op 16-06-2017 12:55 PM - laatst bewerkt op 02-08-2017 02:12 PM door BruceH
Ik heb ooit een pincode ingesteld voor het ontgrendelen van het scherm van mijn Samsung Galaxy S4 en wil verder zonder pincode. Hoe kan ik die verwijderen?
op 16-06-2017 01:43 PM
Hoi @Phaedrus,
Weet je de pincode nog wel? Dan kun je via Apps → Instellingen → Mijn apparaat → Vergrendelscherm → Schermbeveiliging een andere schermvergrendeling instellen, bijvoorbeeld vegen of een patroon.
Als je de pincode niet meer weet, kun je deze nog wel verwijderen mits je telefoon is verbonden met het internet en Samsung Find My Mobile is ingeschakeld. Ga hiervoor naar https://findmymobile.samsung.com/.
Succes! Laat je nog weten of het gelukt is?
op 16-06-2017 10:16 PM
Dag Kevin,
Nee, het is niet gelukt: Bij "schermbeveiliging selecteren" worden 4 mogelijkheden geboden: 'Vegen' , 'Patroon',
'Geef pincode in', 'Wachtwoord', en 'Geen'. Dat laatste wil ik maar die keuze werkt niet. Er staat bij: "uitgeschakeld
door beheerder, coderingsbeleid of opslag aanmeldingsgegevens". Wat nu ?????
op 16-06-2017 10:57 PM
Dat kunnen een aantal dingen betekenen. Deze twee zijn het meest waarschijnlijk.
1. De opslag is gecodeerd. In dit geval heb je er in het verleden voor gekozen om de apparaatopslag te versleutelen waardoor zonder de juiste pincode, er geen gegevens vanaf gehaald kunnen worden. Je moet het apparaat eerst decoderen voordat een pincode verwijderd kan worden.
Oplossing: Decodeer het apparaat via Apps --> Instellingen --> Beveiliging. Mocht je ooit USB Debugging aan hebben gezet via de ontwikkelaarsopties, moet deze eerst uitgezet worden. Als dit je niks zegt is de kans klein dat het aan staat
2. Een apparaatbeheerder verhindert dat je een de schermvergrendeling uitzet. Sommige antivirusapps verhinderen dat je geen schermvergrendeling hebt ingesteld.
Oplossing: Schakel apparaatbeheer van eventuele antivirusapps uit in de instellingen van deze app.
Laat je nog weten of je hier wat aan hebt gehad? Anders kunnen we verder kijken.
op 17-06-2017 04:12 PM
M.b.t. 1.: Op mijn pagina 'Beveiliging' komt geen 'ontwikkelaarsopties' voor. Dat zal het dus waarsch. niet zijn.
M.b.t. 2: Bij 'Apparaatbeheerders' heb ik alles op 'uit' gezet.
Ook dat resulteert niet in de mogelijkheid om bij 'Schermvergendeling selecteren' voor 'Geen' te kiezen.
Is er nog iets anders te bedenken?
Bij voorbaat dank voor je reactie.
op 19-06-2017 04:26 PM
Heb je bepaalde accounts gesynchroniseerd met jouw toestel, bijvoorbeeld jouw werk-mailadres? Je kunt een paar accounts tijdelijk verwijderen om te kijken of het dan wel lukt. Kun je bij Instellingen > Schermvergr. en beveilig > Andere beveiligingsinstellingen kiezen voor Aanmeldgegevens wissen?
op 20-06-2018 02:37 AM
Bedankt, Het is mij nu gelukt. Liep ook steeds tegen dit probleem aan.
Ik heb wel een extra app op mijn mobiel geinstalleerd zodat je jou belangrijke app,s kan vergrendelen , bij 2 mis pogingen maakt hij gelijk een foto en stuurt deze naar je mail adres
Dat raad ik iedereen aan als je hem op vegen laat staan.
Idd inloggen op je samsung account.! Thnks :smileywink:
op 20-06-2018 01:06 PM
Ok, gelukt. Synchronisatie met werk-emailadres uitgeschakeld en 'geen' ingesteld. Bedankt!
op 27-09-2018 03:05 PM
Goede middag, ik heb hetzelfde probleem en kan de beveiliging niet uitschakelen! Waarschijnlijk zelfde issue, te maken met synchronisatie werk email.
Hoe zet ik de synchronisatie af?
Alvast bedankt
op 28-09-2018 10:32 AM
@bbroecke je zou het betreffende account een keer kunnen verwijderen om na te gaan of het aan die synchronisatie ligt. Dit doe je via Instellingen > Schermvergr. en beveilig. > Andere beveiligingsinstellingen > Aanmeldgegevens wissen.