Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Onstabiel 4G signaal op S21 (BASE-netwerk)?

(Onderwerp aangemaakt op: 07-02-2021 12:45 PM)
2730 Weergaven
Yassine_8000
Journeyman
Opties

Hoi,

Sinds ik de S21 (gekocht via telenet) in gebruik heb, merk ik dat mijn 4G signaal minder stabiel is dan op mijn vorige telefoons (S10e & Note20). Bijvoorbeeld: terwijl ik mij gewoon op dezelfde plaats bevindt thuis, heb ik plots maar 1 streepje of 0 streepjes op mijn 4G signaal, na een halve minuut zijn het dan weer 3 of 4 streepjes. Dan na bv 10minuten goed signaal, heb ik weer 0 of 1 streepjes voor een halve minuut lang... Signaal lijkt dus totaal niet stabiel. Met mijn vorige samsung telefoons was dit het geval niet hier thuis, toen bleef het signaal stabiel op 3 of 4 streepjes. Ook bij mijn ouders thuis heb ik hetzelfde probleem gemerkt. Kan dit een defect toestel zijn, of gewoon kwestie van wachten op een software update?

Telefoon: S21 Exynos 128GB (LUX)
Netwerk: BASE

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Yassine_8000
Journeyman
Opties

Een factory reset zal niet meer nodig zijn, want het probleem lijkt opgelost te zijn na de nieuwe update van vandaag :smiling-face:

Toch bedankt voor de hulp. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
22 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Als ik zo de reviews lees van BASE dan is dit 1 van de slechtste providers ooit. Wellicht dat je daarom zo'n slecht bereik hebt.

Je zou eens moeten testen met een simkaartje van een andere provider om te testen of het dan beter gaat.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Yassine_8000
Journeyman
Opties

Normaal krijg ik morgen een proximus simkaart geleverd. Zal daarmee eens testen om te zien of het aan BASE ligt of niet. Thx.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Dat lijkt me idd een goede test.
Je kan ook nog even proberen om de netwerkinstellingen te resetten.
Instellingen > Algemeen Beheer > resetten > netwerkinstellingen resetten.
Lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat het aan het toestel ligt maargoed je weet maar nooit. Laat morgen maar weten hoe het afloopt.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Yassine_8000
Journeyman
Opties

Na een simkaart van proximus & orange geprobeerd te hebben, ben ik tot conclusie gekomen dat hetzelfde probleem zich ook voordoet bij deze providers, dus aan Base ligt het niet. Heb ook nog eens mijn simkaart getest in een Samsung S10e & Samsung A6. Op de S10e & A6 krijg ik ook hetzelfde zwak signaal maar het signaal "schommelt" over het algemeen minder erg dan op mijn S21. Na het analyseren van het signaal met *#0011# heb ik gezien dat de oorzaak is dat de S21 heel vaak verandert van band. Bv binnenhuis heeft hij een redelijk goed signaal op Band20 (-90dBm tot -100dBm), maar hij probeert heel vaak te switchen naar Band3 die een zwak signaal heeft (-110 tot 120dBm). Dit is dus de reden dat ik mijn signaal heel vaak zie veranderen van redelijk goed naar heel zwak. Op de S10e & A6 lijkt dit een beetje stabieler en verandert hij minder vaak naar Band3. De S21 lijkt dus heel agressief te zijn in het veranderen van frequentieband... Hoewel hij een goed signaal heeft op band20 probeert hij constant toch naar band3 te switchen, daarna ziet hij een zwak signaal op band3 en gaat hij weer terug naar band20... Dit blijft zo schommelen.

EDIT: netwerkinstellingen resetten heb ik ook reeds geprobeerd, maakte geen verschil.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Yassine_8000,

Als je dit met verschillende SIM-kaarten ervaart, raad ik je aan om het toestel eens te resetten.

Werkt het dan nog niet goed, dan kun je contact opnemen met de verkoper of gebruik maken van onze Ophaalservice: https://bit.ly/2jwV3SJ

rsz-846676
0 Likes
Oplossing
Yassine_8000
Journeyman
Opties

Een factory reset zal niet meer nodig zijn, want het probleem lijkt opgelost te zijn na de nieuwe update van vandaag :smiling-face:

Toch bedankt voor de hulp. 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Kijk eens aan, top! Bedank voor het doorgeven en fijn dat het is opgelost 👍

rsz-846676
0 Likes
Gerrie-1961
Explorer
Opties
Ik heb hier ook last van na de laatste update. Tel is al bij samsung geweest en alles werkt perfect ik heb kpn ook daar al geweest. 5G ook al uitgezet, ook het bellen gaat haperend of ik ben helemaal niet te horen
0 Likes
Snaatje69
Navigator
Opties

Ik heb ook regelmatig slecht bereik bij t mobile met de s 21

0 Likes