 7 maanden oud en camera spontaan gebarsten. 7 maanden zonder gebruikersschade en nu dit. Ik heb de camera overdag nog feilloos gebruikt, toen ik thuis een foto wou maken, gaf hij een wazig beeld en bleek de camera gebarsten. Ik heb een simpele soft plastic case en bewaar hem zonder andere dingen in mijn voorzak. Ik gebruik ook draadloos laden en merk dat hij dan best warm kan worden. Geen idee of dat er iets mee te maken kan hebben, maar elders lees ik toch dat thermisch uitzetten spontane glasbreuk zou kunnen verklaren. Het was ook een warme dag. Ter info.
Binnengeleverd bij Vandenborre voor officiële Samsung reparatie en die vragen 260 euro (na eerst 40 euro voorschot te betalen)!! Ongelooflijk. Vandenborre en Samsung wimpelen af als gebruikersschade. Wat een boerenbedrog.
op 21-11-2018 12:05 PM
Bij mij is dit ook spontaan gebeurd. Niet fijn!