Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

S20 FE 5G Android 12 update

(Onderwerp aangemaakt op: 15-01-2022 02:25 PM)
801 Weergaven
FurCi
Apprentice
Opties

Hoi! Zijn er meer mensen die na de update naar 12.0 (UI4.0) last hebben van audio problemen met spotify ? 
Ik gebruik inmiddels al een jaar een paar JBL True Wireless Flash oordopjes zonder enige problemen met deze telefoon, alleen na de update naar UI4.0 hapert het geluid in spotify zo ernstig dat het niet eens meer bruikbaar. Spotify is de enige app die hier last van heeft, de native muziek app of youtube geven bijvoorbeeld geen enkel probleem. Ook een andere koptelefoon gebruiken geeft geen enkele hapering  in het geluid (ook niet in spotify), het beperkt zich echt tot de JBL oortjes icm spotify.

Nee, het ligt niet aan de oortjes. De middag vóór het updaten nog gebruikt zonder problemen en ook op een ander apparaat net nog gebruikt zonder enig probleem. Ook als ik ze op m'n samsung TV of tab aansluit geen enkel issue (ook niet met spotify)

- Developer opties Offload A2DP-hardware uitschakelen aanvinken neemt een groot deel weg, maar niet alles.
- Bluetooth-AVRCP-versie aanpassen naar 1.4/1.6 ipv 1.5 lost niets op.
- koppeling verwijderen en opnieuw koppelen lost niets op. 
- Bluetooth cache legen lost niets op.
- factory reset lost zelfs niets op. 

Inmiddels dus een complete factory reset gedaan, bij de update van Android10 naar Android11 een vergelijkbaar gedonder gehad en dit heeft het toen weggenomen maar nu geen succes.

Iemand enig idee ? 

6 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Alles alles verder wel goed werkt lijkt het aan spotify te liggen. In dat geval is de app maker verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat in Android 12 alles goed werkt. Dus ik zou zeggen neem contact met hun op.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
FurCi
Apprentice
Opties

Dit zou je in eerste instantie wel verwachten, toch ligt het nog iets ingewikkelder aangezien mijn vriendin de zelfde telefoon heeft en het issue ook heeft (heeft de update nog niet gedaan). Vandaag verder gedoken in het probleem en een zooi aan het testen geweest. Het moment dat ik m'n WiFi verbinding uitzet is het probleem meteen weg. Het lijkt of er ergens in de combinatie Telefoon-JBL Oortjes-WiFi+Bluetooth iets mis gaat. 

- Spotify icm. JBL oortjes via bluetooth, WiFi aan - probleem bestaat.
- Spotify icm. JBL oortjes via bluetooth, WiFi uit - probleem bestaat niet.
- Spotify icm. Sennheiser koptelefoon via bluetooth, WiFi aan - probleem bestaat niet.
- Spotify icm. Sennheiser koptelefoon via bluetooth, WiFi uit - probleem bestaat niet.
- Spotify @ mate20 icm JBL oortjes via bluetooth WiFi aan - probleem bestaat niet.
- Spotify @ mate20 icm JBL oortjes via bluetooth WiFi uit - probleem bestaat niet.
- Music app icm. JBL oortjes via bluetooth, WiFi aan - probleem bestaat niet.
- Music app icm. JBL oortjes via bluetooth, WiFi uit - probleem bestaat niet.

Spotify app versie op Android11 en Android12 zijn hetzelfde. Vriendin heeft hetzelfde probleem bij haar met de autoradio (pioneer), zodra de WiFi verbinding verbroken wordt speelt deze muziek normaal af ipv haperend en versnellend. Bij de update van Android10 naar Android11 is een dergelijk probleem ook al voorgekomen, en heb toen met een factory reset het kunnen oplossen maar nu biedt dit vooralsnog geen succes.

Zoals gezegd, ik gebruik deze oortjes al sinds vorig jaar november met deze telefoon en direct voor het updaten naar Android12 heb ik er nog 2 uur zonder problemen gebruik van gemaakt. 

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Het lijkt mij dan toch een probleem met de oortjes zelf en de compatibiliteit met Android 12. Heb je de oortjes al geüpdatet?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Oplossing
FurCi
Apprentice
Opties

Het probleem zit 'm niet in de oortjes (zijn ook niet te updaten?) aangezien het bij autoradio en een ander merk koptelefoon ook voorkomt. Ook het feit dat het probleem bij de oortjes zich alleen voordoet als WiFi ingeschakeld is hint erop dat het issue daaraan gerelateerd is. Het probleem is nu voor de 2e keer onstaan na een OS update (10.0 > 11.0 en nu weer bij 11.0 naar 12.0) en met steeds meer trial & error stappen is er duidelijk wat nu uiteindelijk het probleem is. 

Na handmatig op m'n router het 5Ghz netwerk een ander SSID te geven dan het 2.4Ghz netwerk en handmatig met het 5Ghz netwerk te laten connecten de vinger op de zere plek kunnen leggen; de issues worden veroorzaakt door een WiFi verbinding op 2.4Ghz netwerk icm Bluetooth (zit ook op de 2.4Ghz band). Aan de router is niéts veranderd, de enige variabele die anders is geworden is het OS van de telefoon (11.0 -> 12.0). 

Bij wat zoekwerk blijkt dat eenzelfde issue bij meerdere samsung toestellen zich voorgedaan heeft. Kennelijk is er sinds de update een issue waarbij de telefoon dus niet automatisch het 5Ghz netwerk pakt en bij bepaalde BT apparaten kan dat dus voor storing zorgen. Uiteindelijk heb ik het nu kunnen oplossen door een handmatige kanaaltoewijzing voor het 5Ghz netwerk in te stellen (voorheen niet nodig) zodat ik voor zowel 2.4Ghz als 5Ghz netwerk wel hetzelfde SSID kan behouden. Voor nu aan deze kant opgelost, alleen jammer dat zowel hier als bij support er van uitgegaan wordt dat de oorzaak ergens anders ligt terwijl ik toch echt al eerder vast kon stellen dat het WiFi gerelateerd was. Iig bedankt voor het meedenken!

0 Likes
Roely
First Poster
Opties

Ja, sinds de update hapert mijn bluetooth wat ik stream naar verschillende oordopjes, autoradio en box.

Wat hieraan te doen?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Roely, goedemiddag.

Goed dat je ons een berichtje stuurt, we helpen je dan ook graag verder.

Heb je de netwerkinstellingen ook al eens gereset? Ga hiervoor naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten.
Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je Wi-Fi verbinding in de buurt hebt.

En ervaar je dit ook als je je telefoon hebt opgestart in de Veilige Modus? Kijk hier hier voor meer informatie over de Veilige Modus: Hoe kan ik mijn toestel starten in veilige modus? | Samsung Nederland

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes