Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Mobiele hotspot kan niet worden ingeschakeld.

(Onderwerp aangemaakt op: 28-12-2016 10:12 PM)
5230 Weergaven
Jan
Helping Hand
Opties

Mobiele Hotspot werkt niet.

 

Er staan eerdere öpgelost" meldingen maar die blijken uiteindelijk toch niet opgelost.

 

Het probleem is dat de mobiele hotspot heel even "ingeschakeld" staat en na 2-3 seconden weer op "uitgeschakeld" springt. Mijn  toestel is een S7 via T-Mobile Nederland

 

Wanneer ik de S7 afsluit en opnieuw opstart dan werkt het 1 maal en daarna (X-tijd, 1-uur, 2-uur daar ben ik nog niet helemaal achter?) steekt dit probleem weer de kop op.
Ik ben voor de kerst ook bij de Samsung winkel in Apeldoorn geweest en zij hebben het probleem ook vastgesteld maar weten de oplossing ook niet en hadden het ook nog niet eerder gezien of van gehoord. Dat het niet goed was daarover was geen discussie.

Ze hebben de instellingen en software versie gecontroleerd en die leken allemaal in orde.
Het enige wat zij kunnen bieden is het toestel ter reparatie aanbieden.
 
Ik ben dus heel benieuwd wat de oplossing is voor dit vervelende probleem want ik gebruik deze functie met zeer grote regelmaat. Opsturen is nu niet iets waarop ik direct zit te wachten na 5 weken gebruik ook omdat het mij meer een software/instelling probleem lijkt.
 

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Jan
Helping Hand
Opties

Sinds de upgrade naar Nougat (Android 7.0) lijkt het probleem te zijn opgelost.

Ik heb sinds twee weken geen problemen meer ondervonden met het inschakelen en trek daar een voorzichtige conclusie uit dat dit met de upgrade lijkt te zijn opgelost.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
6 Antwoorden
Tim
GrandMaster
Opties

Hey Jan,

 

Wat balen dat de oplossing voor jou geen oplossing heeft mogen zijn 😞 

 

Kun je misschien naar Instellingen > Mobiele hotspot en tethering > Mobiele hotspot > Meer gaan?

 

Vervolgens mag je kiezen voor Time-outinstellingen. Op welke tijd staat dit nu ingesteld? Je mag 'm als dit kan, omzetten naar 'Nooit time-out'. 

 

Laat je weten hoe het daarna gaat? Ik ben benieuwd!

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Jan
Helping Hand
Opties

Hallo Tim,

 

De Time-out instelling stond oorspronkelijk op "Nooit time-out" in de Samsung winkel zijn we daar mee aan het spelen geweest en zij hebben hem ingesteld op 20 minuten en daarna weer op "Nooit time-out" waar hij nu nog steeds op staat ingesteld.  Uiteindelijk heeft de instellings wisseling geen positieve invloed gehad op het goed functioneren van de hotspot.

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties
Heb je tethering aanstaan en zo ja, zou je deze kunnen uitschakelen? Krijg je het issue hierna nog steeds?

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Jan
Helping Hand
Opties

Dag Nick,

 

Zowel "Bluetooth-tethering"als "USB-tethering" staan uitgeschakeld. Al hoewel ik deze "USB-tethering" blijkbaar niet kan inschakelen. Hij staat als lichtgrijs in de huidige situatie.

 

En desondanks is het probleem er nog steeds.

 

Ik had deze tip overigens ook al op dit forum gelezen bij hetzelfde probleem en dit aangegeven in de Samsung shop Apeldoorn echter daar betitelden ze dit als onzin. Voor wat het waard is. Echter voor de andere forum gebruiker was het de oplossing.

 

Daarnaast gaf men aan dat misschien een oorzaak zou kunnen zijn dat ik bij bepaalde apps geen toestemming heb gegeven om zaken te delen. In dat geval wordt ook als waarschuwing gegeven dat zaken mogelijk niet goed kunnen werken. Maar het lijkt mij sterk wanneer ik geen locatie en/of contacten wil delen mijn mobiele hotspot niet goed zou werken. Je krijgt bij het installeren van een app veelal de vraag of je zaken wilt delen, dus wanneer je dit niet zou doen krijg je een niet goed werkende smartphone. Lijkt mij vreemd en zeer onwenselijk.

 

Maar goed mijn probleem is er (nog) niet mee opgelost.

Ik heb mijn hoop een beetje gevestigd op de aankomende software update.

 

Groeten,

 

Jan

 

0 Likes
Oplossing
Jan
Helping Hand
Opties

Sinds de upgrade naar Nougat (Android 7.0) lijkt het probleem te zijn opgelost.

Ik heb sinds twee weken geen problemen meer ondervonden met het inschakelen en trek daar een voorzichtige conclusie uit dat dit met de upgrade lijkt te zijn opgelost.

0 Likes
Davey
Helping Hand
Opties

Dat is goed om te horen!

Daar gingen wij stiekem ook al vanuit :face-with-tears-of-joy: Je weet ons te vinden op het moment dat je weer vragen hebt.

_________________________________
“If opportunity doesn't knock, build a door” 


---------
Signature-S10
0 Likes