op 08-09-2018 03:16 PM
Gister mijn Galaxy Watch ontvangen en wat mij opvalt is dat hij slecht stappen registreert vergeleken met andere devices.
Online lees ik ook van andere mensen die hier problemen mee hebben. Binnen de Nederlandse community ook mensen die hier last van? Iemand een oplossing? Resetten en automatische detectie deactiveren heeft voor mij niet geholpen.
Voor de rest een top horloge!
op 10-09-2018 04:00 PM
op 10-09-2018 04:37 PM
Bijvoorbeeld gisteren. Mobiel 5300, watch 4100.
op 10-09-2018 04:39 PM
Dag, ik ben nieuw hier, al jaren tevreden samsung gebruiker. Heb een gear fit pro die prima werkt, met name bij het Stappentellen en de koppeling met s health. Mijn nieuwe galaxy watch telt wel de stappen, maar synchroniseert de stappen niet met de s health. Hij heeft 1x ingeladen, maar later op de dag niet meer. Het verwijderen van de app, alles opnieuw opstarten etc. Heeft niet geholpen. Dus ook hier problemen.
op 10-09-2018 08:20 PM
Hi Nick,
Normaal hoort hij alle stappen te tellen. Als ik nu in huis loop naar de koelkast, stil sta, weer doorloop telt het horloge 0 stappen. In het verleden zou hij alle stappen, zoals het hoort, geteld hebben.
Het probleem zit hem dat hij te laat oppakt, over langere afstand is dit probleem er niet. Maar een dag in huis werken levert nauwelijks stappen op.
11-09-2018 08:09 AM - bewerkt 11-09-2018 08:29 AM
Ook bij mij hetzelfde probleem, als een beweging bestaat uit minder dan 15-20 stappen aansluitend en daarna weer stil staan/zitten wordt het niet als stappen geteld. Dat betekent in en om huis en op kantoor veel minder stappen dan mijn Samsung telefoon aangeeft. Daarnaast ook mijn Fitbit erbij omgehad om te vergelijken. Dat scheelt afhankelijk van mijn activiteiten 20%-50% minder stappen volgens de Galaxy watch versus Fitbit/Samsung telefoon.
Zondag Fitbit 6.320 - Galaxy Watch 3.144 (in en om huis)
Maandag Fitbit 11.045 - Galaxy Watch 8.706 (wat langere wandelingen)
Vandaag (tot nu toe) Fitbit 1.502 - Galaxy Watch 73 !! - Galaxy Tefefoon 1.303
Daarnaast de watch ook al 2 keer moeten resetten omdat deze helemaal geen stappen meer telde (vandaar de 73).
11-09-2018 08:55 AM - bewerkt 11-09-2018 08:57 AM
Helaas staat de koffieautomaat op 14 stappen afstand en duurt het tappen van de koffie lang genoeg om opnieuw te starten met tellen. De 14 stappen terug worden ook weer niet geteld. Kortom elke keer koffiehalen mis ik 28 stappen.
op 12-09-2018 08:10 AM
Bij mij werkt het precies andersom, de stappen worden wel op de telefoon geregistreerd maar niet op mijn Galaxy Watch sinds 2 dagen. De eerste 2 dagen overigens geen problemen gehad.
Hetzelfde geldt voor hartslagmeting vanaf mijn Galaxy Watch, doet het ook niet meer sinds 2 dagen en mijn slaaprecord wordt niet meer bijgehouden.
Voor zover ik kan vaststellen werken de andere zaken( van belang zijnde) nog wel.
op 12-09-2018 08:38 AM
@MaPe71, het helemaal niet meer registreren van stappen kon ik oplossen door de Watch een keer uit en aan te zetten. Knop rechtsonder even ingedrukt houden en voor uitschakelen te kiezen. Wellicht helpt dat jou ook.
op 12-09-2018 06:29 PM
Ik vond deze info van een Samsung moderator op de Amerikaanse Samsung community. Blijkbaar zijn ze zich de problematiek van stappen/trappenteller en hartritme ‘bewust’. Voor wat het waard is:
” The pedometer and heart rate sensor may not work properly on some watches with a specific software version. The issue will be resolved by a software update. For a temporary solution, reboot the watch when the problem is detected, and then disable the Elliptical trainer and Rowing machine setting. (The menu options may vary by the watch.)
Note: Use the paired phone to check for software updates via the Galaxy Wearable app for the watch.
From the Apps screen, touch Samsung Health.
Rotate the bezel to and touch Settings.
Touch Workout detection.
Touch the switch to turn Off the Elliptical trainer and Rowing machine. (The icon will turn gray when the function is turned off.)”
Waarvan akte! Afwachten...
op 12-09-2018 06:33 PM
...en laat ik nu zowaar een update binnenkrijgen: R810XXU1BRH3/R8100XA1BRH3/. Controleer dus je wearable app. Op sites wordt overigens aangegeven dat de accuduur bij sommige gebruikers na installeren drastisch afneemt. [zucht]