Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy watch Stappenteller werkt slecht

(Onderwerp aangemaakt op: 08-09-2018 03:16 PM)
12897 Weergaven
Maartenhaas
Explorer
Opties

Gister mijn Galaxy Watch ontvangen en wat mij opvalt is dat hij slecht stappen registreert vergeleken met andere devices.

Online lees ik ook van andere mensen die hier problemen mee hebben. Binnen de Nederlandse community ook mensen die hier last van? Iemand een oplossing? Resetten en automatische detectie deactiveren heeft voor mij niet geholpen.

Voor de rest een top horloge!

91 Antwoorden
Maartenhaas
Explorer
Opties

De accuduur heeft mij over de streep getrokken! Allways on display met deze accuduur is zalig!

Echter wel problemen met de stappenteller in verhouding tot andere devices, hoe ervaren jullie dit? Het lijkt erop dat hij pas na 20/30 stappen registreert?

SjorsK
Maestro
Opties
Ik denk dat ie even nodig heeft om te detecteren of je daadwerkelijk loopt. Je wilt natuurlijk niet dat hij te veel stappen registreert anders wordt de data onbruikbaar (Zeker als de watch de verkeerde exercise kiest).
0 Likes
jolynn
Student
Opties

ik heb ook moeite met de stappenteller! hij telt gewoon niet alle stappen die ik zet,ze komen er ook later niet bij. 

Maartenhaas
Explorer
Opties

Hi Sjors, 

Bedankt voor je reactie maar ik lees online van veel mensen hetzelfde probleem / klacht.

De watch registreert de stappen niet goed, hopelijk erkent Samsung dit en komt er snel een patch / update beschikbaar i.p.v. een as designed verhaal.

0 Likes
Klaasjan
Pioneer
Opties

Ook bemerkte ik dat hij niet goed auto pauzeerde als ik stopte met fietsen.

Parallel had ik mijn garmin edge 1000 draaiende, die detecteerd wel netjes dat er wordt gestop.

0 Likes
Weebee
Pioneer
Opties

zie nu pas dit draadje. Startte er gister ook een. Had toen nog niet de stappenteller problemen, sinds vanochtend wel: pas na 3 re-starts en 1 reset werkt hij weer naar behoren. Voorts [zie draadje] uitval trappen-teller en ZEER onregelmatige hart ritme meter die ook nog eens tijdens trainen geheel wegvalt. In dit draadje is iedereen blij met de accuduur, ik niet: bij mij met alleen 'always on als enige energie 'vreter' [verder hartslagmeting op 10 min., geen wifi, always on na 10 seonden op dim] kom ik niet verder dan een schamele 30 uur... [ik heb de 42" versie]

0 Likes
Maartenhaas
Explorer
Opties

Gelukkig lijkt het allemaal software gerelateerd, dus wat patches zouden dit moeten oplossen.

Hoop doet leven, hopelijk komen de patches snel.

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

De Galaxy Watch begint niet meteen met tellen, omdat deze eerst kort de beweging in acht moet nemen. Als je dus naar de stappen kijkt en je neemt steeds 2 stappen, dan gebeurt er niets. Loop je gedurende een korte periode en kijk je op het horloge, dan zie je deze opeens een 20-tal stappen omhoog schieten en daarna 'normaal' tellen.

Belangrijk is dus beweging voor het stappen tellen. Indien je dus iets duwt (kinderwagen of winkelwagen), dan kan het zijn dat de bewegingen niet goed geregistreerd worden. Indien je 'normaal' loopt en je ondervindt nog steeds problemen, dan hoor ik het graag.

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Maartenhaas
Explorer
Opties

Beste Nick,

Je slaat de spijker op zijn kop en beantwoord de vraag precies zoals waar ik bang voor was.

In plaats van het probleem te erkennen, komt er een "as designed" antwoord.

In iedere taal wordt er op het Samsung forum "geklaagd" dat het niet werkt naar behoren, en afwijkt van iedere andere stappenteller in de markt inclusief jullie eigen Gear S3.

Hopelijk komt er een betere oplossing dan het antwoord wat je nu geeft, in de trend van een patch die het probleem gaat oplossen.

0 Likes