24-02-2022 05:55 PM - bewerkt 24-02-2022 05:58 PM
Hallo
In juni 2021 heb ik een Samsung Galaxy S21 5G gekocht, met 128 GB interne opslag.
Nu zag ik toevallig dat 35 GB daarvan overige bestanden zijn. Ik heb al in mijn telefoon gezocht en op internet, maar kom er maar niet achter welke bestanden dat zijn en - belangrijker - hoe ik deze kan verwijderen.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Samen met systeembestanden zorgt dit ervoor dat mijn geheugen al voor 50% vol staat. Ik wil niet binnen afzienbare tijd tegen het probleem aanlopen dat mijn geheugen vol zit.
Alvast bedankt!
Groetjes
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 06-08-2022 03:53 AM
op 24-02-2022 06:04 PM
op 24-02-2022 06:25 PM
Hallo
De enige mappen waarin ik behoorlijk wat staan heb zijn foto's en video's. Daarin zal ik inderdaad eens kijken wat gewist kan worden. Maar valt dat niet onder afbeeldingen en video's?
Ik heb nu bvb een aantal documenten gewist maar overig is niks veranderd, integendeel. Nu staat er 35,29 GB i.p.v. 35,19. De prullenbak heb ik geleegd dus dat kan het ook niet zijn.
Ik heb een vermoeden dat er mappen zijn die ik niet zie. Systeemmappen heb ik aangezet, maar daarin durf ik niet teveel te prutsen, straks werkt mijn gsm niet meer.
24-02-2022 06:44 PM - bewerkt 24-02-2022 06:46 PM
op 24-02-2022 07:22 PM
Ik dénk dat ik het gevonden heb. Als ik onder "interne opslag - DCIM - camera" foto's wis, zakt overige bestanden. Het zal vermoedelijk toch met foto's en video's te maken hebben.
Waar kan ik de map WhatsApp vinden? Onder interne opslag zie ik hem niet staan. Dat zou ook wel eens een boosdoener kunnen zijn.
op 24-02-2022 07:26 PM
op 24-02-2022 08:26 PM
Vreemd, bij mij stopt het bij Samsung. Geen WhatsApp map te zien. Ik dacht onder DCIM maar ook niet.
Wat ik ook raar vind, is dat er in downloads niks staat.
op 27-07-2022 05:44 PM
op 28-07-2022 12:03 AM
Waw, da's wel heel extreem!
Ik heb uit nieuwsgierigheid eens gekeken en nu zit ik op 36,5 GB overige bestanden, dus het blijft stabiel zonder dat ik er iets aan doe. In totaal is er 63% van het geheugen gebruikt, maar ik heb momenteel veel filmpjes staan, die moet ik nog overzetten op pc en dan wissen op mijn gsm.
Hopelijk vind je een oplossing, je denkt dan een toestel met voldoende geheugen te kopen ...
op 29-07-2022 08:31 AM
Hoi @REFLEXJE, goedemorgen.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je graag verder. De conclusie die de medewerker van de MediaMarkt trekt klopt gelukkig niet! Je kan, als je wil, prima zelf je telefoon resetten en terugbrengen naar de fabrieksinstellingen, dit hoeft niet door een zogenaamde professional te gebeuren. Maak wel eerst een back-up van je gegevens en vergeet WhatsApp hierbij niet 😉 Het interne geheugen wordt gebruikt door onder andere het besturingssysteem, je krijgt hier ook regelmatig een update voor. Ook wanneer je in een app het één en ander download wordt dit in het interne geheugen opgeslagen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld downloads voor een game maar ook aan muziek of video's van bijvoorbeeld Spotify, Disney of Netflix, dit soort apps hebben de mogelijkheid om dan ook offline te gebruiken. Om te voorkomen dat je opslag vol raakt kan je ook gebruik maken van clouddiensten voor je foto's en video's. Omdat de camera's steeds betere video's en foto's maakt worden dit soort bestanden ook steeds groter, 30 sec. video op een 8K resolutie is ongeveer 500-800 Mb
Groeten,
Martijn