Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Overige bestanden in interne opslag verwijderen

(Onderwerp aangemaakt op: 06-08-2022 03:53 AM)
51925 Weergaven
betelgeuze
Journeyman
Opties

Galaxy S21 5G 

Hallo

In juni 2021 heb ik een Samsung Galaxy S21 5G gekocht, met 128 GB interne opslag.

Nu zag ik toevallig dat 35 GB daarvan overige bestanden zijn. Ik heb al in mijn telefoon gezocht en op internet, maar kom er maar niet achter welke bestanden dat zijn en - belangrijker - hoe ik deze kan verwijderen.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Samen met systeembestanden zorgt dit ervoor dat mijn geheugen al voor 50% vol staat. Ik wil niet binnen afzienbare tijd tegen het probleem aanlopen dat mijn geheugen vol zit.

Alvast bedankt!

Groetjes

Screenshot_20220224-175303_My Files.jpg

Oplossing
REFLEXJE
Journeyman
Opties
Hoi! Ik heb mijn boosdoener gevonden die zo belachelijk veel gigabite in beslag genomen heeft; namelijk Outlook! Die app had 49,45 GIGABITE van mijn opslag ingenomen! 😳. Ik was nog steeds aan het onderzoeken wat het probleem kon zijn, apps overzetten naar mijn micro sd kaart. Tot ik op het laatst naar de Outlook app zat te kijken en dat naast de getallen 49,45 GB zag staan. Echt niet normaal! Ik had hem nog geüpdatet in de hoop dat het minder zou worden, maar dat was dus niet zo. Ik heb die app verwijderd. Gelukkig heb ik een echt goede e-mail app die ik al veel eerder had geïnstalleerd omdat ik ook problemen ondervond bij Outlook. Geen email meer kunnen verzenden, ineens al mijn emails kwijt. Toen zocht ik dezelfde email app als op mijn vorige telefoon, want daar had ik tenminste nooit problemen mee. Gelukkig had ik die toen nog kunnen vinden. Maar kreeg ook steeds melding dat die app mijn accu leeg zuigt. En nu dit dat deze app zoveel gigabites heeft ingehouden... Niet normaal!
Die Outlook app heb ik verwijderd nu, en kan nu tenminste weer genieten van ruim 80 gigabites aan vrije ruimte, hoe heerlijk! En dan hoeft mijn telefoon ook niet meer terug gebracht te worden naar de fabrieksinstellingen. Want dat is dan weer zo'n gedoe om hem weer zo te instellen zoals ik het nu heb.

Bedankt Martijn en betelgeuze voor jullie berichtjes.

Vriendelijke groet van REFLEXJE.
0 Likes
betelgeuze
Journeyman
Opties

Waw, da's inderdaad een behoorlijke hap opslag! Fijn dat je het gevonden hebt! Graag gedaan, ik heb eigenlijk niet echt geholpen.

0 Likes
REFLEXJE
Journeyman
Opties
Weet ik! Maar toch gewoon bedankt voor jullie berichtjes. Ik ben super blij dat ik het probleem gevonden heb. Die Outlook app is gewoon niet goed! Die hoef ik niet meer.
0 Likes
REFLEXJE
Journeyman
Opties
Oh ja, ik heb nu in totaal minder opslag ingebruik (47,3) dan dat die ene Outlook app aan opslag in ruimte nam. Ja nogmaals; echt niet normaal!
0 Likes
FemkeHout
First Poster
Opties

En welk mailprogramma heeft u nu in gebruik? Ik zit ook met dit probleem dat meer dan 50% in gebruik is door overige en systeem

0 Likes
REFLEXJE
Journeyman
Opties
Hoi FemkeHout. Excuus voor mijn late bericht. Ik gebruik nu Samsung mail.
Wiel75
First Poster
Opties

Bij mij was het telegram, 212 gigb.

Men moet in apps daar casch legen en het streepje berichten niet meer op oneindig zetten, maar op 1 of 3 weken zetten,  dan wordt alles wat langer is gewist 

plumarmadillo
First Poster
Opties
Kan iemand me uitleggen waarom 108gb voor het systeem? Screenshot_20230319_035449_My Files.jpg
0 Likes
Jimboo84
Black Belt 
Opties

Toen ik de telefoon kocht was het systeem ongeveer 60 GBof 70GB groot. Nu na 1 maand tijd is dit minimum +17GB gegaan. 

Systeem bevat toch alleen het Android OS toch?!

image

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @plumarmadillo, goedemorgen.

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! 

Verschillende apps maken gebruik van een eigen opslaglocatie voor de downloads en maken hierbij gebruik van het interne geheugen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld downloads voor een game maar ook aan de downloads van Spotify, Disney of Netflix, deze apps hebben de mogelijkheid om offline gebruikt te worden. Ook kunnen berichten apps een hoop ruimte innemen wanneer de bijlagen automatisch gedownload worden.

Om te voorkomen dat je opslag vol raakt kan je eventueel ook gebruik maken van clouddiensten voor je media bestanden.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes