Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Niet-originele Samsung telefoon gekocht.

(Onderwerp aangemaakt op: 02-12-2021 07:16 PM)
1402 Weergaven
wuh
Explorer
Opties

Hallo. Vanwege de corona app die je tegenwoordig steeds meer nodig hebt, heb ik besloten een goedkope smartphone aan te schaffen. Ik had net al contact gehad met een aardige mevrouw van de klantenservice. Ze adviseerde me deze video met whatsapp te uploden maar dat heb ik niet. Daarom probeer ik het hier.

Toen ik op Aliexpress keek heb ik 1 van de eerste telefoons besteld zonder echt onderzoek te doen. De specificaties sprongen er wel uit en daarom heb ik deze ook gekozen denk ik. Mijn laptop van 10 jaar oud heeft al 4 gigabyte RAM en dezelfde harde schijf dus ik dacht dat 16gb en 512gb wel legitiem was voor een goedkope telefoon 10 jaar later. Het deden nog geen alarmbellen rinkelen. Toen ik de bestelling geplaatst had ben ik op Youtube gaan kijken en toen viel het kwartje meteen. Heb toen meteen de order geannuleerd maar de verkoper heeft de telefoon toch verstuurd.

Nu ik de telefoon binnen heb ben ik wat tests gaan doen wat ik via internet uitgevonden heb. Mijn kennis van smartphones is echter nihil. Kom allerlij dingen tegen als root en andere dingen om alleen maar een screen recoder te installeren. De telefoon zelf werkt ook niet echt mee. Traag en sluit dingen vanzelf af. Heb ook het idee dat de telefoon niet wil dat ik bepaalde dingen doe.

Ik zit nu in een dispuut met Aliexpress en ze hebben al vastgesteld dat de telefoon nep is. Ze vragen nog wel om wat duidelijker bewijs waardoor ik dit nogal omslachtig filmpje gemaakt heb. Wil ook niet zomaar te diep gaan omdat ik de telefoon niet wil vernielen.

Kan iemand me een tip geven wat ik het beste kan doen? Heb ondertussen van een vriendin een oude Samsung A3 te leen wat echt veel beter werkt. Voor de rest werkt mijn oude Nokia nog steeds prima. Of ik mijn geld nu wel of niet terugkrijg maakt niet veel meer uit. Kan deze telefoon niet verkopen en alleen nog gebruiken om iets van te maken. Ga me eens verdiepen in de mogelijkheden om er iets creatiefs mee te doen.

0 Likes
Spring naar oplossing
17 Antwoorden
wuh
Explorer
Opties

Dat is waar Patrick, Nu besef ik me dat. Op het moment koos ik voor de beste uit alle advertenties zonder ook maar onderzoek te doen. Ik vroeg me wel de specificaties af maar 512GB en 16GB vind ik niet vreemd klinken als ik mijn oude laptop vergelijk. Dom natuurlijk maar ik denk wel dat juist die hoge specificaties onbewust meegewogen hebben.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ja ik snap het helemaal, dit soort figuren moeten ook gewoon worden opgesloten. 16GB ram is momenteel de max kwa ram in telefoons, en die zijn allemaal fors boven de 1000 euro. 16GB heb je als normale gebruiker niet nodig. 6 tot 8 is zat.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
wuh
Explorer
Opties

Wellicht is die 5G iets voor in de toekomst. Dit hele drama is voor mij gestart met het potentiële 2G. Zonder dat en zonder corona had ik nog jaren kunnen genieten van de rust van een echte telefoon.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Meningen verschillen daar enorm😁 Mijn S20 Ultra heeft een 108 megapixel camera dus overal waar ik kom schiet ik professionele foto's. En dat is slechts het begin van wat deze telefoons allemaal kunnen.
wuh
Explorer
Opties

Ik kan dit antwoord ook omdraaien Patrick 🙂   Mijn Vintage Sansui AU-717 kan ook veel meer dan jouw moderne 11.1 home cinema versterker. Dat is ook het begin van analoge stereo.

Ik bedoel dit grappig en totaal niet om iets aan je advies af te doen. Ik zie wel duidelijk het vergelijk. Jij gebruikt een apparaat om iets moois te krijgen en benut daarvoor alles. Ik doe hetzelfde en gebruik een soldeerbout om instellingen te veranderen. Het principe blijft hetzelfde 🙂

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Had ik maar een home cinema set haha! Ik gebruik gewoon oordopjes voor alles😁
0 Likes
wuh
Explorer
Opties

Okee, bedankt voor alle hulp!  En laat de uitslag van het dispuut hier weten.

wuh
Explorer
Opties

Deze telefoon heb ik afgeschreven. Het dispuut is nog gaande maar wat de uitkomst ook is, ik kan deze telefoon niet verkopen of zelfs gratis weggeven. Dat geeft niet want het is leergeld. €78 is best veel voor mij, en alleen omdat ik met dat corona een smartphone nodig ga hebben.

Mijn plan nu is om deze telefoon naar een expert te sturen die dit gedrocht helemaal kan uitkleden. Die overwhelmend bewijs kan leveren aan Aliexpress. Het ziet er al naar uit dat ik mijn geld terug ga krijgen. Maar ik ga dit geld dan spenderen aan een goed doel waar ik een poll op dit forum wil openen.

Als Aliexpress mij in gelijk stelt is dat niet zo sterk. Dan heb ik gelijk en gaat de oplichting door. Als dit platform die telefoon eens goed door gaat lichten met experts kan er misschien een eind komen aan deze oplichting. Ik heb vertrouwen in de uitkomst van het dispuut voor mezelf.

Als deze telefoon uitgekleed gaat worden door experts zou dat wel echt een signaal aan Aliexpress zijn. Ik ben in de val getrapt na jaren goede ervaring met Aliexpress. Ik reken dit dan ook de verkoper aan. Ali vraagt terecht om bewijs. Ik heb genoeg aangeleverd hoop ik om mijn geld terug te krijgen. Hoe cool zou het zijn als experts deze telefoon helemaal ontleden zodat we samen Aliexpress kunnen overtuigen deze verkopers te weren?

0 Likes