Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

S21 batterij drastisch verslechterd

(Onderwerp aangemaakt op: 21-11-2023 01:14 PM)
990 Weergaven
Amii2
Student
Opties
Ik heb mijn S21 nu 2.5 jaar in gebruik. Dat de batterij na verloop van tijd achteruit gaat is begrijpelijk en dit gebeurde ook geleidelijk tot 2 weken terug. Van de ene dag op de andere is mijn batterij opeens drastisch verslechterd. Enkele voorbeelden hiervan: is de batterij 40%, een minuut later 23% en weer een minuut later 0%. Andere keer sprong het van 36% gelijk naar 0%. Of leg ik m'n mobiel neer met 50%, 5 minuten later is het al 28%.

Wat ik de afgelopen week heb geprobeerd om het probleem op te lossen:
- mobiel herstarten
- apps gelijk sluiten na gebruik
- apps geforceerd stoppen
- ongebruikte apps verwijderd
- batterij geoptimaliseerd
- apps geoptimaliseerd of laten slapen
- 5g uitgezet
- batterij diagnose gedaan via Samsung Members app en die geeft aan dat de batterij normaal is
- op 19 november de nieuwste software update gedaan, maar tevergeefs geen verandering (android 13, ui 5.1)

Ik heb afgelopen tijd geen nieuwe apps gedownload. Mijn gebruiksduur en manier van gebruik is ook niet veranderd. Hoe kan het dat de batterij plotseling zo erg achteruitgaat waardoor ik nu zelfs 4x per dag moet opladen? Tot 2 weken terug hoefde ik maar 1x per dag op te laden. Is batterij vervanging/nieuw mobiel de enige oplossing of zijn er andere algemene problemen bekend waarvan ik niet op de hoogte ben?
0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Amii2 ,

Dat kan soms gebeuren ja de batterij is waarschijnlijk aan het einde van de levensduur. Ik zou zo spoedig mogelijk de batterij laten vervangen. Je zou de klantenservice van Samsung kunnen bellen en een afspraak maken bij een servicepunt, je kunt ook het toestel laten ophalen en dan wordt de batterij vervangen. Dat kan via hier https://bit.ly/2jwV3SJ

Mocht je in de toekomst nog batterijtips willen dan is er nog een leuk topic over ook😋

https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s22-s22-s22-ultra/batterijduur-verbeteren-op-je-galaxy-to...

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Amii2
Student
Opties
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden! Ik had gelijk een afspraak gemaakt bij een Samsung experience store en kreeg echt top service. Bleek dat m'n batterij opgezwollen was. Dit had ik niet in de gaten omdat ik een hoesje omheen had. Heb een nieuwe batterij en m'n mobiel werkt nu weer naar behoren. Ben zeer tevreden met de hulp!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 Antwoorden
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Amii2 ,

Dat kan soms gebeuren ja de batterij is waarschijnlijk aan het einde van de levensduur. Ik zou zo spoedig mogelijk de batterij laten vervangen. Je zou de klantenservice van Samsung kunnen bellen en een afspraak maken bij een servicepunt, je kunt ook het toestel laten ophalen en dan wordt de batterij vervangen. Dat kan via hier https://bit.ly/2jwV3SJ

Mocht je in de toekomst nog batterijtips willen dan is er nog een leuk topic over ook😋

https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s22-s22-s22-ultra/batterijduur-verbeteren-op-je-galaxy-to...

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Amii2, goedemorgen.

Goed dat je ons een bericht stuurt. Zo te lezen heb je al een hoop geprobeerd om dit te verbeteren. Het is misschien wat rigoureus maar wellicht dat het terugzetten van je telefoon naar de fabrieksinstellingen dit kan verhelpen. 
Wanneer je je telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen maak dan eerst een back-up van je telefoon en vergeet WhatsApp daarbij niet 😇 Stel je telefoon vervolgens als nieuw in en zet alleen een back-up terug van je contacten en media bestanden, stel je apps één voor één in vanuit de Google PlayStore en Galaxy Store.

Maakt ook dit geen verschil dan kan je met de tip van @Patrick je telefoon aanmelden voor een serviceverzoek.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Oplossing
Amii2
Student
Opties
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden! Ik had gelijk een afspraak gemaakt bij een Samsung experience store en kreeg echt top service. Bleek dat m'n batterij opgezwollen was. Dit had ik niet in de gaten omdat ik een hoesje omheen had. Heb een nieuwe batterij en m'n mobiel werkt nu weer naar behoren. Ben zeer tevreden met de hulp!