Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Overige bestanden in interne opslag verwijderen

(Onderwerp aangemaakt op: 24-02-2022 05:55 PM)
66907 Weergaven
betelgeuze
Journeyman
Opties

Galaxy S21 5G 

Hallo

In juni 2021 heb ik een Samsung Galaxy S21 5G gekocht, met 128 GB interne opslag.

Nu zag ik toevallig dat 35 GB daarvan overige bestanden zijn. Ik heb al in mijn telefoon gezocht en op internet, maar kom er maar niet achter welke bestanden dat zijn en - belangrijker - hoe ik deze kan verwijderen.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Samen met systeembestanden zorgt dit ervoor dat mijn geheugen al voor 50% vol staat. Ik wil niet binnen afzienbare tijd tegen het probleem aanlopen dat mijn geheugen vol zit.

Alvast bedankt!

Groetjes

Screenshot_20220224-175303_My Files.jpg

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
REFLEXJE
Journeyman
Opties
Hoi! Ik heb mijn boosdoener gevonden die zo belachelijk veel gigabite in beslag genomen heeft; namelijk Outlook! Die app had 49,45 GIGABITE van mijn opslag ingenomen! 😳. Ik was nog steeds aan het onderzoeken wat het probleem kon zijn, apps overzetten naar mijn micro sd kaart. Tot ik op het laatst naar de Outlook app zat te kijken en dat naast de getallen 49,45 GB zag staan. Echt niet normaal! Ik had hem nog geüpdatet in de hoop dat het minder zou worden, maar dat was dus niet zo. Ik heb die app verwijderd. Gelukkig heb ik een echt goede e-mail app die ik al veel eerder had geïnstalleerd omdat ik ook problemen ondervond bij Outlook. Geen email meer kunnen verzenden, ineens al mijn emails kwijt. Toen zocht ik dezelfde email app als op mijn vorige telefoon, want daar had ik tenminste nooit problemen mee. Gelukkig had ik die toen nog kunnen vinden. Maar kreeg ook steeds melding dat die app mijn accu leeg zuigt. En nu dit dat deze app zoveel gigabites heeft ingehouden... Niet normaal!
Die Outlook app heb ik verwijderd nu, en kan nu tenminste weer genieten van ruim 80 gigabites aan vrije ruimte, hoe heerlijk! En dan hoeft mijn telefoon ook niet meer terug gebracht te worden naar de fabrieksinstellingen. Want dat is dan weer zo'n gedoe om hem weer zo te instellen zoals ik het nu heb.

Bedankt Martijn en betelgeuze voor jullie berichtjes.

Vriendelijke groet van REFLEXJE.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
27 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Overige bestanden kan van alles zijn. Vaak zijn het bestanden en mappen op de interne opslag. Ik zou daar eens beginnen met kijken. Misschien mappen met documenten / muziek / foto's / video's? Ik heb zelf ruim 60GB aan overig maar dat is allemaal muziek dat ik in een map heb staan.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
betelgeuze
Journeyman
Opties

Hallo

De enige mappen waarin ik behoorlijk wat staan heb zijn foto's en video's. Daarin zal ik inderdaad eens kijken wat gewist kan worden. Maar valt dat niet onder afbeeldingen en video's?

Ik heb nu bvb een aantal documenten gewist maar overig is niks veranderd, integendeel. Nu staat er 35,29 GB i.p.v. 35,19. De prullenbak heb ik geleegd dus dat kan het ook niet zijn.

Ik heb een vermoeden dat er mappen zijn die ik niet zie. Systeemmappen heb ik aangezet, maar daarin durf ik niet teveel te prutsen, straks werkt mijn gsm niet meer.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Kijk eens in de mappen video's en downloads. Dat valt ook allemaal onder overig. Net al mijn downloads gewist en dat scheelde 3GB in overige bestanden 🙂 kijk ook in de map Whatsapp en dan Media hierin staan alle ontvangen en verzonden media sinds dat je WhatsApp hebt geïnstalleerd.
betelgeuze
Journeyman
Opties

Ik dénk dat ik het gevonden heb. Als ik onder "interne opslag - DCIM - camera" foto's wis, zakt overige bestanden. Het zal vermoedelijk toch met foto's en video's te maken hebben.

Waar kan ik de map WhatsApp vinden? Onder interne opslag zie ik hem niet staan. Dat zou ook wel eens een boosdoener kunnen zijn.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Whatsapp staat gewoon in de interne opslag 😉 Soms kijk je eroverheen. En ja mappen met foto's en video's zijn vaak de boosdoener.
betelgeuze
Journeyman
Opties

Vreemd, bij mij stopt het bij Samsung. Geen WhatsApp map te zien. Ik dacht onder DCIM maar ook niet. 

Wat ik ook raar vind, is dat er in downloads niks staat.

REFLEXJE
Journeyman
Opties
Hoi. Ik zit met het zelfde probleem, ben zo rond de 70 gb aan interne opslag kwijt. Heb begrepen van iemand die bij de Mediamarkt werkt dat het een fout in de software is, en dat je de telefoon het beste door een professional kunt gaan resetten. Dat kost weer geld. Ik heb sinds gisteren berichtjes gestuurd naar Samsung zelf. En gevraagd of ze hier iets aan kunnen doen bij de volgende software update. Want ik vindt dat Samsung hier iets aan moet doen. Zij zijn de degene die verstand hebben van die hele software. En dan hoeft het ons niks te kosten. Bij mij was het zelfs zo erg dat ik van die hele 128 gb helemaal geen opslag meer had. En dat lag nog nog niet eens zozeer door de foto's, video's of iets dergelijks wat fysiek is om te verwijderen of ergens anders over te zetten. Heel krampachtig heb ik inderdaad maar wat ruimte proberen te creëren door wat afbeeldingen over te zetten. Maar niet veel later zat ik zo weer op een enkel paar gigabite'jes. Van de week had ik mijn video's maar over gezet. Maar die software eet die gigabites gewoon op. Volgens de man van de Mediamarkt ligt aan een verkeerd software die steeds kopiën maakt van o.a. je foto's. Alleen kun je dat niet zien en verwijderen of eventueel overzetten ergens anders op. Samsung (een medewerk(ster)er) heeft hier nog niet op gereageerd. Ik stuur ze nu geregeld ook even een printscreentje van apparaat onderhoud, voor de stand van zaken.
0 Likes
betelgeuze
Journeyman
Opties

Waw, da's wel heel extreem!

Ik heb uit nieuwsgierigheid eens gekeken en nu zit ik op 36,5 GB overige bestanden, dus het blijft stabiel zonder dat ik er iets aan doe. In totaal is er 63% van het geheugen gebruikt, maar ik heb momenteel veel filmpjes staan, die moet ik nog overzetten op pc en dan wissen op mijn gsm.

Hopelijk vind je een oplossing, je denkt dan een toestel met voldoende geheugen te kopen ...

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @REFLEXJE, goedemorgen.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je graag verder. De conclusie die de medewerker van de MediaMarkt trekt klopt gelukkig niet! Je kan, als je wil, prima zelf je telefoon resetten en terugbrengen naar de fabrieksinstellingen, dit hoeft niet door een zogenaamde professional te gebeuren. Maak wel eerst een back-up van je gegevens en vergeet WhatsApp hierbij niet 😉 Het interne geheugen wordt gebruikt door onder andere het besturingssysteem, je krijgt hier ook regelmatig een update voor. Ook wanneer je in een app het één en ander download wordt dit in het interne geheugen opgeslagen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld downloads voor een game maar ook aan muziek of video's van bijvoorbeeld Spotify, Disney of Netflix, dit soort apps hebben de mogelijkheid om dan ook offline te gebruiken. Om te voorkomen dat je opslag vol raakt kan je ook gebruik maken van clouddiensten voor je foto's en video's. Omdat de camera's steeds betere video's en foto's maakt worden dit soort bestanden ook steeds groter, 30 sec. video op een 8K resolutie is ongeveer 500-800 Mb

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes