Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Verbinding tijdens bellen valt weg

(Onderwerp aangemaakt op: 14-05-2021 11:31 AM)
9766 Weergaven
Flinckie
Journeyman
Opties
Hi all,

Sinds begin maart 2021 heb ik de nieuwe Samsung Galaxy S21 ontvangen. Sinds die tijd heb ik problemen met bellen. De verbinding lijkt gewoon weg te vallen, want ik krijg vaak de opmerking van degene die ik bel dat ik weg val tijdens het gesprek. Heel irritant want ik werk volledig vanuit huis en voer de hele dag zakelijke gesprekken. Bij KPN hebben ze alles gecheckt en een nieuwe simkaart toe gestuurd. Dit heeft het probleem niet verholpen en KPN kan dus ook niets meer doen.

Ik heb de laatste software update op mn telefoon staan dus ik weet niet wat ik nu nog meer kan doen. Iemand tips?
43 Antwoorden
Flinckie
Journeyman
Opties
Yes doe ik!
Flinckie
Journeyman
Opties
Vandaag heb ik mijn toestel alweer terug ontvangen en Samsung kan geen defect vinden. Om het probleem te verhelpen geven ze 3 tips: de simkaart te vervangen (al gedaan); handmatig de provider in te stellen (al gedaan) en de verbinding op 3G te zetten omdat de 4G verbinding niet overal optimaal is. Dat laatste is waar, maar kan ik gelijk verwerpen omdat mijn oude telefoon het wel gewoon doet op het 4G netwerk.

Ik heb zojuist een klacht ingediend bij Mobiel.nl waar ik het toestel heb gekocht en gevraagd om een passende oplossing.

Wordt vervolgd weer dus...
0 Likes
Daanv0
First Poster
Opties
Zelfde hier. Verbinding 4g is niet te doen
0 Likes
Bart Go
Apprentice
Opties

Ik heb hetzelfde probleem; ook her wordt het er niet beter op. Zowel regulier bellen als databellen hapert. Verbinding wordt er na tijdje (pakweg 15 min) uitgegooid en daarna frequent.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Goedemorgen, @Bart Go.

Welkom op de Samsung Community!

Ervaar je dit ook als je je telefoon tijdelijk hebt opgestart in de Veilige Modus?

En heb je de tips die hierboven staan ook geprobeerd?

Wat is het typenummer van jouw telefoon?

Is deze ook bijgewerkt met de laatste update?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Bart Go
Apprentice
Opties

Dank voor je reactie @martijnK.
Inmiddels heb ik de telefoon omgeruild. Ik zat nog binnen de 14dagen aanschaftermijn en het probleem bleek, ondanks de stappen die hierboven werden geadviseerd, aanhouden. Het betrof de S21 Ultra.
Ik heb sinds eergisteren een nieuwe mobiel (zelfde type). Dat leek goed te gaan tot gistermiddag ineens weer de verbinding er uit klapte terwijl ik in gesprek was. Of dat incidenteel was weet ik nog niet dus dat wacht ik even af. De veilige modus tip heb ik nog niet geprobeerd. De next step die ik ga proberen als het probleem zich ook vandaag manifesteert. Ik kom er op terug... (fingers crossed)

MartijnK
MegaStar
Opties

@Bart Go

Een andere mogelijkheid is om de netwerkverbinding naar 4G om te zetten. Ga hiervoor naar Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus.

Staat de optie bellen via Wi-Fi ook ingeschakeld?

Ik blijf in de buurt 😉 Goed weekend alvast! 

Groeten,

Martijn

0 Likes
Bart Go
Apprentice
Opties

Ja, beide simkaarten staan nu op - zonder de 5G - verbinding bellen. De bellen via wifi staat aan. Is dat goed? (wel beetje gek dat je een 5G telefoon koopt die niet op 5G kan bellen en evt ook niet via wifi... Wat is dan het probleem? Hardware? Of wachten op een software update?)

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@Bart Go

Uiteraard behoor je met jouw nieuwe telefoon ook te kunnen bellen met het 5G netwerk. om het één en ander uit te sluiten zullen we wat testen moeten doen. Bellen via Wi-Fi inschakelen is verder prima. 

Wanneer de software hiervoor verantwoordelijk is zal dit met een software update ook worden opgelost. Via je provider kun je ook het netwerk laten testen want ook dit kan invloed hebben hierop.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Svendonna
First Poster
Opties

Is er al een oplossing gevonden? Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn S10. Mensen zeggen heel regelmatig dat ik onverstaanbaar ben, omdat het geluid steeds wegvalt. Zodra ik oortjes indoe of hem op luidspreker zet is het probleem opgelost.

Het valt me vanuit mijn ooghoek op dat het scherm steeds aan gaat tijdens het bellen. De telefoon heeft steeds niet door dat hij aan mijn oor zit, terwijl ik ondertussen heel bewust mijn telefoon zo stil en strak mogelijk tegen mijn hoofd hou... Het zal dus wel te maken hebben met het schakelen tussen verschillende microfoons. En dat misschien een van beide stuk is?

0 Likes