Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Probleem bij versturen video via WhatsApp

(Onderwerp aangemaakt op: 18-09-2023 10:54 PM)
2032 Weergaven
MemberAn
First Poster
Opties
18/09/23 
Ik heb nog niet zo lang een Samsung galaxy S21 fe. Bij een video versturen via WhatsApp, wordt de video erg slecht. Het beeld trilt, de kleuren veranderen (worden lichter en slechter). Tijdens het uploaden vd video op WhatsApp zie ik het al gebeuren, het beeld 'verspringt' naar een rare lichtere kleur. De video's op mijn telefoon zijn gewoon goed. Als ik een video van iemand anders krijg via WhatsApp, en ik stuur vervolgens deze video via WhatsApp naar mezelf, dan blijft de video wel goed? Ik ben nu ook in contact met WhatsApp Support, maar tot nu toe zonder resultaat. Ik las dat zoiets al vorig jaar gaande was bij voornamelijk de Samsung galaxy S21 serie, maar met deze nieuwe Samsung galaxy S21 fe dus nog steeds (met Android 13 inmiddels). Ik heb mijn telefoon al opnieuw opgestart, de WhatsApp app opnieuw geinstalleerd, en video's in andere stand opgenomen. Maar alles zonder resultaat. Heeft iemand nog een goede suggestie?
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/48jvQPJ

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
7 Antwoorden
Neo001
Legend
Opties
WhatsApp vermindert de kwaliteit van de video. U kunt de nieuw geïntroduceerde HD-modus proberen (kleine verbetering ten opzichte van de standaardmodus). Om de kwaliteit van de video te behouden, uploadt u deze naar Google Drive of Foto's en deelt u de link vervolgens via WhatsApp. Samsung QuickShare is ook een goede optie.

Screenshot_20230919_073734_WhatsApp.jpg
0 Likes
MemberAn
First Poster
Opties
Nee, dat is niet wat er aan de hand is. Door WhatsApp vermindert de kwaliteit inderdaad, dat heeft met het comprimeren vd video te maken bij het versturen. Maar er blijft voldoende kwaliteit over. Hier is iets anders aan de hand, ik zie het gebeuren bij het uploaden als ik de video met WhatsApp verstuur. Voorheen nooit last van gehad, dan was de verstuurde video dus nog steeds van voldoende kwaliteit. En als ik een video die ik van iemand anders via WhatsApp heb gekregen, vervolgens zelf doorstuur via WhatsApp, het gewoon goed gaat. Beeld gaat niet trillen en de kleuren veranderen niet, het beeld wordt niet wazig?
0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/48jvQPJ

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Members_j1Df6RF
First Poster
Opties

Beste, heeft u dit probleem kunnen oplossen? Ik heb namelijk hetzelfde

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Members_j1Df6RF,

Bedankt voor jouw bericht. Bij het versturen van video's via WhatsApp worden ze kleiner gemaakt, waaronder de resolutie. Dit heeft het verlies in kwaliteit als gevolg. Om dit te omzeilen kan je het als Document sturen in plaats van als Video. Kan je dit uitproberen?

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Members_UeTJ9KP
First Poster
Opties

Beste An, ik heb precies hetzelfde wat jij omschrijft. Hoe heb jij dit toendertijd nog opgelost? Groetjes 

0 Likes
DaphneG
Moderator
Moderator
Opties

Hi @Members_UeTJ9KP, bedankt voor jouw bericht en welkom op de Community!

Heb je bovenstaande stappen al doorgenomen? Deze kunnen tot de oplossing leiden.

Groetjes,

Daphne

0 Likes