Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

A50 herstart zichzelf meerdere keren per dag

(Onderwerp aangemaakt op: 18-07-2019 12:37 AM)
6477 Weergaven
Kittykat
Journeyman
Opties

Ongeveer 15x per dag herstart mijn A50 zichzelf. Hij gaat uit en 3 sec. later komt het Samsung logo tevoorzchijn. Wat kan dit zijn? 

0 Likes
7 Antwoorden
Gmusing
Pathfinder
Opties

Probeer een van deze oplossingen eens:

 

oplossing 1: start in Safe Mode

========================

1. hou de powertoets ingedrukt tot je het aflsuit menu ziet

2. blijf op afsluiten drukken (power off) tot je 'Safe Mode' ziet

3. klik op Safe Mode 

4. je smartphone zal opstarten in Safe Mode

 

nu je in Safe Mode bent, doe wat je altijd doet met je A50 om na te gaan of hij uit zichzelf herstart.  Indien hij dat niet doet, dan is 't waarschijnlijk een app die de herstart triggert. Doe dan het volgende:

  1. herstart je  phone normaal
  2. Onthou de apps die je geïnstalleerd hebt rond de tijd dat die herstart problemen begonnen
  3. Ga dan naar Instellingen - Apps 
  4. Zoek de app en klik erop 
  5. Klik op 'Opslag' 
  6. Klik op 'Gegevens wissen' en klik op OK om te bevestigen
  7. ga een stapje terug en klik op 'verwijderen'
  8. bevestig dat je de app wil verwijderen

Mocht hij in Safe Mode toch verschillende keren herstarten, probeer dan onderstaande oplossing:

 

Oplossing 2: verwijder de cache partitie

===============================

1. zet je phone uit

2. druk tegelijkertijd op de aan/uit toest en de volume-op toets en hou ze ingedrukt tot het logo verschijnt

3. je komt in een speciaal menu terecht

4. met de volume toetsen kan je omhoog en omlaag gaan => ga naar 'Cache partitie verwijderen'

5. met de aan/uit toets bevestig je je keuze

6. wanneer de cache partitie verwijderd is, kies dan voor 'herstarten'

 

Gebruik nu je A50 zoals normaal en ga na of hij nog regelmatig herstart.

Zo ja, dan is de laatste oplossing een zogenaamde factory reset.  Deze verwijdert alle gegevens op je A50 en herinitialiseert hem alsof hij net uit de verpakking komt. Je kan best een backup nemen voor je deze stap uitvoert.

(Normaal gezien neemt Google automatisch een backup van je gegevens.)

 

Oplossing 3: Factory Reset

=====================

1. zet je phone uit

2. druk tegelijkertijd op de aan/uit toest en de volume-op toets en hou ze ingedrukt tot het logo verschijnt

3. je komt in een speciaal menu terecht

4. met de volume toetsen kan je omhoog en omlaag gaan => ga naar 'Factory Reset'

5. met de aan/uit toets bevestig je je keuze

6. wanneer de reset gedaan is, kies dan voor 'herstarten'

7. je A50 gaat nu herstarten, maar het kan even duren voor je het setup scherm te zien krijgt.  Hij moet immers nog de factory reset finaliseren door hem te herinitialiseren. Je zal zien dat het Samsung logo flikkert, dat is normaal.

8. stel je telefoon nu opnieuw in, zoals je de eerste keer gedaan hebt.

 

Eens hij helemaal ingesteld is, controleer nu of hij nog zo regelmatig opstart.  Indien dit toch nog het geval is, dan zou ik hem binnenbrengen bij een Samsung service center (of de winkel waar je hem gekocht hebt).

 

Ruud84
First Poster
Opties

Verkeerd hoesje .. haal de telefoon eruit en denk dat het probleem is opgelost 

0 Likes
kangeenspecialeteken
First Poster
Opties
Ik heb hetzelfde....ben naar Samsung winkel gegaan...uiteindelijk thuis de factory reset....wel eerst alle info kopieren naar mijn tablet..met Samsung switch...let op deze app slaat niet alle gegevens op...ik.had daarnaast ook savemydata app gebruikt...die slaat veel.meer op dan alleen Samsung !
Uiteindelijk factory reset gedaan
Gegevens teruggezet...met de 2 apps
En wat denk je?
Probleem NIET opgelost
De telefoon sluiit uit zichzelf en herstart nog steeds....
BALEN !!!
het kostte veel tijd...en heeft niets geholpen...
Ik ga nu maar op zoek naar een andere telefoon
En ik ben veel data en foto's kwijt.
0 Likes
Kittykat
Journeyman
Opties

Echt een drama he.. ik heb de telefoon een week later verkocht en ik heb een andere teledoon gekocht.. is denk de enige oplossing

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Dit is natuurlijk niet de bedoeling en om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je hier het beste een foutrapport over indienen. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van.

Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.

 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Members_aykdnbg
First Poster
Opties

Ik heb sinds een week of 3 het zelfde probleem.
Eerst van alles geprobeerd, maar niets hielp.
Op de meest ongelukkige momenten herstart mijn A50, vaak meerdere keren per dag.
Soms herstart hij maar blijft dan hangen in het logo-scherm. Als de batterij leeg is, kun je weer opnieuw opstarten.

Ik ben eens verder gaan zoeken en kwam toen deze link tegen:
https://www.galaxyclub.nl/nieuws/bug-sommige-galaxy-a-en-m-serie-telefoons-starten-telkens-opnieuw/#....

het blijkt, dat vele Samsung-gebruikers hier last van hebben.
waarom komt Samsung dan niet met een oplossing??
dit is niet bepaald reclame voor Samsung. 

Zoals velen met deze klacht(ook bij nieuwere Galaxy-toestellen zoals A52), overweeg ik nu een nieuwe telefoon te kopen. Aangezien mijn A50 pas 3 jaar oud is, zal dit dan geen Samsung worden, denk ik☹️

 

groeten,

Theo Konings

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Wij doen ons uiterste best om iedereen zo goed mogelijk te helpen. Wij zitten ook niet stil wat betreft de gebruikerservaring en brengen ook regelmatig een update uit! Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.
Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.

 

Ook kan het zijn dat de optie voor het automatische opnieuw opstarten is geactiveerd of dat er een Bixby routine is ingesteld! We zouden het natuurlijk erg jammer vinden als je ons gaat verlaten. Mocht je overwegen om te kijken naar een opvolger voor jouw Galaxy A50, stuur mij dan een privé berichtje (https://bit.ly/3BoC5B0)

 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes