Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

geen updates meet

(Onderwerp aangemaakt op: 06-08-2020 12:02 PM)
389 Weergaven
jokiepokie
First Poster
Opties

Het mag misschien gek klinken maar ik gebruik nog steeds een oudere telefoon een Galaxy S5. en in deze wereld waar "duurzaam"een standaard woord is geworden, zeer veelvuldig gebruikt, zou dat niet zo gek moeten zijn en geen probleem moeten opleveren. Dat doet het dus wel, binnenkort kan ik met mijn telefoon niet meer bankieren want Samsung levert geen updates meer en de bank vind dat men "veilig"moet kunnen bankieren wat zonder updates dus niet meer mogelijk is.  Dus wordt mij (en met mij ben ik bang veel andere gebruikers, voornamelijk ouderen zoals ik) verplicht een andere telefoon aan te schaffen (door de strot geduwd). Die zijn over het algemeen prijzig of je moet er een bij een abonnement bestellen en dat is ook niet gratis. Kortom ik vind het van de gekke dat ik niet zelf mag/kan beslissen of ik "veilig" wil bankieren en dus een nieuwe telefoon aanschaf of dat ik "onveilig"bankier en mijn oude telefoon houd. Zowel bij de ABN als Samsung was ik de enige die hiermee een probleem had, dat lijkt me sterk. Is er nou verder niemand die hier ook tegenaan is gelopen. Misschien word dit alleen maar gelezen door jonge mensen en die nemen toch wel elk jaar of 2 jaren een nieuwe telefoon. (hoe duurzaam) Ik hoop dat dit gelezen wordt door iemand van Samsung klantenservice die denk "dat is niet oke"  want echte service is het niet. 

Joke Weerd

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi Joke,

 

Hier vind je het update-statement van Samsung: https://www.samsung.com/nl/software-updates/.

 

Vanwege de beperkingen van de hardware is het niet altijd mogelijk om de meest recente software aan te bieden. Hogere versies hebben steeds strengere eisen waar de telefoon zelf aan moet voldoen. Ook stopt de ondersteuning van de leveranciers van bepaalde onderdelen na een tijd, waardoor updates niet altijd meer mogelijk zijn.

 

Samsung garandeert in elk geval twee jaar aan software-updates, en zo lang als mogelijk beveiligingsupdates. Vanaf de meest recente Samsung Galaxy Note20|Note20 Ultra garandeert Samsung zelfs 3 jaar aan software-updates. Dat is (beide) langer dan wat veel andere merken beloven.

 

Je Samsung Galaxy S5 is met Samsung's eigen Knox beveiligingssysteem en de meegeleverde virusscanner nog altijd een van de meest veilige toestellen. Je kunt daarom nog wel bankieren via de internetbrowser.


kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 Antwoorden
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi Joke,

 

Hier vind je het update-statement van Samsung: https://www.samsung.com/nl/software-updates/.

 

Vanwege de beperkingen van de hardware is het niet altijd mogelijk om de meest recente software aan te bieden. Hogere versies hebben steeds strengere eisen waar de telefoon zelf aan moet voldoen. Ook stopt de ondersteuning van de leveranciers van bepaalde onderdelen na een tijd, waardoor updates niet altijd meer mogelijk zijn.

 

Samsung garandeert in elk geval twee jaar aan software-updates, en zo lang als mogelijk beveiligingsupdates. Vanaf de meest recente Samsung Galaxy Note20|Note20 Ultra garandeert Samsung zelfs 3 jaar aan software-updates. Dat is (beide) langer dan wat veel andere merken beloven.

 

Je Samsung Galaxy S5 is met Samsung's eigen Knox beveiligingssysteem en de meegeleverde virusscanner nog altijd een van de meest veilige toestellen. Je kunt daarom nog wel bankieren via de internetbrowser.


kevin-sig
romyvermaas
First Poster
Opties

Hallo Joke,

Mijn kleindochter en ik hebben beide ook een ouder toestel, maar dat nog prima werkt. Het is inderdaad zo onnodig om iedere 2 jaar een nieuw toestel voor veel geld aan te moeten schaffen, alleen om dan 'veilig' te kunnen internetten. 

Hopelijk heb je iets gehad aan de oplossing hieronder..

Groet Marijke

0 Likes