Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

slechte kwaliteit camera S10

(Onderwerp aangemaakt op: 31-05-2019 04:13 PM)
15561 Weergaven
Rooverz
Navigator
Opties

Waarom is de camera van de S10 zoveel slechter als de S7????

 

Ik heb de laatste mei 2019 update geïnstalleerd met alle camera firmware upgrades. 

 

Fotos zijn nu doorgaans altijd overbelicht waardoor er bleke gezichten op staan en de foto's flets lijken. 

 

Tevens is er bizar veel ruis in foto's onder medium lichtomstandigheden en zien deze er korrelig en blokkerig uit (bv binnen, of buiten als het bewolkt is). De camera selecteert diafragma f2.4 met hoge iso en lange sluiterijd. Daarbij is de bewerkingen van de foto zeer slecht. Het is echt niet om aan te zien hoe slecht de kwaliteit is. 

 

Wij hebben de S10 gekocht omdat we dachten het beste op camera gebied te kopen. Maar de S7 presteert duidelijk heel veel beter opndoorgaans alle foto's (muv heel weinig licht foto's).

 

Samsung, wordt dit opgelost, anders gaat de S10 terug! 

231 Antwoorden
NadiaS
Supervisor
Opties

Hebben jullie al eens een hard reset uitgevoerd? 


---------
Signature-Note10
"Open different doors, you may find a you there that you never knew was yours. Anything can happen.“
0 Likes
Rooverz
Navigator
Opties

Hoi @NadiaS,

 

Het gaat (in mijn geval) om toestellen van nog geen twee weken oud. Mijn vrouw heeft vanuit de doos de meeste recente software op haar telefoon gehad. Mijn telefoon heb in nieuw uit de doos geüpdate met de laatste software, toen deed dit probleem zich al voor. Daarna heb ik de telefoon helemaal opnieuw geïnstalleerd (terugzetten naar fabrieksinstellingen) maar ook daarna nog steeds het probleem.

 

Het zit duidelijk in de camera sofware waardoor deze te lang de f2.4 diafragma aanhoudt en niet overgaat naar f1.5. Pas bij echt donkere situaties schakelt deze door naar f1.5. Doordat de camera ervoor kiest om f2.4 te grebruiken wordt er meteen voor een hogere iso waarde en langere sluiterijd gekozen. Daarbij is de beeldverwerking kennelijk ook niet optimaal. Als ik zelf de f1. 5 diafragma kies en de rest op auto laat staan kiest de telefoon wel een lagere iso waarde en kortere sluiterijd en zien de foto's er een heel stuk beter uit.

 

Ik neem aan dat je de voorbeeld foto's hebt gezien? 

0 Likes
NadiaS
Supervisor
Opties

Ik heb de foto's inderdaad gezien! Waar heb je het toestel aangeschaft?


---------
Signature-Note10
"Open different doors, you may find a you there that you never knew was yours. Anything can happen.“
0 Likes
Rooverz
Navigator
Opties
Hoi NadiaS,

Mag ik vragen waarom de plek waar ik het toestel heb aangeschaft relevant is voor dit probleem?

In mijn optiek is dit probleem duidelijk reproduceerbaar (op meerdere toestellen) en ook herleidbaar naar de potentiële oorzaak.
Ik begrijp dan ook niet op welke manier de winkel van aanschaf invloed heeft op dit probleem?
NadiaS
Supervisor
Opties

Omdat je dan terug zou kunnen gaan naar de winkel 😉 Na een hard reset is het enige wat ik jou aan kan raden om langs een servicepunt van ons te gaan zodat er iemand met je mee kan kijken.


---------
Signature-Note10
"Open different doors, you may find a you there that you never knew was yours. Anything can happen.“
0 Likes
Rooverz
Navigator
Opties

Hallo Nadia, 

 

Daar gaat het probleem niet mee worden opgelost. Het is geen hardware fout of instellingenfout, maar het is een software probleem/bug.

Ik ben er meer bij geholpen als dit probleem bij een afdeling terecht komt die invloed heeft op het software/bug gedeelte. Wat kan je hierin betekenen? 

0 Likes
NadiaS
Supervisor
Opties

Als er iets niet goed werkt op je nieuwe toestel kun je dit binnen twee weken melden bij de winkel. Het is niet bij ons bekend en daarom wil ik je doorverwijzen naar ons servicepunt. Mocht het dan inderdaad een softwarematig iets zijn, kunnen zij je hier verder advies over geven. 


---------
Signature-Note10
"Open different doors, you may find a you there that you never knew was yours. Anything can happen.“
0 Likes
Rooverz
Navigator
Opties
Hoi Nadia,
Ik voel me nu een beetje van het kastje naar de muur gestuurd en vraag me daarbij af of je helder hebt wat het probleem is? Op wat voor manier kunnen zij mij dan advies geven over de software?

Hoe gaan jullie er mee om als er via dit forum een software bug wordt gemeld? Kan je dit wel intern doormelden? Of vermeld je mensen dan ook door naar een servicepunt?
0 Likes
Rooverz
Navigator
Opties

Voor de andere forum leden met hetzelfde probleem: meld het duidelijk en telefonisch bij Samsung (heb ik zelf net gedaan) . Het wordt dan intern doorgezet. Hoe meer mensen dit probleem melden hoe sneller het aandacht gaat krijgen bij Samsung!

 

Samenvattend komt het hier op neer: bij medium lichtomstandigheden (bv overdag binnenshuis), kiest de auto mode niet automatisch het juiste diafragma, waardoor ook de verkeerde iso waarden en sluiterijd worden gekozen. 

Nu komt het vaak voor dat de camera bijvoorbeeld kiest voor f2.4 met iso 320 en sluitertijd van 1/50. De camera zou eigenlijk moeten kiezen voor f1. 5 met iso 200 en sluiterijd 1/50. (f2.4= kleine lensopening, f1.5 = grote lensopening). 

 

0 Likes
NadiaS
Supervisor
Opties

Als dit een bug is dan zou het moeten betekenen dat veel meer S10 gebruikers dit zouden moeten ervaren. Aangezien dit niet het geval is probeer ik verder te troubleshooten en daarom verwijs ik je door naar een servicepunt.


---------
Signature-Note10
"Open different doors, you may find a you there that you never knew was yours. Anything can happen.“
0 Likes