Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Vervolg S10e geen updates

(Onderwerp aangemaakt op: 21-03-2023 04:46 PM)
1003 Weergaven
Lobo405
Pioneer
Opties
Belsimpel heeft nu toegezegd dat ze het gaan oplossen voor mij.
Nu zit ik even met een probleem waar ik graag advies in krijg.

Overzetten van alles naar een nieuwe Samsung gsm heb ik geen nieuw mee.
Maar nu moet ik eerst zien dat ik een complete back-up maak van deze S10e, die overzet naar mijn oudere (van 2017 of zo) Samsung zodat ik deze kan terugzetten naar fabrieksinstellingen en kan opsturen.
Ik zou niet weten hoe ik mijn apps kan laten werken op Android 8.
Ook weet ik niet of ik op de herstelde telefoon (of de nieuwe die ik mogelijk krijg) weer alles op terug gezet krijg.

Ik kan op internet geen eenduidige oplossing vinden.
En heb ik binnen Google een back-up gemaakt en ik heb met MyPhoneExplorer en kopie gemaakt en ook handmatig met Windows Verkenner.
Maar hoe zit het met de vele (soms speciale) apps die ik heb en alle instellingen.

Ik ben redelijk handig en bekend met techniek maar dit is helemaal nieuw voor mij.

Alvast mijn dank voor tips

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Lobo405
Pioneer
Opties

@martijn, dank voor je reactie.
Ik heb al vanaf het begin (dat was 4 april 2020) geen updates ontvangen. Dat komt volgens een collega beantwoorder op dit forum, maar ook vanaf een reactie van Samsung zelf, omdat het voor de Franse markt bestemd was (ik geloof XEF code).
Ik kan dus gratis opsturen en dan zorgt Belsimpel dat het in orde komt (dus toch goede service van ze), maar zit met het probleem dat ik dan een tijd geen gsm (helemaal geen telefoon) heb. Het eerdere toestel dat ik nog had kan niet goed omgaan met wat ik via Smart Switch heb overgezet. Alles lijkt te werken, maar heel erg traag. Te weinig geheugen ook.
Bovendien zie ik ontzettend op tegen het 2x compleet inrichten van een telefoon.
Maar ik zal wel moeten dus ga het nu regelen qua verzending naar Belsimpel.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

20 Antwoorden
Lobo405
Pioneer
Opties
Als ik bij de status kijk zie ik dat ik Android versie 10 heb en ook de veiligheids versie is van begin 2020
Ik heb een S10e
Hoe komt dit een wat kan ik er aan doen
0 Likes
Lobo405
Pioneer
Opties
Het was een nieuw toestel gekocht via Belsimpel.
Taal is Nederlands dus lijkt me ook een Nederlands toestel.
Ik heb regelmatig gecontroleerd op updates maar krijg altijd te horen dat ik up to date ben.
Omdat ik een roerige periode achter de rug heb, heb ik weinig tijd besteed aan uitzoeken waarom.
Hierboven de screenshotScreenshot_20230319-234352_Settings.jpg
0 Likes
Lobo405
Pioneer
Opties
Ga ik doen
Screenshot_20230319-235920_Settings.jpg
0 Likes
Lobo405
Pioneer
Opties
Sorry dit de screenshotScreenshot_20230319-235920_Settings.jpg
0 Likes
Lobo405
Pioneer
Opties
Ik had per abuis dus niet op beantwoorden gedrukt maar nieuwe post.
Maar hierboven dus de screenshot
0 Likes
Lobo405
Pioneer
Opties
Oké dat is balen, dat wist ik niet.
Ik zal contact met ze opnemen.
Helaas ben ik afhankelijk van dit toestel omdat ik er mijn hoortoestellen mee bedien.
Daarom moest ik destijds met spoed voor mijn pas 2 jaar oude Samsung dit model of duurder kopen om de app voor de hoortoestellen te kunnen gebruiken.
Nu hopen dat Belsimpel mij helpt, want blijkbaar kan ik niet naar een Samsung service center
0 Likes
Lobo405
Pioneer
Opties
Dank.
Ik heb de bestelling terug gevonden en een mail naar Belsimpel gestuurd.
Eventueel ga ik in Nijmegen naar een service center.
Nogmaals mijn dank en ik laat horen hoe het verder gaat.
0 Likes
Lobo405
Pioneer
Opties

Ik krijg van Belsimpel als reactie "het is Europese inkoop en ook zo'n toestel kan gewoon updates krijgen. U moet een back-up maken, toestel resetten en waarschijnlijk werkt het dan wel weer.

Volgens mij is dit klinkklare onzin.

Heb ik ze geschreven, ik wacht nu weer op hun antwoord

0 Likes
Lobo405
Pioneer
Opties

Volgens Belsimpel moet ook zo'n Frans exemplaar gewoon updates ontvangen. Ik heb geschreven dat dit volgens mij niet klopt en een oplossing van hen verwacht.

Zelf handmatig updaten schijnt niet meer te kunnen bij de huidige toestellen. Eventueel moet ik in Ede bij een service partner langs gaan

0 Likes