op 25-03-2021 10:46 AM
Sinds een maandje ofzo inmiddels mijn Galaxy S21+ in bezit, nu heb ik al sinds dag één last van het feit dat Whatsapp web notificaties niet geeft en zelfs verbinding verliest met mijn telefoon. Uiteraard contact gehad met Samsung, dat moest 2 weken duren voordat ze überhaupt eruit waren wat ik bedoelde, die kwam met het advies mijn telefoon naar een service center te brengen en ik dus mijn telefoon tijdelijk kwijt ben. Kon dat advies niet gelijk al, en niet 2 weken van mijn tijd verspillen met standaard vragen?! Om nog maar niet te spreken over hoe irritant het is dat je élke keer weer eerst Sam te spreken krijgt eer een medewerker je te woord staat.
Nu zit ik verder op internet te lezen en heel veel mensen schijnen hier last van te hebben en is het dus wel degelijk een software- of toestelfout.
Ga er vanuit dat er in de NL community meer mensen er ook last van hebben, en zo ja, hebben jullie al een oplossing gevonden?
Het is toch gewoon kwalijke zaak zo'n bekend probleem niet bekend is of erkend wordt door de Samsung webcare. Mocht er iemand van Samsung mee lezen, ik verwacht hier spoedig een oplossing op want zoals het nu is voldoet het toestel voldoet niet aan de verwachtingen.
Hoe dan ook voor mij de laatste keer een Samsung, wat een belabberde serviceafdeling zeg... Volgende keer lekker Xioami.
25-03-2021 04:17 PM - bewerkt 25-03-2021 04:23 PM
op 26-03-2021 11:19 AM
Hi @Steephsel,
Dit hoor ik voor het eerst. Wat heb je zelf al geprobeerd zoals Dirk ook vroeg?
Om je verder te helpen, hebben we wel wat meer informatie nodig 😉
op 29-03-2021 11:42 AM
Hoi Dirk,
Sinds mijn post is op de aangegeven Link 2 inderdaad ook te lezen dat de batterij een paar keer leeg moet zijn gegaan, dit was voor mij nog niet echt het geval geweest en heb ik sinds dien een paar keer laten gaan zoals aangegeven. Helaas nog steeds zonder resultaat, vandaag weer uitgeprobeerd in dezelfde situatie als voorheen en de verbinding valt nog steeds met grote regelmaat weg. Wellicht moet ik het nog een paar keer proberen maar wilde mijn topic niet dood laten bloeden zullen we maar zeggen.
Zoals je zelf ook aangeeft in de copy/paste is dit wel echt een Samsung dingetje, hard- of software met de laatst series.
Alle standaard dingen als optimization etc, heb ik bij mijn weten geprobeerd. Sleeping apps uit gezet, in Developer heb ik zelfs aan gezet "Mobile data always active". Kwa opties denk ik niet dat er nog iets is dat ik kan proberen, tenzij er hidden features ofzo zijn
29-03-2021 11:43 AM - bewerkt 29-03-2021 11:44 AM
Hoi BruceH,
In het verleden heb je mij wel vaker geholpen met adviezen, dus ik hoop dat je dat nu weer kunt. 🤣
Zoals ik ook aan Dirk antwoord, de meeste standaard/simpele dingen denk ik wel geprobeerd te hebben. Toggletje aan of uit etc.
Welke informatie zou je nog meer van me nodig moeten hebben?
op 31-03-2021 09:15 AM
Hi @Steephsel,
Lastig te zeggen waar het aan ligt. Je bent ook de eerste (en laatste) die ik hierover heb gehoord. Aangezien het een issue is met een third party app, kunnen wij als fabrikant zijnde hier helaas niets mee.
Heb je dit ook met Whatsapp zelf besproken?
op 01-04-2021 10:02 AM
Lijkt mij persoonlijk raar als het aan Whatsapp zou liggen, gezien het nooit een probleem was met mijn S10+, van de een op andere dag was het ineens na de levering van mijn S21+. Het zou kunnen en zou ze kunnen contacten, tot op heden heeft niets geholpen, ook de suggesties niet van een x aantal keer laten leeglopen etc.
Heb net nog een toggle gevonden bij Whatsapp > App Info > Mobile Data en dan "Allow data usage while data saver is on", deze heb ik aangezet. Ondanks dat de algehele datasaver niet aan staat kan het misschien nog iets uithalen hoop ik.
op 13-04-2021 11:40 AM
Ik ben uiteraard nog even verder aan het proberen geweest, het ligt aan 4G+/5G waarbij het vaak weg valt. Op 3G heb ik er geen last van. De dekkingskaart van Tele2/T-Mobile geeft aan dat hier goede dekking zou moeten zijn.
Wellicht het signaal toch te zwak of de 5G ontvanger te zwak?