Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy A8 updates

(Onderwerp aangemaakt op: 29-07-2019 05:25 PM)
530 Weergaven
Glenn-J
First Poster
Opties

Beste forumleden,

Na veel zelf onderzoek gedaan te hebben, heb ik jullie nu echt nodig!

Vorig jaar heb ik een Samsung Galaxy A8 (SM-A530F) gekocht en al gauw viel mij op dat ik geen OTA updates kon ontvangen. Lang heb ik gelopen met een verouderde versie van zowel Android als beveiligingspatch. Tevens heb ik geprobeerd te updaten via Samsung Smart Switch (zonder resultaat). Na veel contact met Belsimpel te hebben gehad (waar ik mobiel heb gekocht), vertelden zij mij dat er een softwarefout in de telefoon zat en ik heb op kon sturen ter reparatie. Dit is gebeurd met de Samsung ophaalservice. 
Daarvoor had ik zelf al op internet gevonden dat het misschien aan de CSC code zou liggen. Voor de reparatie was mijn CSC code:

PHN/PHN/OMN (SM-A530F_OXM_PHN_OO)

Nu staat PHN voor Nederland unbranded dacht ik? En OMN zegt volgens mij dat de telefoon oorspronkelijk bedoeld was voor Italië, maar geen invloed zou hebben voor de updates.

Na de reparatie is de telefoon wel geüpdatet, maar de reparatieservice gaf aan dat er niets mis met de telefoon was. Mijn telefoon staat nu op deze CSC code:

VD2/VD2/OMN (SM-A530F_OVF_VD2_PP)

Volgens mij is de telefoon tijdens de reparatie op Duitsland gezet (VD2). Toen ik voor het eerst de telefoon opstartte, installeerde hij ook een Duitse Vodafone app die niet verwijderd kon worden. 
Tot nu toe heb ik weer geen maandelijkse updates ontvangen en ben ik bang dat ook niet te krijgen, omdat hij op VD2 staat.

Op internet staat trouwens dat PHN wel gewoon had moeten werken. 

Een maand later heb ik Samsung weer gebeld om advies. Zij waren niet echt klantvriendelijk over de telefoon en verwezen mij naar een Samsung Service punt in de stad waar ik woon. Tevens zij de man over de telefoon dat ik helemaal niet per se elke maand een update zou moeten ontvangen, maar internet zegt toch echt wat anders.

Ik ben gelijk naar het servicepunt gegaan. Toen ik mijn verhaal vertelde, begrepen zij mij totaal niet. Het verhaal met de CSC code snapte zij helemaal niet en ze zeiden dat ik niet gelijk had als het gaat om de VD2 (Duits) en dat ik gewoon updates zou moeten ontvangen. De telefoon is voor Italië bestemd en ik zou gewoon updates kunnen ontvangen, omdat het een land binnen de Europese Unie is. 

Ze hebben handmatig daar de beveiligingsupdate van juni erop gezet, maar de CSC code was nog steeds hetzelfde.

Trouwens, ik gaf mijn telefoon af en ze zeiden dat hij terugging naar de fabrieksinstellingen, maar ze namen gewoon aan dat ik een back-up had gemaakt en maakten hem helemaal leeg... 

Gelukkig had ik nog een (oude) back-up.

Na dit (lange) verhaal, zou ik graag jullie hulp kunnen gebruiken! Wat kan ik het beste doen? Belsimpel benaderen? Weer laten repareren via de ophaal-service? Of zelf flashen? (Al weet ik niet hoe dat moet.. en of dat goed gaat dan..)

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Glenn Jansen

0 Likes
2 Antwoorden
Gmusing
Pathfinder
Opties

The A8 (2018) krijgt wel degelijk maandelijkse updates: https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/software-ondersteuning-samsung/

Op deze site kan je de firmware nakijken en ook de security updates: https://www.sammobile.com/samsung/galaxy-a8/firmware/SM-A530F/

0 Likes
NadiaS
Supervisor
Opties

Hoi Glenn! Goed dat je ons hierover een bericht stuurt. Via Belsimpel krijg je vaak een buitenlands toestel, wat in jouw geval dus blijkbaar ook zo is. Het kan dan inderdaad zo zijn dat jij de updates later of niet ontvangt, wij hebben hier verder geen invloed op. We kunnen dit bij het Service Center vaak wel voor je oplossen omdat het wel een Europees model is, maar we kunnen er geen andere software op plaatsen. In principe heb je het toestel bij Belsimpel gekocht, dus ik raad je aan om hierover met hen contact op te nemen. 

---------
Signature-Note10
"Open different doors, you may find a you there that you never knew was yours. Anything can happen.“
0 Likes