Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Re: Samsung Gallery sync to OneDrive.

(Onderwerp aangemaakt op: 24-09-2022 01:04 PM)
615 Weergaven
Members_aDf9G8D
First Poster
Opties

Ook ik heb dit probleem met mijn Samsung s20 plus maar wat ik hier nog niet lees is dat als je de hele Whatsapp images in galerij HANDMATIG deelt naar de Whatsapp map in Onedrive dat dat lukt maar dat er vervolgens in Galerij een nieuwe Whatsapp map automatisch gesynchroniseerd terugkomt in Galerij . 

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Neo001
Legend
Opties

Hallo, In tegenstelling tot Google Foto's, waar zodra de foto's zijn geüpload, ze van de telefoon kunnen worden verwijderd, blijft de OneDrive synchroniseren met uw galerij. Als je verwijdert in Galerij, worden ze ook verwijderd in OnDrive en andersom geldt hetzelfde. Dus als de foto's in OneDrive staan, worden ze gerepliceerd in Galerij.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 Antwoorden
Oplossing
Neo001
Legend
Opties

Hallo, In tegenstelling tot Google Foto's, waar zodra de foto's zijn geüpload, ze van de telefoon kunnen worden verwijderd, blijft de OneDrive synchroniseren met uw galerij. Als je verwijdert in Galerij, worden ze ook verwijderd in OnDrive en andersom geldt hetzelfde. Dus als de foto's in OneDrive staan, worden ze gerepliceerd in Galerij.

Visje123
Voyager
Opties
Vreemd, ik heb ook een S 20 en werk veel met One Drive. Ervaar hierbij nagenoeg geen problemen. De Galerij app op je tel synch continue met de Samsung Galery Map (SGM) in One Drive (OD).
Om orde en overzicht te behouden, kan je dus het beste je bestanden in je SGM in OD verplaatsen naar zelf aangemaakte mappen in OD. In OD is nl. het opzetten van een mappenstructuur essentieel. Ik vermoed dat de WhatsApp map bij jou door OD is geplaatst en niet door jezelf?? Het kan zijn dat de WhatsApp images ook in de SGM map in OD staan??
Probeer het volgende: (voorbeeld)
1. Maak een hoofdmap Afbeeldingen met een submap WhatsApp aan. Je kunt natuurlijk ook alleen een map WhatsApp aanmaken.
2. Verplaats of deel een image in een map.
Verplaatste cq gedeelde bestanden naar zelf aangemaakte mappen worden hierna verwijderd uit de SGM in OD en vallen hiermee buiten het synchronisatie proces. Alles wat je plaatst in door jezelf gemaakte mappen staat veilig in OD en kan alleen door jezelf verwijderd worden.
3. Check of WhatsApp image ook in de SGM in OD staan. Zo niet. Verplaats of deel dan vanuit je WhatsApp map in OD. Alles wat je verplaatst naar je eigen mappenstructuur. wordt niet meer gesynchroniseerd met de Galerij app op je telefoon. Eenmaal verplaatst, kan je bestanden op je telefoon in de Galerij app veilig verwijderen. Goed voor de opslagreductie.
Ga niet meteen de hele mikmak tegelijk verplaatsen of delen maar probeer het eerst met 1 a 2 bestanden.
Succes ermee!
Visje123
Voyager
Opties
Ik heb nog een kleine aanvulling: had je misschien eventueel ook moeten zeggen hoe je een map in OneDrive maakt. Simpel en snel:
Open de OneDrive app. Tik onder aan het scherm op 'bestand' > Bestanden. Tik hier op het plus teken boven aan het scherm. Kies Map maken. Geef deze vervolgens een naam en druk op OK.
Ik werd in het begin ook helemaal gek van OneDrive. Kreeg alles in 3-voud op mijn telefoon te zien. Dat was snel over na dat Ik mappen had aangemaakt en vervolgens mijn foto's, video's e.d. er in had verplaatst. Als je een Windows PC hebt, kan je je bestanden zo in OneDrive schuiven. Werkt dus sneller.