op 15-02-2022 04:54 PM
Sinds kort maakt mijn smartphone geen connectie meer met Android Auto in mijn wagen via usb c. De smartphone laadt wel op maar wanneer ik tracht om met Android auto te verbinden, laadt hij uiteindelijk ook niet meer op. Een andere, nieuwe kabel gebruiken helpt niet, via de hdmi poort ook niet. Wanneer ik mijn vriendin haar Samsung gebruik, maakt deze zonder enig probleem verbinding met Android Auto, met dezelfde kabel en via dezelfde usb c poort.
Als ik nadien mijn smartphone via usb c met mijn laptop wil verbinden, krijg ik de melding 'usb device not recognized'. Als ik het toestel herstart, wordt hij wel herkend door mijn laptop. Echter proberen verbinding te maken met Android Auto en we zijn weer van voorafaan.
Ik heb reeds alles geprobeerd zonder resultaat: reinigen usb c poort, soft reset en zelf reset naar fabrieksinstellingen. Vooraleer ik het toestel voor reparatie zou opsturen en het toestel een paar dagen kwijt ben, wens ik toch even te luisteren of de community raad weet.
op 17-02-2022 10:02 AM
Hi @Members_KMuoQfp, goedemorgen.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder!
Zo te lezen heb je zelf al het één en ander geprobeerd om dit te verhelpen 💪 Heb je je telefoon na het terugzetten van de fabrieksinstellingen ook als nieuw ingesteld of heb je hierbij een back-up teruggeplaatst?
Via de Samsung Members-app kan je het één en ander testen, open de Samsung Members-app en kies onderin voor Ondersteuning. Bij het kopje Diagnoses kies je voor Testen weergeven, hier zie je een aantal opties die te maken hebben met de USB-aansluiting, wat is het resultaat van deze testen?
Naast opsturen hebben we ook de mogelijkheid om langs te gaan bij één van onze service punten, kijk hier waar we zitten: Samsung Service Centers | Samsung Nederland
Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn