24-06-2018 06:20 PM - bewerkt 24-06-2018 06:38 PM
Hallo,
Ik heb eind oktober 2016 een Samsung Galaxy A3 gekocht. Hij heeft anderhalf jaar lang geen problemen gehad maar sinds een paar weken gaat hij in een keer hard achteruit. De home knop reageert slecht en de batterij is ongeveer twee keer zo snel leeg als normaal. Omdat ik dit natuurlijk gerepareerd wil hebben heb ik het boekje over de garantie erbij gepakt om te kijken of ik nog garantie had. In het boekje stond dat ik 24 maanden garantie heb op de telefoon, maar slechts 12 maanden op de batterij. Ik heb mij toen bij de BCC laten informeren over mijn opties; mijn batterij op eigen kosten laten repareren of een nieuwe telefoon aanschaffen. Toen ik de verkoper mijn situatie uitlegde vertelde hij mij dat hij dit vaker heeft gehoord maar dat ik, omdat de batterij niet-vervangbaar is en dus onderdeel van de telefoon zou zijn, twee jaar garantie heb op zowel mijn telefoon als mijn batterij. Ik heb thuis een beetje hierover zitten zoeken maar heb er niet echt duidelijke regels over kunnen vinden. Daarom vroeg ik mij af iemand weet of dit inderdaad het geval is, of dat ik toch maar 12 maanden garantie op mijn batterij heb.
op 25-06-2018 08:51 AM