Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Slechte camera kwaliteit A50

(Onderwerp aangemaakt op: 18-07-2019 03:36 PM)
5135 Weergaven
PaulK2
Apprentice
Opties

Sinds een week heb ik de Samsung A50. Overgestapt van de Samsung J5 uit 2016. Alles werkt uiteraard beter behalve de camera. Het viel me op dat de kwaliteit van de foto's een stuk slechter is dan mijn vorige telefoon. Dat was nog wel het laatste wat ik verwachtte. Je zou denken dat 3 jaar verder alleen maar verbeteringen brengt maar niets is minder waar. Ik heb diverse foto's met verschillende instellingen gemaakt maar dat maakt helaas niets uit.

 

Ik heb 2 foto's naast elkaar gezet met exact hetzelfde onderwerp. Links mijn A50 en rechts mijn oude (maar betere) J5.

Heeft iemand een idee hoe dit is op te lossen? Bestaan er wellicht specifieke updates voor de camera of is de hardware gewoon beroerd? Zou doodzonde zijn.Links mijn A50 en rechts mijn oude J5Links mijn A50 en rechts mijn oude J5

 

8 Antwoorden
SjorsK
Maestro
Opties
De foto lijkt enigzins ongefocussed, Nieuwe camera's hebben wat meer kunstmatige inteligentie en hebben de neiging om te focussen op objecten waar mensen graag foto's van maken (Bijvoorbeeld mensen). Verder raad ik ook aan om zo mi mogelijk te zoomen. :smiling-face:

Dat gezegd te hebben, goedkopere smartphones hebben meestal niet de beste camera, het grootste gedeelte van de ontwikkeling is gegaan naar betere camera's voor high-end toestellen en software trucjes/features :smiling-face: Op vrijwel elke andere vlakken zijn budget/mid segment toestellen de laatste jaren flink voorruit gegaan. Een echte topcamera is op dit moment nog gereserveerd voor flagship toestellen (geef ze is ongelijk :winking-face: ).
0 Likes
PaulK2
Apprentice
Opties

Bedankt voor je reactie.


De A50 is geen high end toestel. Ben ik me van bewust. Maar je kunt je voorstellen dat het wel teleurstelling opwekt als de kwaliteit van de camera (overigens echt alleen de camera) achteruit is gegaan.

 

De focus is misschien wat minder maar waar ik voornamelijk op doel is de overdreven verscherping rond de bloemen. Een zeer overdreven witte gloed. Heb meerdere foto's gemaakt om te kijken wanneer het zich voordoet maar daar zit helaas geen verschil in. En dat deed mijn vorige (lees: goedkopere) telefoon toch echt wel beter.

Overigens ben ik er nu achter gekomen dat alleen de stand 4:3H de volledige 25px geeft. De andere formaten maken zelfs kleinere foto's kwa formaat en bestandsgrootte dan mn oude J5.

 

Is er wellicht iets aan die verscherping te doen? Ergens een instelling aanpassen misschien? In de camera instelling zelf kan ik daar niets over vinden helaas.

 

Ow... En zoomen doe ik echt nooit :winking-face: De voorbeeldfoto in mn eerste post was een 1:1 ware grootte vergelijking op mn pc scherm.

 

SjorsK
Maestro
Opties

Lijkt inderdaad overdreven gesharpened.

Screenshot_20190719-225633_Camera.jpg

 

 

 

Probeer is in dit menu de beauty mode en de filter uit te zetten, dat kan eventueel helpen 😁

0 Likes
PaulK2
Apprentice
Opties

Die staan allebei uit. Maar thnx voor de tip!

0 Likes
SjorsK
Maestro
Opties
Nog eentje dan... Ga binnen camera naar settings. Daar staat onder de categorie useful features. "HDR". Die kan je eventueel uit zetten.


Geen idee of die optie bij jouw er in zit, maar het is een poging waard 👍😉
0 Likes
PaulK2
Apprentice
Opties

Yup, ook al uitgezet . Evenals die automatische scenestand.

0 Likes
Gmusing
Pathfinder
Opties

Je kan misschien ook eens de Google Camera app (of andere camera app) installeren en testen of die het ook heeft.

Indien niet, is het een software probleem. Zo ja, dan is het de camera zelf.

0 Likes
PaulK2
Apprentice
Opties
Ik maak sinds kort gebruik van de Open Camera app. Heb het idee dat t daar aanzienlijk minder is. Alleen in donkere situaties zoals binnenshuis vind ik em weer minder presteren. Dus een beetje schipperen tussen de standaard camera app en de Open Camera app. Enigszins vervelend omdat je t liefst met 1 tool werkt maar het zij zo. Thnx voor je tip overigens.