Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

S21, geen verbinding in Duitsland

(Onderwerp aangemaakt op: 09-05-2022 10:21 AM)
2522 Weergaven
Limbo2121
Pathfinder
Opties

Hallo, ik heb sinds 3 maanden een S21 met een vodafone-abonnement (zakelijk). In maart in Dubai en Qatar geweest, geen probleem. Thuis in Nederland, geen probleem. Gereist naar Italië met de auto, steeds problemen in Duitsland, gewoon bij de grensovergang helemaal geen bereik, bij herstarten wel maar na verloop van tijd weer helemaal niks, niet kunnen bellen en gebeld worden maar ook geen data. Dat deed zich ook voor toen we Zwitserland binnenreden maar in het hotel even de telefoon opnieuw opgestart en daarna 2 weken geen problemen meer, ook niet in Italië maar toen we Duitsland weer binnenreden, je raadt het al, weer geen verbinding. Om gek van te worden. Hiervoor een S9 gehad en nooit enig probleem ermee gehad. Und jetzt? De zaak ligt ook voor bij Vodafone maar als ik alles hier zo lees dan lijkt het toch echt aan het toestel te liggen. Kom er maar in Bruce! 🙂

0 Likes
Spring naar oplossing
39 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Om na te gaan of dit met een update vanuit ons kan worden verholpen, is het insturen van een foutrapport belangrijk. Omdat het enkel met Vodafone gebeurt is ook geen gek idee om dit bij hen neer te leggen. 

Aan de hand van een foutrapport kunnen mijn collega's op de R&D afdeling dit ook verder uitpluizen. 

Wellicht is het een optie om vanuit je werkgever een SIM kaart te krijgen van een andere provider 😇 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Limbo2121
Pathfinder
Opties
Dank je. Ik heb al bericht gekregen hem te laten repareren. Op de vraag wat er dan mis is kreeg ik als antwoord dat ze niks gevonden hebben. Mooi is dat. Ik ga mijn werkgever vragen om een nieuwe telefoon. Hopelijk mag ik switchen naar IPhone
0 Likes
Limbo2121
Pathfinder
Opties
Toestel dan maar opgestuurd naar technische dienst die uiteraard niks konden vinden, had ik al vooraf kunnen aangeven, en doorgeleid naar hoofdkantoor om te kijken wat er moet gebeuren.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Houd je ons verder ook op de hoogte van de ontwikkelingen?

Groeten,

Martijn

0 Likes
Limbo2121
Pathfinder
Opties

Toestel terug van Samsung. Ze hebben niks kunnen vinden, verbaast me niks, en verwijzen door naar Vodafone. Inmiddels ligt bij mijn werkgever de vraag voor of ik kan switchen naar een ander toestel.

0 Likes
Limbo2121
Pathfinder
Opties
Van werkgever nieuwe S21 gekregen. Nu wel bereikbaar in Duitsland echter wel vaak met uitval terwijl de Neo van mijn vrouw wel gewoon bereik had. Nieuw is dat het internet het niet meer doet. In Zwitserland net na de grens kwamen wat berichten binnen maar daarna geen internetverbinding meer, idem in Italië. Het wordt steeds gekker. Enfin, ook dit toestel gaat terug. Iphone here I come.
0 Likes
Limbo2121
Pathfinder
Opties
Vodafone hier in Italië nog even alles laten checken. SIM in telefoon van mijn vrouw gedaan, daar wel bereik. Kortom, het ligt aan het toestel. Overigens wel niet netjes om nergens meer op te reageren @MartijnK
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@Limbo2121

Ik zal alleen reageren als ik een toevoeging heb of je verder kan helpen. Daarbij heb je zelf al aangegeven de overstap te maken, waarom zou ik daar nog een reactie op geven?

Wanneer het aan het toestel ligt kan je deze aanmelden voor een reparatie, kijk hier voor meer informatie: Samsung Reparatie: Smartphone, Tablet, TV | Samsung Nederland

0 Likes
Oplossing
Limbo2121
Pathfinder
Opties
Het lek is boven. Kreeg verleden week een IPhone van het werk. Deze geïnstalleerd, wat een drama als je overstapt van android naar iOS. Enfin, na twee dagen alles redelijk in orde. Sta ik op maandag op, toestel zwart en niet meer aan te krijgen. Snel teruggestuurd en besloten mijn S21 te houden; beter een gebrekkige in het buitenland dan iets.met iOS. Onderweg bereik tot in Italië (dus opeens wel in Duitsland zij het na herstart, daar), na de grens hield het op. Uiteindelijk toch aan het werk gekregen door alle andere APN's dan Vodafone, er stonden er een stuk of 8, te verwijderen. Dat had Vodafone al eerder aangegeven alleen kon ik ze niet verwijderen. Vandaag kwam ik er achter dat dat lukt als je in de instellingen van zo'n APN zit. En voila, direct 4g. Dit draadje mag eindelijk op slot.
0 Likes
Limbo2121
Pathfinder
Opties
Mss kan @MartijnK even aangeven wiens "schuld" dit is. Op elke S21 dus ongeveer 10 APN's waar er maar 1 mag staan. Lijkt me niet aan Vodone te liggen, is immers software. En waarom heeft de technische dienst van Samsung dat niet gezien? Blijft een heel raar verhaal dit. En nu stop ik er ook mee.
0 Likes