op 25-06-2019 09:38 PM
Hallo Samsung Community,
Ik probeer de Google Assistant aan het werk te krijgen dmv 'hey google' te roepen. Alleen ik kan het niet inschakelen (zie foto). Ik vermoed dat het te maken heeft met Bixby vandaar dat ik het op dit forum probeer. Het betreft een Galaxy A50.
Dingen die ik al geprobeerd heb:
- google app incl. Assistant opnieuw geinstalleerd
- Telefoon opnieuw opgestart
- Bixby heb ik uitgeschakeld, via apps beheren
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen! Alvast bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 22-04-2025 12:04 PM
Hallo @Amankua,
Bedankt voor jouw melding hierover. Je verwacht natuurlijk dat Google Assistent goed werkt. Ik help je graag verder! Wanneer de issue nog aanwezig wanneer jouw S24 helemaal up-to-date is, kunnen we ook op afstand dan met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU
Je kan ons gerust laten weten of de sessie heeft geholpen.
Met groet,
Ajay
op 25-06-2019 10:25 PM
Hoi @BenStrik,
Google heeft Voice Match niet beschikbaar gesteld in de Nederlandse taal. Om Voice Match te gebruiken moet je de primaire taal van de assistent op een ondersteunde taal hebben ingesteld, zoals het Engels.
Je zou wel 'OK Google' in het Nederlands moeten kunnen gebruiken vanuit de Google-app of een scherm waar de Google widget op staat.
op 25-06-2019 11:04 PM
26-06-2019 06:51 AM - bewerkt 26-06-2019 06:57 AM
Ik heb effe mijn test A50 er bij gehaald. Die staat wel in het Engels.
Ik kan wel "toegang tot voice match" activeren, en dan 2x "OK Google" en 2x "Hey Google" zeggen, maar daarna blijft die inactief. Het terug actief zetten resulteert in het herhalen van "OK Google" & "Hey Google" .
Het rare is dat op mijn A70 (mijn dagelijkse smartphone) het wel werkt!
op 26-06-2019 02:45 PM
op 26-06-2019 02:52 PM
Zou kunnen.
Op mijn beide toestellen is Bixby niet actief.
op 26-06-2019 02:55 PM
op 27-06-2019 08:38 AM
Dit artikel legt duidelijk uit hoe je dit moet doen : https://androidworld.be/tips/hoe-bixby-volledig-uitschakelen/
op 20-01-2020 09:14 PM
Ik heb de a70 en nooit bixby aangezet maar telkens als ik spraakmodel wil instellen moet ik eerst voice match doen en moet ik apparaten toevoegen die ik dus niet heb dus kan ik voice match niet instellen dus spraakmodel niet instellen.
op 20-01-2020 09:32 PM
Ik heb het probleem gevonden je moet de taal van je android instellen op Engels dan werkt hij wel gewoon zolang hij op nederlands staat werkt hij niet misschien heb je dan een google home apparaat nodig