op 18-05-2017 12:18 PM
Beste Samsung,
Velen jaren ben ik een trouwe klant van de Galaxy S serie geweest.
Ik heb in de verleden de S2 - S4 - S6 edge en recentelijk de S8 aangeschaft.
Mijn S6 edge bevat een productie fout. Hierdoor heb ik ruim anderhalf jaar rondgelopen met roze streep. Kennis van mij had hetzelfde probleem en maakte mij erop attent dat dit onder de garantie valt. Dit is tevens een bekend probleem bij Samsung.
Nu heb ik mijn telefoon ter reparatie opgestuurd en is mijn telefoon bij Dynafix belandt. Die geven aan omdat ik schade aan de behuizing heb dat mijn schade aan mijn scherm( die nogmaals welbekend is bij Samsung en niks met de behuizingschade te maken heeft ) niet gedekt wordt.
Ik heb mijn ongenoegen onderbouwd kenbaar gemaakt bij meerdere partijen waaronder Samsung zelf en Dynafix.
Ik ben zwaar teleurgesteld in de werkwijze van Samsung.
Ondanks dat het een welbekend productie fout probleem is wordt er verwezen naar andere schade die totaal geen causaal verband heeft met de scherm fout.
De offerte van 300 euro voor reparatie vertik ik om te betalen. En de onderzoekskosten van 50 euro eveneens.
Indien ik niet op een nette manier geholpen wordt door Samsung en dat is dat zij mijn scherm vervangen. De eventuele kosten voor behuizing schade wil ik best betalen. Maar ik ga niet betalen voor reparatie dat een productie fout is. Zal ik nooit meer een Samsung product overwegen om te kopen. Dit is voor mij een principiële kwestie waarbij misbruik wordt gemaakt van de fabrikant om correcte service verlening naar de klant te verlenen.
In afwachting van uw reactie.
Mvg, HarmanRoze streep door scherm
op 18-05-2017 01:26 PM
op 18-05-2017 03:02 PM
Ik had het aan verschillende monteurs / winkels gevraagd. Geen van alleen wou erbij vermelden dat dit onder fabrieksgarantie viel.
"Kennis van mij had hetzelfde probleem en maakte mij erop attent dat dit onder de garantie valt."
In die zin maakt 1,5 jaar niets uit. Want ik heb recht op 2 jaar fabrieksgarantie. En juist voor dit soort mankementen kon ik aanspraak maken op deze garantie.
Zijn toetsel is wel gewoon kosteloos gerepareerd.
De roze streep is een bekend productie fout/probleem bij Samsung. Dit horen zijn gewoon te verhelpen. EN niet ergens anders een kleine beschadiging zoeken om dan onder deze garantie vandaan te komen. Ik vind het absoluut niet kunnen , dat je als bedrijf bekend bent met een probleem, waarvan je weet dat die niks met stoot of valschade te maken heeft, alsnog hierna verwijst bij het herstellen / repareren ervan.
18-05-2017 03:18 PM - bewerkt 18-05-2017 03:22 PM
Was de beschadiging er 1.5 jaar geleden ook? Want als dat niet was dan had je hem gewoon moeten aanmelden voor reparatie! Nu zit er dus wel een beschadiging op en helaas voor jou kan niemand aantonen dat dit een productiefout betreft.. Het enige wat ze vast kunnen stellen is dat hij een keer gevallen is en daardoor dus schade heeft. Dit is idd een bekend probleem bij de S7: https://tweakers.net/nieuws/120399/samsung-repareert-probleem-met-roze-lijn-in-scherm-s7-edge-onder-...
2e zin:
Dat gebeurt alleen als er geen zichtbare valschade is...
hier iemand die wel een toestel had die helemaal netjes was en geen schade had en waar het dus wel onder garantie is gerepareerd!
https://forum.t-mobile.nl/reparatie-verzekeringen-431/s6-edge-scherm-heeft-dikke-paarse-streep-26520...
Trouwens doet niet alleen Samsung dit hoor, alle andere merken zullen je een offerte opsturen.. Dus of je hierom nu meteen Samsung maar niet meer moet gaan kopen is eigenlijk nutteloos. Ik zou zeggen neem je verlies en persoonlijk zou ik hem niet laten maken en een S7 kopen voor iets meer. Of je laat hem maken en kijkt of je nog wat kunt met inboedelverzekering...
anders even kijken op internet zijn er genoeg plekken waar het goedkoper gemaakt kan worden..
Ik zou anders de monteurs/winkels even nagaan want die hebben het jou toen niet vermeld, maar goed ook dat kan niemand controleren waarschijnlijk...
al met al ik begrijp je punt maar vanwege de schade is er eigenlijk niks anders aan te doen, en ook het feit dat je 1.5 jaar later dit wilt laten maken is ook niet handig.
op 18-05-2017 03:41 PM
Zoals gezegd loop ik al ruim 1,5 jaar rond met Roze streep.
De schade aan de behuizing is pas later ontstaan.
Zoals je in deze artikel van Tweakers kan lezen ("https://tweakers.net/nieuws/120399/samsung-repareert-probleem-met-roze-lijn-in-scherm-s7-edge-onder-..."), dit probleem van de roze scherm "komt echter ook voor bij toestellen zonder gebroken display." "Samsung repareert de schade onder garantie, mits het display niet zichtbaar gebroken is. De fabrikant rekent wel kosten voor reparatie als het scherm gebroken is."
Mijn display / scherm is op geen enkele manier beschadigd. Geen krasjes, geen kapotte glas, niks. Vandaar dat ik ook de foto als bijlage toevoegde.
Als je een auto koopt met dashboard display problemen / mechanische problemen aan de motor.
Dan lijkt het me te gek voor woorden, als je naar de garage gaat en de monteur zegt tegen jou: Meneer uw achtermistlamp is stuk, dus uw garantie op de auto vervalt. Er is geen causaal verband daar tussen!
Ik hoop alsnog dat Samsung dit netjes oplost. Zoals eerder gesteld. Indien dit niet correct wordt afgehandeld, zal ik principieel afzien van Samsung producten.
Mvg, Harman
18-05-2017 04:10 PM - bewerkt 18-05-2017 04:14 PM
Hele scheve vergelijking je kan een telefoon niet vergelijken met een auto...
Als jij je telefoon laat vallen dan kan het zo zijn dat de aansluiting of scherm kan beschadigen. Hiervoor hoeft het scherm zelf totaal niet beschadigd te zijn, binnenin kan er wel wat beschadigd zijn..
Zoals te lezen in het artikel "De oorzaak van de paarse streep is volgens de fabrikant latente schade aan de interne circuits die de aansturing van het scherm regelen. "Dat gebeurt vaak na een valpartij"
Samsung moet ook ergens een grens trekken en dat is er dus als er schade is op het toestel!
Ik snap gewoon niet waarom je 1.5 jaar geleden niet het toestel heb opgestuurd...
Het linkje ging trouwens ook over de S7 en niet de S6.
En zoals eerder gezegd, geen enkel merk gaat jou hier ooit in tegemoet komen tenzij je een telefoon koopt met valgarantie wat vooralsnog maar 1 fabrikant heeft/had (budgetmerk) . Gebeurd dit vaker dan vallen veel merken voor je straks af en dan koop je niks meer..?
Succes ermee!
op 22-05-2017 10:51 AM
op 23-05-2017 11:24 AM
Hi Bruce,
Zojuist per privé bericht verstuurd.
Ik hoor graag van je.
Mvg, Harman