Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Niet-originele Samsung telefoon gekocht.

(Onderwerp aangemaakt op: 02-12-2021 07:16 PM)
1390 Weergaven
wuh
Explorer
Opties

Hallo. Vanwege de corona app die je tegenwoordig steeds meer nodig hebt, heb ik besloten een goedkope smartphone aan te schaffen. Ik had net al contact gehad met een aardige mevrouw van de klantenservice. Ze adviseerde me deze video met whatsapp te uploden maar dat heb ik niet. Daarom probeer ik het hier.

Toen ik op Aliexpress keek heb ik 1 van de eerste telefoons besteld zonder echt onderzoek te doen. De specificaties sprongen er wel uit en daarom heb ik deze ook gekozen denk ik. Mijn laptop van 10 jaar oud heeft al 4 gigabyte RAM en dezelfde harde schijf dus ik dacht dat 16gb en 512gb wel legitiem was voor een goedkope telefoon 10 jaar later. Het deden nog geen alarmbellen rinkelen. Toen ik de bestelling geplaatst had ben ik op Youtube gaan kijken en toen viel het kwartje meteen. Heb toen meteen de order geannuleerd maar de verkoper heeft de telefoon toch verstuurd.

Nu ik de telefoon binnen heb ben ik wat tests gaan doen wat ik via internet uitgevonden heb. Mijn kennis van smartphones is echter nihil. Kom allerlij dingen tegen als root en andere dingen om alleen maar een screen recoder te installeren. De telefoon zelf werkt ook niet echt mee. Traag en sluit dingen vanzelf af. Heb ook het idee dat de telefoon niet wil dat ik bepaalde dingen doe.

Ik zit nu in een dispuut met Aliexpress en ze hebben al vastgesteld dat de telefoon nep is. Ze vragen nog wel om wat duidelijker bewijs waardoor ik dit nogal omslachtig filmpje gemaakt heb. Wil ook niet zomaar te diep gaan omdat ik de telefoon niet wil vernielen.

Kan iemand me een tip geven wat ik het beste kan doen? Heb ondertussen van een vriendin een oude Samsung A3 te leen wat echt veel beter werkt. Voor de rest werkt mijn oude Nokia nog steeds prima. Of ik mijn geld nu wel of niet terugkrijg maakt niet veel meer uit. Kan deze telefoon niet verkopen en alleen nog gebruiken om iets van te maken. Ga me eens verdiepen in de mogelijkheden om er iets creatiefs mee te doen.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Als je advies wilt over het aanschaffen van een nieuwe telefoon is dat ook mogelijk👍🏼😄 Lenen is natuurlijk niet voor altijd, een eigen telefoon is beter.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

17 Antwoorden
wuh
Explorer
Opties

Is er iets mis met het formaat van de video?

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Jammer om te horen dat je belazerd bent door een foute verkoper op AlieExpres. Ik zou nooit iemand aanraden om daar iets te gaan kopen.

Zou je een link kunnen sturen van de pagina waarop je het toestel hebt gekocht? Ben wel benieuwd wat voor toestel je dan precies hebt en of er mogelijkheden zijn.

Video's moeten eerst worden goedgekeurd door een moderator en die zijn al naar huis voor de avond 👍🏼

Post anders even wat foto's van het toestel hier.
Voorkant / achterkant / beide zeikant / bovenkant onderkant.

Je zegt 16GB RAM en 512GB opslag dit kun je controleren.

Ga naar Instellingen > batterij en apparaatonderhoud.

Bij opslag en geheugen kun je precies zien wat je echt hebt gekregen in dat nep toestel.

wuh
Explorer
Opties

Hoi Patrick. Bedankt voor je reactie. Dit digitale gedoe is niet al te makkelijk voor mij. Doe de ervaring nu gaandeweg op.

Heb wat foto's gemaakt en ook een screen van de originele advertentie op Aliexpress. Ik ben er achter gekomen dat die hele Android 1 grote manipulatie is. Op Youtube is hier veel over te vinden. De specificaties komen dus niet overeen.

Dat ik zonder onderzoek in deze scam getrapt ben is mij aan te rekenen. Ik ben niet bezig met smartphones dus lijken ze allemaal op elkaar. Deze sprong er blijkbaar uit. S21 had ik denk ik ook wel een keer gehoord of gezien waardoor dat vertrouwen kan opwekken.

Ik wil mijn geld terug op Aliexpress en mensen waarschuwen voor mijn fout. Ik moet opmerken dat ik Aliexpress niet meteen aan de schandpaal wil nagelen. Zij zijn ingesprongen in het conflickt tussen mij en de verkoper en hebben al erkent dat de telefoon nep is. Ik heb niet het gevoel dat ze zomaar partij kiezen tussen een Chinese verkoper en mij.

20211202_203008.jpg20211202_203017.jpg20211202_203031.jpg20211202_203041.jpgSam 1.jpgSam 2.jpg

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

AlieExpres moet gewoon zorgen dat je je geld terug krijgt. In het vervolg als je opzoek bent naar een nieuwe telefoon is het beter om via een goede winkel wat te kopen. Coolblue.nl bijvoorbeeld of direct bij de Samsung webshop, en als je advies wilt kun je altijd een topic aanmaken.

Ook heeft de echte S21 Ultra een 108 megapixel camera👍🏼 niet 24+48🤦‍

https://m.nl.aliexpress.com/item/1005003304507322.html?pid=808_0009_0109&spm=a2g0n.productlist.0.0.2...

Gevonden. 70 euro is ook al een waarschuwing aangezien de echte bijna 1200 euro kost. Er staat ook nergens de naam Samsung bij, enkel S21 Ultra.

wuh
Explorer
Opties

Patrick, ik verwacht wel dat ze dat doen. Ik bestel al jaren kleine elektronica dingen en ben nog nooit in conflict geraakt over iets. Dit was meer een paniek aankoop met die corona app dingen dat je wel een smartphone moet hebben. Ik had niet verwacht dat dit zomaar kan op die site. Ik ga uit van eerdere ervaringen waardoor ik niet al te kritisch opgelet heb.

Heb nu een geleende Samsung A3 die gewoon heel soepel gaat. Daar heb ik 0 problemen mee in tegenstelling tot het vreemde gedrag van deze superphone. Mijn oude Nokia blijft favoriet. Daar zit een wekker op en je kan er mee bellen 🙂

0 Likes
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Als je advies wilt over het aanschaffen van een nieuwe telefoon is dat ook mogelijk👍🏼😄 Lenen is natuurlijk niet voor altijd, een eigen telefoon is beter.
wuh
Explorer
Opties

Bedankt. Als ik advies nodig heb in de toekomst dan kom ik zeker terug op deze site.

wuh
Explorer
Opties

Bedankt Patrick..  Ik zal de uitslag van het conflict nog laten weten.

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Persoonlijk vind ik de A32 5G een heel mooi toestel voor mensen die een goedkope Samsung zoeken.

https://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-a/galaxy-a32-5g-black-128gb-sm-a326bzkveub/

Goedkoop en lekker snel😉👌

Fijne avond verder en succes met het AlieExpres drama.