op 16-01-2017 03:06 PM
Vraag me niet hoe het kan, maar het gehele besturings software van onze Samsung Galaxy Tab4 sm-t230 is niet meer aanwezig. Ik heb al diversen pogingen gedaan om hem werkend te krijgen maar hij start alleen op wat er waarschijnlijk in zijn epron staat en dan gebeurd er niets.
Ik heb ook al geprobeerd de software erop te krijgen met kies, maar dat gaat ook niet.
Kies merkt wel dat de Galaxy via de USB zit aangesloten maar verbinding lukt niet.
Kan ik nu ergens wat downloaden waarmee ik alles gewoon reset naar hoe het was.
Zou ik heel blij mee zijn.
Het is dan nog wel een oudje en niet meer van deze tijd maar dat ben ik zelf ook 🙂
En wees is eerlijk...ik zou ook niet blij zijn als ze bij mij de stekker eruit trokken als ik bij de dokter kwam en vertelde dat er het een en ander niet goed gaat.
op 16-01-2017 03:52 PM
Hoi Tweety,
Dat is bizar! Kun je kijken of je wel in het herstelmenu komt? Houd de volume omhoog-knop, thuisknop en aan/uit-knop tegelijkertijd ingedrukt. Wanneer hij aan gaat, laat dan de aan/uit-knop los, maar houd de andere twee knoppen ingedrukt. Als het goed is kom je dan in een herstelmenu. Navigeer met de volumeknoppen, selecteer met de aan/uit-knop. Kies hier voor Wipe data/factory reset. Je tablet wordt dan teruggezet naar de fabrieksinstellingen, met - nogmaals: als het goed is - het besturingssysteem.
Het is inderdaad mogelijk om het besturingssysteem opnieuw te downloaden en installeren, maar dat is een heel lastig klusje dat heel secuur uitgevoerd moet worden en als het mis gaat doet hij helemaal niks meer. Dat doet hij nu natuurlijk ook niet, maar het verschil is dat als je het zelf hebt gedaan je over het algemeen niet meer geholpen kan worden bij een Service Point. Ik raad je daarom aan om, als de bovenstaande instructies niet werken, met je aankoopbon langs een van de Service Points te gaan, zodat ze daar het besturingssysteem er opnieuw op kunnen zetten. Zie hier voor de officiële Service Points: http://www.samsung.com/nl/reparatie/#adressen
Heel veel succes!
op 16-01-2017 05:14 PM
Beste Kevin W,
Bedankt voor je snelle antwoord.
Er begint mij nu het een en ander wel duidelijk te worden omtrent het verdwijnen van het systeem software en het niet starten van het apparaat.
Ik heb de handeling zoals jij had beschreven maar kom dan in het menu van Team Win Recorvery Prroject v2.8.0.1
Ik vermoed dat mijn zoon deze erop heeft gezet zonder mij daarvan op de hoogte te brengen of goedkeuring te vragen.
Echter kun je in dit menu ook kiezen voor WIPE en het terug zetten naar fabrieksinstelling maar als je dat uitvoert blijft hij gewoon hangen op het startscherm met logo (zwart / wit).
Als ik dan weer opstart met dat knopjes verhaal kom ik weer in het zelfde menu.
Is er een mogelikheid om dit programma te verwijderen of te vervangen door het orginele van Samsung.
Je kunt wel met dit programma (TWRP) via een keuze software instaleren.
Dus ik vermoed als ik ergens een recovery bestand kan downloaden dat ik deze via deze software kan instaleren.
op 18-01-2017 12:28 PM