Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Wi-Fi Direct - hoe??

(Onderwerp aangemaakt op: 19-04-2021 05:46 PM)
2871 Weergaven
rindert
Navigator
Opties

Toen ik nog de S8 had was dit een eitje: op Wi-Fi Direct tikken op beide toestellen en delen maar!

En nu op mijn S20? Beide toestellen zijn via Wi-Fi Direct verbonden, maar na het kiezen van bestanden om te delen is in het daarop volgende delen-via-scherm werkelijk van alles te vinden, behalve Wi-Fi Direct.

Hoe kan dit? Hoe moet dit?

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
rindert
Navigator
Opties
0 Likes
Oplossing
rindert
Navigator
Opties
Tjonge, jonge Samsung! 😡

Hebben jullie in de Members app nu alle linken onklaar gemaakt?!

In de browser versie zijn ze zichtbaar.

Geen idee of de app ook directe linken sloopt, but here goes:

https://www.sammobile.com/tips/how-to-use-quick-share-for-sharing-files-on-galaxy-devices/amp/

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
6 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Instellingen > verbindingen > klik op je verbonden netwerk > rechtsboven 3 puntjes.

Daarna zou wifi direct moeten werken.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
rindert
Navigator
Opties

De S20 geeft aan dat hij via WiFi-Direct is verbonden met mijn Samsung werktelefoon. Die geeft aan dat hij is verbonden met de S20. Maar daarná, wat dan?

Ik meen me te herinneren dat ik een bestand kon selecteren en via 'delen' kon kiezen om dit via Wi-Fi Direct te doen. En dat zie ik niet meer ... Wel ongeveer 10 000 andere opties, maar geen Wi-Fi Direct.

Ik heb kennelijk wel een WD verbinding maar kan er niks overheen sturen. Dat lijkt me niet de bedoeling.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Vreemd..

Probeer dit eens :

Instellingen > apps > rechterkant pijlje en systeem apps weergeven en zoek dan Wi-Fi Direct op en opslag > gegevens wissen.

En reset ook even de netwerkinstellingen.

Instellingen > Algemeen Beheer > resetten > netwerkinstellingen resetten.

Connect dan beide telefoons nog eens en probeer wat te delen.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
rindert
Navigator
Opties

Nog vreemder.

Dit zou betekenen dat Samsung het in de settings van de S20 nog steeds mogelijk maakt om via Wi-Fi Direct met een andere telefoon te verbinden, maar er vervolgens géén bestanden mee vanaf wil sturen ...

Ik merk dat ik vanaf mijn werktelefoon nog wél gewoon naar de S20 kan verzenden.

0 Likes
Oplossing
rindert
Navigator
Opties

Samsung removed the Wi-Fi Direct file sharing feature, starting with Android 11-based One UI 3, and people are not happy with the company’s decision.

0 Likes
Oplossing
rindert
Navigator
Opties
Tjonge, jonge Samsung! 😡

Hebben jullie in de Members app nu alle linken onklaar gemaakt?!

In de browser versie zijn ze zichtbaar.

Geen idee of de app ook directe linken sloopt, but here goes:

https://www.sammobile.com/tips/how-to-use-quick-share-for-sharing-files-on-galaxy-devices/amp/
0 Likes