Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy A54 sensor laat zich niet zien.

(Onderwerp aangemaakt op: 04-07-2023 08:52 PM)
904 Weergaven
Jan Groningen1
Explorer
Opties

Ik heb een Galaxy A54, met een ingeschakelde eSIM, die vergrendelt is met een pincode en de vingerafdruk. Het is echter de tweede keer, dat ik de telefoon wil activeren met de vingerafdruk, dat er niks gebeurt.  De sensor laat zich niet zien. Er zit geen tastbare relatie tussen periodes van gebruik en geen gebruik. Deze laatste keer dat dit gebeurt ligt het toestel misschien één of twee uur onaangeroerd. 

Als ik op de zij knop druk, krijg ik een scherm waarin ik gevraagd wordt om te vegen, en dan verschijnt het inlogscherm en geen sensor. Nadat ik middels de pincode weer toegang heb tot de telefoon, werkt de vingerafdruk sensor ook weer gewoon. Dit is vreemd, en tast mijn vertrouwen in dit toestel behoorlijk aan. 

Ik heb een diagnose op het toestel uitgevoerd, en daaruit komt dat alles okay is.
Enige opmerking is de diagnose van de SIM kaart, beide worden okay bevonden, maar van de eSIM daarin word geen diagnose gegeven

2 oplossingen


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Members_KMKCxZf,


Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.

Via onze Samsung Members-app kun je een foutrapport indienen. Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.
 

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
Jan Groningen1
Explorer
Opties

PROBLEEM OPGELOST

Vingerafdruk gebruiken op de smartphone worden elke 72 uur ter beveiliging eenmalig vervangen door de pincode of wachtwoord. 

Biometrie --> Info ontgrendelen met biometrie.

 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★
Opties
Goedenavond,

Het is wel erg vreemd dat het niet werkt. Als het blijft gebeuren zou ik een backup maken en een fabrieksherstel doen. Daarna testen zonder een backup terug te zetten. Als het goed is moet het dan wel werken. Ik hoop dat het zo goed komt.

Je zou nog als alternatief voordat je een fabrieksherstel doet kunnen proberen om de software voor de vingerafdruk te resetten.

Instellingen > apps > systeemapps weergeven > zoek op com.biometrics en dan opslag > gegevens wissen > voeg hierna opnieuw je vingerafdrukken toe.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Jan Groningen1
Explorer
Opties

Sorry dat ik het zo stel, maar een fabrieksherstel is geen oplossing, zonder dat daar een aanwijsbare reden voor is. Het toestel werkt in principe uitstekend, maar het is nu al de tweede keer in  enkele dagen dat het zich niet laat starten. 

Als het toestel, uit is, en ik  leg mijn vinger op de plaats waar de sensor voor de vingerafdrukken zit, dan laat de sensor zich zien, en kan ik met de vinger erop toegang krijgen tot het toestel, maar nu al twee keer niet, en dan moet ik met de pincode inloggen.

Daarna werkt één en ander gewoon weer zoals het hoort.  De diagnose van de telefoon laat ook geen probleem van de sensor (normaal) zien. De diagnose van de SIM-Kaart (SIM-kaart 1 en SIM-kaart 2 Normaal. Ik heb echter een eSIM en die wordt in de diagnose niet genoemd.  Diagnose Aanraakscherm (Normaal) 

Ik vermoed, en ik heb daar geen echte aanwijzingen voor, dat het wel eens in relatie met de eSIM zou kunnen staan, omdat ik die onlangs heb geactiveerd, en daarvoor nooit met dit probleem te maken heb gehad.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★
Opties
Heb je de andere manier geprobeerd?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Jan Groningen1
Explorer
Opties

Resumerend, dit verschijnsel heeft zich nu twee keer voorgedaan, en dat maakt het moeilijk om daar een vinger achter te krijgen. Ik heb dus vanmorgen de telefoon gewoon een tijdje uitgezet, en daarna weer opgestart. De volgorde tijdens het opstarten die ik dan krijg is:
1. het toestel vraagt om de pincode van de eSIM (Door mij ingesteld)
2. Daarna komt het scherm waarin mij gevraagd wordt om te vegen voor ontgrendelen.
3. Na het vegen krijg ik het inlogscherm (Geen vingersensor, maar verzoek om de pincode) 

Het verschijnsel is identiek aan de opmerkingen onder 2 en 3.

Ik maak hier wel uit op, dat de telefoon en berichten (sms) gewoon werken, maar dat de rest (apps en internet ) feitelijk uitgeschakeld zijn. Het lijkt erop, dat de eSIM hierin geen rol speelt, zoals ik eerder wel dacht.

Hierna werk alles weer normaal..

0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Members_KMKCxZf,


Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.

Via onze Samsung Members-app kun je een foutrapport indienen. Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.
 

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Oplossing
Jan Groningen1
Explorer
Opties

PROBLEEM OPGELOST

Vingerafdruk gebruiken op de smartphone worden elke 72 uur ter beveiliging eenmalig vervangen door de pincode of wachtwoord. 

Biometrie --> Info ontgrendelen met biometrie.