Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Fotos zijn corrupt

(Onderwerp aangemaakt op: 07-02-2017 11:10 AM)
1813 Weergaven
Mjvanpoorten
First Poster
Opties

Hoi allemaal,

Tot mijn grote schrik zag ik dat mijn foto's corrupt zijn. Ik kan niks bekijken en ook op de pc laden ze niet. Echt vervelend aangezien er ook vakantie foto's op staan.

Gaat om een s7 edge 

20170204_164552.png

0 Likes
5 Antwoorden
Jaimy
Helping Hand
Opties

Hoi Mjvanpoorten,

Waar sla je de foto's op? Doe je dit op een SD-kaart? Dit zou namelijk de oorzaak van het probleem kunnen zijn. 

Laat het me maar weten!

-----------------------------------------------------------------------
"It is our choices that show what we truly are, far more than our abilities."
0 Likes
Mjvanpoorten
First Poster
Opties

Inderdaad op een SD kaart van Samsung zelf. Is dit te herstellen? Want er staan wel belangrijke foto's op. Zou geen probleem moeten zijn toch. 

0 Likes
Oplossing
Jaimy
Helping Hand
Opties

Ai, wat zonde 😞 Helaas zijn de al corrupte foto's niet meer te redden.

Wat je nu kunt doen is alle foto's die je nog hebt overzetten op de computer en vervolgens de SD-kaart formatteren (FAT32). Dit zorgt als het ware voor een reset van de SD-kaart. Het kan namelijk zijn dat er een corrupt bestand opstaat wat de problemen veroorzaakt.

Daarnaast wordt een Klasse 10 SD-kaart aangeraden. Klasses daaronder kunnen vaak ook issues geven.

-----------------------------------------------------------------------
"It is our choices that show what we truly are, far more than our abilities."
0 Likes
Mjvanpoorten
First Poster
Opties
Is er met geen enkele mogelijkheid iets te herstellen? Ik hoorde dat dit soms mogelijk is.
0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Heb je wat Jaimy geopperd hebt geprobeerd? Want dit kan soms de oorzaak zijn en de meeste foto's weer herstellen.

Mocht dat niet geholpen hebben, had je de back-up-mogelijkheden aan staan op je S7 Edge? Via Systeeminstellingen --> Samsung Cloud kun je onder andere je Galerij back-uppen. Je zou dan een eerdere back-up kunnen terugzetten.

Ook staat standaard OneDrive geïnstalleerd op de S7 Edge. Dit is een partnerapp waar je ook automatisch back-ups van (bepaalde) fotoalbums kunt laten maken. Als je dit aan had staan, staan je foto's in de cloud in die app.

Ik hoop dat je de foto's hier nog kunt terughalen. Het is echter geen garantie, want als ze al vanaf het begin corrupt waren, zullen ze dat ook in de cloud zijn, maar het is de moeite waard.

Ik kan je ook aanraden te proberen de afbeeldingen met VLC te openen. Ik had laatst ook corrupte videobestanden van een beveiligingscamera die met geen mogelijkheid te openen waren, maar met VLC lukte het wel. Die lezen bestanden blijkbaar toch iets anders. Het is in elk geval de moeite waard om het te proberen, toch? Installeer VLC op je PC, klik vervolgens rechts op een afbeelding, openen met... VLC. Als ze daar openen, zou je een screenshot van de afbeelding kunnen maken. Je hebt dan niet meer de volledige resolutie van de foto, maar dat is altijd beter dan niets. VLC: https://www.videolan.org/vlc/index.nl.html

Dit is alles wat ik nog kan bedenken om je foto's te redden. Ik hoop dat het lukt...

kevin-sig