Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy S7 start vaak opnieuw op

(Onderwerp aangemaakt op: 30-12-2016 10:41 AM)
22838 Weergaven
Luukht
Journeyman
Opties

Mijn Samsung Galaxy S7 start een paar keer per dag opnieuw op. Vaak staat het scherm vast waardoor je de volumeknop, homeknop en uitknop in moet drukken. Ik zou hier graag van af willen komen. Ik heb al 3 keer een back-up gemaakt en er opnieuw opgezet maar het probleem blijft.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Luuk,

Sorry voor mijn vertraagde reactie.

Wat vervelend dat het probleem nog niet is opgelost 😞 De Veilige Modus zelf lost niets op, dit is slechts een hulpmiddel om te kijken in welke hoek een bepaald probleem gezocht moet worden. Omdat hij in de Veilige Modus niet opnieuw opstart, lijkt het geen hardwarematig defect en is ook een probleem met de firmware uitgesloten. Wat er dan overblijft is een app die op het toestel staat die waarschijnlijk verkeerd met het geheugen omgaat. Het is dan een kwestie van Trial-and-Error om te achterhalen welke app dit veroorzaakt. In het uiterste geval kun je ook proberen om een reset naar de fabrieksinstellingen uit te voeren. Maak dan eerst wel een backup van persoonlijke gegevens, zoals foto's en muziek.

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
13 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Hoi Luuk,

Ik snap dat je daar graag vanaf wilt, dat is heel irritant!

Kun je kijken of hij ook opnieuw opstart in de Veilige Modus? Als hij dat niet doet, is het een softwarematig probleem en wordt het waarschijnlijk veroorzaakt door een recent geïnstalleerde of geüpdate app.

Volg onderstaande stappen om je toestel in de veilige modus op te starten:
1. Zorg ervoor dat je toestel uitstaat en zet deze vervolgens weer aan door de aan-toets ingedrukt te houden.
2. Als de animatie afspeelt, houd dan de volumetoets naar beneden ingedrukt totdat het vergrendelingsscherm verschijnt.
3. De veilige stand wordt nu ingeschakeld, dit is linksonder in beeld zichtbaar.
Als je de veilige stand wilt uitschakelen, tik dan op de notificatie 'veilige modus aan' of start je toestel opnieuw op.

Ik hoor graag van je wat het resultaat is!

kevin-sig
0 Likes
Luukht
Journeyman
Opties

KevinW schreef:
Hoi Luuk,

Ik snap dat je daar graag vanaf wilt, dat is heel irritant!

Kun je kijken of hij ook opnieuw opstart in de Veilige Modus? Als hij dat niet doet, is het een softwarematig probleem en wordt het waarschijnlijk veroorzaakt door een recent geïnstalleerde of geüpdate app.

Volg onderstaande stappen om je toestel in de veilige modus op te starten:
1. Zorg ervoor dat je toestel uitstaat en zet deze vervolgens weer aan door de aan-toets ingedrukt te houden.
2. Als de animatie afspeelt, houd dan de volumetoets naar beneden ingedrukt totdat het vergrendelingsscherm verschijnt.
3. De veilige stand wordt nu ingeschakeld, dit is linksonder in beeld zichtbaar.
Als je de veilige stand wilt uitschakelen, tik dan op de notificatie 'veilige modus aan' of start je toestel opnieuw op.

Ik hoor graag van je wat het resultaat is!

Bedankt voor jouw antwoord! Het lijkt erop dat het toestel dan niet opnieuw opstart. Nu weet ik alleen niet welke app dit probleem veroorzaakt, aangezien ik dit probleem al een paar maanden heb.

JacqKiekens
First Poster
Opties

Ik heb zojuist alles gedaan wat er als antwoord op je vraag werd beschreven. Hij staat in veilige modus en wil het uitschakelen en jahoor hij staat weer vast, in de veilige modus... en nu???

0 Likes
Luukht
Journeyman
Opties

Helaas is het probleem nog niet verholpen. In de veilige modus loopt het toetsel niet vast, maar anders wel. Sommige dagen start hij niet op, maar vandaag 5 keer achter elkaar. Het is echt heel vervelend. 

0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Luuk,

Sorry voor mijn vertraagde reactie.

Wat vervelend dat het probleem nog niet is opgelost 😞 De Veilige Modus zelf lost niets op, dit is slechts een hulpmiddel om te kijken in welke hoek een bepaald probleem gezocht moet worden. Omdat hij in de Veilige Modus niet opnieuw opstart, lijkt het geen hardwarematig defect en is ook een probleem met de firmware uitgesloten. Wat er dan overblijft is een app die op het toestel staat die waarschijnlijk verkeerd met het geheugen omgaat. Het is dan een kwestie van Trial-and-Error om te achterhalen welke app dit veroorzaakt. In het uiterste geval kun je ook proberen om een reset naar de fabrieksinstellingen uit te voeren. Maak dan eerst wel een backup van persoonlijke gegevens, zoals foto's en muziek.

kevin-sig
0 Likes
Luukht
Journeyman
Opties

Het probleem is volgens mij verholpen. Waarschijnlijk lag het aan de NOS app. Sinds het installeren van die app begonnen de problemen. Ik heb de app opnieuw gedownload en hij is niet meer opnieuw opgestart.

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Fijn om te horen dat het probleem lijkt te zijn verholpen!

Heel veel plezier met je S7 toegewenst! :smileyvery-happy:

kevin-sig
0 Likes
gijsenlien
First Poster
Opties

Beste,

Ik hoop dat u mij kan helpen. Mijn samsung galaxy S7 heeft enkele moeilijke dagen. Hij blijft plots spontaan vasthangen. Soms moet ik hem via de soft-reset terug starten, maar soms doet hij het zelf. Dit opnieuw opstarten lukt slechts de helft van de keren van de eerste keer. Vaak blijft hij opnieuw vasthangen tijdens het opstarten waardoor het weer een tijdje duurt en ik weer via de soft-reset hem opnieuw moet laten opstarten.

Ik heb reeds geprobeerd om hem in veilige modus te starten, maar na het indien van mijn pincode (er staat dan links onder "veilige modus") blijft hij weer vasthangen met enkele gekke strepen op het beeld (die ik anders nooit zie - rozig/groen). Ik moet hem dan weer door middel van de soft-reset dwingen tot afsluiten en opnieuw opstarten.

Kunnen jullie mij aub verder helpen?

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Oei, dat klinkt niet best Gijsenlien!

Aangezien dit probleem zich ook in de veilige modus voordoet, raad ik je aan om een back-up te maken van je gegevens, bijvoorbeeld via Smart Switch of Samsung Cloud, en je telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Alle geïnstalleerde apps en gegevens worden gewist; je telefoon is als het ware als nieuw. Zie hier voor meer informatie en instructies: http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1068714

Doet je S7 hierna weer gewoon?

kevin-sig
0 Likes