Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Telefoon kopen in Thailand

(Onderwerp aangemaakt op: 14-01-2024 04:25 PM)
541 Weergaven
Tinus3
First Poster
Opties

Hi,

Mijn huidige telefoon is bijna aan zijn einde en ik kijk erg uit naar de S24. Nu ga ik de 17e richting o.a. Thailand voor 3 maanden. Kan ik de S24 daar zonder zorgen kopen bij de Samsung store?

Her en der lees ik verhalen over frequenties die afwijken etc.  dat het bereik minder tot slecht kan zijn in NL bij thuiskomst. Hoor graag of iemand iets meer weet er over.

Thanks alvast!

0 Likes
4 Antwoorden
Gia-Tinh
Navigator
Opties
Hi

Het beste is om je s24 te kopen in Nederland is meer betrouwbaar
0 Likes
Tinus3
First Poster
Opties

Bedankt voor je reactie. Helaas vertrek ik dus de 17e en is dat niet meer mogelijk. (Aankondiging is pas 17 jan). 

Daarom wil ik graag weten wat de eventuele nadelen zijn. De garantie is niet in Europa dat is dan maar zo maar als die bruikbaar is valt dat te overzien.

0 Likes
OnnoJ
Black Belt 
Opties
In Thailand verkoopt men hetzelfde model toestel als in Nederland. Software is feitelijk ook gelijk (verzamel CSC OXM).

Enige risico is garantie en mogelijke terughoudendheid van Samsung Nederland wanneer een reparatie nodig mocht zijn.

Als prijsverschil met NLD aanzienlijk is kun je het zeker overwegen.
0 Likes
Tinus3
First Poster
Opties

Thanks @OnnoJ voor je reactie!

Garantie en terughoudendheid neem ik voor lief. Weet je toevallig welk model dit is wbt serienummer oid? Kan er weinig over vinden. 

Samsung gaf het volgende aan:

Nederlandse/Belgische toestellen worden altijd standaard met alle juiste instellingen verkocht. Hierdoor kun je direct gebruik maken van bijvoorbeeld 4G, Voice over LTE, Voice over Wi-Fi, voicemail instellingen, Rabo Wallet, en NL-Alert (alleen voor NL). Met een buitenlands toestel loop je het risico dat je deze functies niet kunt gebruiken.

Dit lijkt me prima op te lossen door de NL ROM er opnieuw op te zetten, wat denk jij?

Prijsverschil is iets voordeliger +- 20% en btw bij airport terug dus + 9% in Thailand. Maar gaat meer om een goed toestel dan om de prijs.  Had hem liever in Nederland gekocht.

Groet,

 

 

0 Likes