Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Ik kan geen media meer openen in WhatsApp berichten

(Onderwerp aangemaakt op: 25-07-2021 06:35 PM)
11959 Weergaven
BenCr
First Poster
Opties

Sinds 24-Juli kan ik geen fotos of filmpjes meer bekijken in WhatsApp berichten.
Dit probleem stelt zich bij al mijn WhatsApp groepen. Foto's van voordien kan ik nog steeds bekijken.
Bij foto's die vanaf 24-Juli verstuurd werden krijg ik "Downloaden mislukt, Download kan niet worden voltooid. Probeer het later opnieuw".

Ik heb WhatsApp al verwijderd en opnieuw geinstalleerd en de backup terug gezet en de GSM herstart. Dit heeft niet geholpen.

Op 22-Jul ben ik terug toegevoegd aan een WhatsApp groep waaruit ik meer dan 3 jaar geleden verwijderd ben. Kan dit de oorzaak geweest zijn?

Kan dit iets met de end-to-end versleuteling te maken hebben?

Kan iemand me hier mee verder helpen?

0 Likes
9 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Ik denk niet dat die whatsap groep er iets mee te maken heeft.
Heb je de netwerkinstellingen al eens gereset?
Instellingen > Algemeen Beheer > resetten > netwerkinstellingen resetten.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @BenCr,

Welkom op de Samsung Community.

Is het nog gelukt om de netwerkinstellingen te resetten? Controleer ook of jouw toestel en apps up-to-date zijn en start het toestel simpelweg eens opnieuw op.

Daarnaast kun je de cache legen van Whatsapp bij Instellingen -> Apps -> Whatsapp.

rsz-846676
BenCr
First Poster
Opties

Bedankt voor de snelle reactie.
Reset van de netwerkinstellingen heb ik inderdaad nog niet geprobeerd.
Maar ik vind "Algemeen Beheer" niet terug.
Bij Instellingen bij WhatsApp zie ik Account, Chats, Mededelingen, Opslag en data, Help.
Bij instellingen van de telefoon zelf heb ik de onderverdelingen "Draadloos en netwerken", "Apparaat", "Persoonlijk", "Accounts" en "Systeem".

Wij hebben een wat ouder toestel
Model SM-G357FZ
Android 4.4.4

0 Likes
BenCr
First Poster
Opties

Ik heb het uiteindelijk de netwerk instellingen kunnen resetten door onderstaande te volgen:

BenCr_0-1627405937514.png

Daarna de cache geledigd en het toestel terug opgestart.
Helaas zonder resultaat.

Wat ik wel gemerkt heb, bij de berichten van mijn dochter op 04-jun-2021 staat een melding dat de beveiligingscode gewijzigd is. De eerste keer dat we dit probleem tegen kwamen, was toen we een foto van haar probeerden te openen. Misschien ver gezocht, maar kan dit de reden zijn?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Goedemorgen,

Gaat het om een Galaxy Ace 4? Dit is al een wat ouder toestel, dus het kan zijn dat sommige toestellen niet volledig worden ondersteund door de app ontwikkelaar.

Als het toestel up-to-date is, zou je hem nog kunnen resetten.Maak dan wel een back-up van je gegevens met Samsung Kies. Dat doe je zo: https://bit.ly/2I0zgJS

Laat je weten of het is gelukt?

rsz-846676
0 Likes
BenCr
First Poster
Opties

We hebben inderdaad een Galaxy Ace 4.

Ondertussen het toestel volledig gereset na eerst een volledige backup genomen te hebben via Smart Switch naar PC en Google Drive voor WhatsApp.
Daarna de backup terug gezet. Dat ging allemaal goed behalve bij WhatsApp, die kon de backup van Google Drive blijkbaar niet lezen. Daarna nog steeds hetzelfde probleem. We kunnen wel nog WhatsApp berichten sturen en ontvangen, maar geen fotos of filmpjes openen.

Ondertussen een Galaxy A12 besteld. Nu nog de SIM kaart vervangen want dit is nog een Micro formaat die je niet kan verkleinen tot Nano. Daarna zal alles hopelijk terug werken.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Okay, top. Alvast veel plezier met je nieuwe toestel! Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag 😉

rsz-846676
0 Likes
Members_YWGDgqx
First Poster
Opties

ik heb hetzelfde issue. Ik heb een S21 met 2 SIMs. Mijn persoonlijke SIM is geen probleem. Werk SIM, kan ik geen media openen in Whatsapp.

Daarnet heb ik de netwerk instellingen gereset, geen resultaat.

Kan je me helpen?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Members_YWGDgqx, goedemorgen.

Ervaar je dit ook bij WhatsApp Business? Welke melding krijg je te zien?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes