Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

NL-Alert

(Onderwerp aangemaakt op: 17-12-2016 01:42 PM)
4891 Weergaven
Teunis
First Poster
Opties

Ik heb een Samsung Galaxy Core Prime, geproduceerd sinds november 2015 en gekocht in april 2016. Sindsdien zijn er al 3 controleberichten van NL-Alert geweest, maar ik heb er geen een ontvangen. Hoe kan dat, want mijn toestel zou zo'n bericht automatisch moeten ontvangen; niettemin is ook nog een keer handmatig NL-Alert ingesteld, maar ook op 5 december 2016 ontving ik geen bericht. Wat moet ik nu doen om voortaan wel berichten te ontvangen? 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Davey
Helping Hand
Opties

Hi Teunis,

En als je alle stappen van deze link volgt: NL-Alert Meldingen . Kijk even of je er dan wel uit komt. Zo niet, kan je het beste een telefoonnummer proberen te vinden van de overheid, over deze issue. Want dan staat het wel goed ingesteld in je Samsung telefoon!

------------------------------------------------------------------

Samsung means tristar. Let it shine on your Christmas tree!🎄

---------
Signature-S10

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
3 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Teunis,

Alle Samsung telefoons nieuwer dan 2012 zijn automatisch ingesteld voor NL-Alert. Het is wel mogelijk om NL-Alert uit te zetten. Misschien is dat per ongeluk gebeurd. Kun je kijken of onder berichten --> Instellingen --> Meer Instellingen Infoberichten aan staat en ingesteld op "Alle kanalen"?

Nieuwere telefoons hebben ook onder Berichten --> Instellingen een nieuwe categorie; Instellingen noodwaarschuwingen. Hier kun je vervolgens alles aanvinken.

Als een van de instellingen (afhankelijk van je toestel) hierboven aan staat, is je telefoon goed ingesteld. Het niet ontvangen van NL-Alert ligt dan aan de provider. De meeste providers hebben problemen met voornamelijk hun 4G netwerk ondertussen opgelost, maar het kan zijn dat dit nog niet overal het geval is. In dat geval raad ik je aan dit kenbaar te maken bij je provider.

Het volgende controlebericht is gepland voor 5 juni 2017.

kevin-sig
0 Likes
Teunis
First Poster
Opties
NL-Alert is nooit uitgezet, maar wel (toch) handmatig ingevoerd en "Alle kanalen" heb ik niet kunnen vinden, maar wel kanaal 919, zoals NL-Alert zelf op hun site aangeeft. Wat nu?
0 Likes
Oplossing
Davey
Helping Hand
Opties

Hi Teunis,

En als je alle stappen van deze link volgt: NL-Alert Meldingen . Kijk even of je er dan wel uit komt. Zo niet, kan je het beste een telefoonnummer proberen te vinden van de overheid, over deze issue. Want dan staat het wel goed ingesteld in je Samsung telefoon!

------------------------------------------------------------------

Samsung means tristar. Let it shine on your Christmas tree!🎄

---------
Signature-S10
0 Likes